Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Carpe Iter tablet  (gelezen 16007 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Carpe Iter tablet
« Reactie #90 Gepost op: 03-07-2023, 22:47 »
Ik heb besloten dat ik DMD2 wil gebruiken, dan is Garmin geen optie (behalve die hele dure dan ).
Ik ben niet zo thuis in Android, dus ik twijfel nog tussen een goedkope telefoon of tablet (en wel een controller) en als het bevalt in de toekomst naar zo’n Thork ding, of maar in 1x daar voor gaan


Ik heb nooit een trippy gehad dus kan het moeilijk beoordelen. Voordeel van Android is dat je gewoon elke app die je wilt kan proberen, je zit niet vast aan 1. Moet je wel lol in hebben maar dat heb ik wel. (Dig) roadbook kunnen ook, ik denk dat papier er op den duur toch uit gaat (en ik heb nog een touratech RB, die doe ik niet weg, wil het zo maken dat ik relatief snel kan wisselen - thuis hè, niet onderweg).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4367
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #91 Gepost op: 04-07-2023, 07:27 »
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 211
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #92 Gepost op: 04-07-2023, 22:29 »
Het is wel jammer dat er zo weinig roadbooks beschikbaar zijn in Nederland of Belgïe.
Tenminste, ik ken alleen Ad Ketelaars en Endurogrensland.
De setup uit bovenstaand topic ziet er wel gaaf uit.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #93 Gepost op: 04-07-2023, 22:41 »
ook effe doorgeakkerd ... is meer op RB gericht idd (blijkbaar moet je echt naar Zuid Afrika om gaaf te rijden  :) ).


Vergelijkbaar in spec (en ook prijs ..) is de TriplTek. Display is zelfde als deze: https://www.alibaba.com/product-detail/8-Inch-Tablet-Rugged-5g-Rugged_1600151204046.html?spm=a2700.galleryofferlist.normal_offer.d_title.3e8d54c1fNCGIX&s=p


Maar ook de active TAB 3 komt er niet slecht uit. Keuzes ..




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #94 Gepost op: 05-07-2023, 10:58 »
Die is wel aan de prijs voor een hamer ;D maar als je er ook mee kunt navigeren dan wordt het anders.Wel handig om je haringen in de grond te slaan.
Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #95 Gepost op: 06-07-2023, 17:27 »
Mister nomad doet er ook een plasje over.



Post Merge: 06-07-2023, 17:48
Heb hem ook wel eens zien roadbookrijden met de carpe Iter.En dat lijkt me nu nog eens leuk om te proberen.Weet niet met welke software je roadbook kan rijden.Dan heb je helemaal geen geel belgisch duur ding nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Carpe Iter tablet
« Reactie #96 Gepost op: 06-07-2023, 19:59 »
Nice video. “I’m a tech guy and I want them all”, wel herkenbaar.

Propje,
Roadbook rijden kan je met dmd2, maar het kan ook met andere apps. Zie de link van gezwinde spoed naar adv forum, daar is heel veel van. Je moet dan wel een controller erbij hebben, maar daar is intussen ook veel van te koop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • Reislustig.....
  • Member
  • *
  • Berichten: 56
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #97 Gepost op: 09-07-2023, 18:57 »
Ik heb besloten dat ik DMD2 wil gebruiken, dan is Garmin geen optie (behalve die hele dure dan ).
Ik ben niet zo thuis in Android, dus ik twijfel nog tussen een goedkope telefoon of tablet (en wel een controller) en als het bevalt in de toekomst naar zo’n Thork ding, of maar in 1x daar voor gaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro


Beetje off topic, maar mocht je de DMD-T665 of DMD-T865 eens in het echt werkend willen zien, dan moet je even in Harskamp langskomen. We zijn met Bartang net dealer geworden van DMD producten. Volgende week komen T665 Nav Phones binnen en over een paar weken de T865. Ik ben zelf erg benieuwd. Ga nu ook privé de overstap maken van Garmin Montana 700i naar Android/DMD2.


Groet,

Peter
Amsterdam to Anywhere...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #98 Gepost op: 09-07-2023, 19:14 »
Da’s helemaal niet off topic hoor
Ik heb eigenlijk al besloten de T865 te kopen, wil ‘m ook wel eens echt zien. Eerst op vakantie, kom daarna wel een keer langs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #99 Gepost op: 09-07-2023, 19:55 »
Vanmiddag weer stukje gereden met de montana700Wat ik nog wel een voordeel vindt.Je koppelt hem makkelijk over motor naar motor en of auto.En dat is natuurlijk minder makkelijk met die joystick.Of je kan er drie van kopen maar dan wordt het duur grapje
 

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #100 Gepost op: 09-07-2023, 19:57 »
Joystick hoef je niet te gebruiken.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #101 Gepost op: 09-07-2023, 20:40 »
Die joystick is om tijdens het rijden iets op een apparaat te doen, het zijn verder allemaal gewoon touch screens hoor. Dus al die Drive Mode Dashboard /Carpe Iter  oplossingen (of gelijk welke andere tablet of telefoon) kan je ook gewoon in de auto gebruiken (idd net als je Garmin).

Reden (voor mij) om toch naar een tablet te gaan is dat een paar grote nadelen langzaam opgelost zijn (idd bediening op de motor, helderheid scherm, opladen).
En dan komen de voordelen om de hoek: niet vast aan Garmin wereld, alle mogelijke andere toepassingen er ook op, ‘s avonds Netflix in de tent of hotel.

Denk dat er alleen nog weinig kan tippen aan de robuustheid van Garmin (ik zit maar te wachten totdat mijn 278C kapot gaat zodat ik iets nieuws mag, maar dat gaat niet gebeuren)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #102 Gepost op: 16-08-2023, 19:38 »
Dit is het geworden:



Is een DMD T-865. Van DMD/Thork racing dus, maar besteld via Bartang (ze zijn net dealer, dat is wel handig want er zit nog veel meer hardware van hun in de pipeline, dan is in Nederland bestellen sneller/goedkoper dan in Portugal).

Moet de hele handel nog aansluiten, kom over paar dagen wel met mijn bevindingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #103 Gepost op: 16-08-2023, 23:12 »
Ziet er goed uit!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 67
Re: Carpe Iter tablet
« Reactie #104 Gepost op: 22-08-2023, 22:47 »
Zelf de keuze gemaakt voor de Oscal S80, zeer tevreden mee (heb m nu een week en er 2 ritten mee gereden). Android based rugged toestel uit Hongkong met giga accu (13500 mAh). Andere mooie dingen zijn het scherm wat met 480 Nits net voldoende is in direct zonlicht (imho), goed werkende glove mode en schermgrootte. Verdere specs zijn oké en het totaal kostte €200,-

De DMD2 app ziet er mooi uit maar gebruik m nog niet zo veel, zag al een ander draadje om te volgen hierover. Verder gebruik ik OsmAnd voor tracks en voor basis navigatie Google Maps.

Nu nog eens stukje plaatwerk fabriceren waar het geheel netjes in past, tot die tijd in de x-grip. Echte test over een paar weken als we TeT Frankrijk 20, 18, 4 en 2 gaan doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk