Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Spullen voor de DRZ 400  (gelezen 1647 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #15 Gepost op: 26-06-2020, 07:42 »
Zit er wel een alu beugel verwerkt in deze handkappen?
Zo niet beschermen ze je tegen braamtakken en dan houd het wel zo.n beetje op.
Toch?

Je kan ook te bang zijn hoor. Als je eraf vliegt heb je je stuur al los als je landt
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #16 Gepost op: 26-06-2020, 09:20 »
Zit er wel een alu beugel verwerkt in deze handkappen?
Zo niet beschermen ze je tegen braamtakken en dan houd het wel zo.n beetje op.
Toch?
Wat wil iedereen toch altijd met metalen beugels in de handkappen?
Ga eens op de motor zitten en duw de handkap tegen een boom. Duw zo hard dat een kunststof handkap zo ver vervormt dat hij niet meer voldoet.
Rijdend slaat je stuur al veel eerder uit je handen, en als je valt beschermt de plastic handkap meestal net zo goed.


En wat wil je met de carterplaat? Die is handig om je frame te beschermen tegen vallen op grote stenen en misschien bij veel steenslag. Verder vangt hij vooral veel zooi op, zeker in de NL klei.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #17 Gepost op: 26-06-2020, 09:36 »
Voor mij is dat overduidelijk;
Sinds ik deugdelijke kappen heb is er geen koppeling- of remhendel meer gebroken.
Maar ja, als je nooit valt....
En nadat een reisgenoot zijn vakantie moest afbreken met een gescheurde waterpomp hoef ik er geen blik meer onder.
Maar ja, als je in het Hollandse zand blijft...
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #18 Gepost op: 26-06-2020, 09:49 »






https://postimg.cc/gallery/Y9N6sgx

Dit is o.a mijn handkap matje weet het vast nog wel marokko dat ik weg klapte in de greppel.
Dat plastic houd het echt niet tegen hoor.
Het is tot op het alu weggeslagen.


Die deuken sla ik ook in m.n carterpan lijkt het net of ik op avontuur ben geweest.


Tis gewoon bittere noodzaak niks meer niks minder.
En ja als ik brabo of midsummer rij doe ik ook gewoon het plastic carterplaatje van ktm eronder.


Maar in het buitenland gewoon standaard eronder.
Mag je natuurlijk lkr zelluf weten.
Maar ik ga niet meer op vakantie met iemand die z.n zooitje niet voor elkaar heeft.




Post Merge: 26-06-2020, 10:07
Waarom is dat linkje nu zo klein?? :-[
Maar daarin staan dus wat foto's van mijn spullen.


Aju propje

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #19 Gepost op: 26-06-2020, 10:15 »
Wauw. Al een hoop info. Daar ga ik dit weekend eens even rustig voor zitten.
Kunstofbrandstoftanks hebben ze beide al gelukkig. Dat scheelt.


Barkbusters ken ik inderdaad. Manlief wilt daar een setje van op zijn AT.


Zal voor mijzelf een schema moeten maken wanneer ik wat bestel. Heb immers nog een andere motor en een paard die wel eens wat nodig hebben  ::) .


Doelstelling is binnen 2 Ć” 3 jaar naar Noorwegen te gaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #20 Gepost op: 26-06-2020, 10:58 »
Die handkap: Een kunststof handkap had er beter uitgezien dan deze en had net zo goed beschermd. Door de stugge aluminium beugel moet hier een klein stuk kunststof de klap opvangen, en dat heeft hij goed gedaan. Een kunststof beugel vervormt meer en verdeelt de kracht verdeeld over een groter stuk. Dat slijt dus minder hard.
Ik heb indertijd in Turkije een alu beugel gebroken bij een simpele valpartij. En de afgelopen jaren heb ik ruzie gehad met een aantal bomen door m'n alu handkappen die verder uitsteken dan plastic handkappen. Dus m'n alu kappen liggen in de kast en er zit weer plastic op.  :)



De carterplaat: Ik zie vooral beschadigingen van rotsen en grote stenen, wat ook voor mij de voornaamste reden zou zijn om zo'n plaat te monteren. Maar dat had je ongetwijfeld hierboven al gelezen. Grappig genoeg zitten bijna alle beschadigingen aan 1 kant  ??? (rechtsdragend en zwaar geschapen? :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #21 Gepost op: 26-06-2020, 11:13 »
Dus jij vergelijkt met hard tegen een boom duwen.
Hetzelfde als de impact van een flinke schuiver.
Haha u is grappig.


En ja ik ben zeker zwaar geschapen.
Dat krijg je vanzelf van slap gelul.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #22 Gepost op: 26-06-2020, 11:34 »
Mensen. Ik ben blij met de tips. Hoeven hier toch geen ruzie te maken.


Het is voor iedereen anders en zal het ook moeten gaan ervaren wat ik wel of niet fijn vindt. Dus ik sta open voor verschillende opties.
Het is net als in de paardensport. Wat ik fijn vindt qua bijvoorbeeld een zadel, hoeft niet te zeggen dat een ander daar net zo gelukkig van wordt.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #23 Gepost op: 26-06-2020, 12:27 »

En wat wil je met de carterplaat? Die is handig om je frame te beschermen tegen vallen op grote stenen en misschien bij veel steenslag. Verder vangt hij vooral veel zooi op, zeker in de NL klei.


Beetje eensch... op je EXC waar je blok tussen de buizen hangt. Bij menig motor is het blok echter een constructiedeel van het frame en lopen er geen buizen meer onderlangs. Dan is het best fijn dat je niet met je carter die omgevallen boom raakt maar de skidplate  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #24 Gepost op: 27-06-2020, 09:29 »
Goeie taaie carterplaat voor de DRZ is van Hyde Racing. Grootste voordeel is dat het glijdt / glad is. Hang je een keer op een grote boomstam (Scandinavie) met al je zware bagage, dan duw je 'm er zo overheen. Zwaar laag alu maakt meer herrie (reflectie) en scherpe randjes die in de boombast blijven hangen! Verder is alu vaak een vergaarbak van modder omdat het minder mooi aansluit op het blok. Koppelingshuisbescherming die je tegen een losgeslagen aandrijfketting beschermt is een must zodra er kiezels in de buurt zijn. Voor stevige handkappen is Acerbis met een ingebouwde beugel van gewafeld plastic veel lichter en buigzamer als je een boom raakt. Wat heb je liever? Dat je stuur afbreekt, 200 km van de bewoonde wereld of dat je handkap een beetje wit verkleurt op de plek waar het wat flexte? Geen vaste alu bagage maar flexibele gewafelde plastic beugel, is ook veel lichter voor wheelie / boomhop. Verder zou ik in Scandinaviƫ een hele grote luchthoorn monteren om de grote beesten aan de kant te krijgen!

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #25 Gepost op: 05-07-2020, 15:24 »
bredere voetsteunen om lang te kunnen staan, stuurverhogers voor het geval je niet lekker staat.
(van die laatste heb ik nog een setje liggen; ruilen voor een traytje duvel?)

Post Merge: 05-07-2020, 15:26
en zelf werd ik heel blij van een verlaagd corbin zadel.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #26 Gepost op: 07-07-2020, 10:47 »
Thanks  :)


Zo wordt ik steeds wijzer. Super fijn.


Stuurverhogers al aangeschaft. Stuur 5 centimeter hoger gezet. Pivot Pegs staan nog op mijn verlanglijstje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #27 Gepost op: 07-07-2020, 10:49 »
Pivot pegs zijn niet echt breed.
Best wel klein,en prijzig
Ali verkoopt ze ook.






Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #28 Gepost op: 07-07-2020, 12:55 »
60mm is breed zat toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 294
Re: Spullen voor de DRZ 400
« Reactie #29 Gepost op: 07-07-2020, 18:14 »
Heb in het verleden een paar brede steppies gekocht voor mijn xr250 en paar maanden terug nog voor mijn drz400.  Gewoon van Alibaba. Ziet er goed en stevig uit en past precies.