Een crf250 is overkill op 99% van de onverharde wegen die je mag rijden. Maar het gaat niet zozeer over wat de BESTE manier is om onverhard te rijden, maar op WELKE manier je dat wilt doen.
Op de 690 had ik altijd de neiging om harder te gaan, kijken waar de grens ligt van wat ik en de motor nog kon. Ik kwam mijn grens al tegen ver voordat de motor aan zijn limiet zat.
Bij de XT660Z Tenere was dat anders: zowel de motor als ik zaten aan de limiet van wat we konden (in de de Oost Europa Rally).
Ik weet dankzij de 690 beter waar mijn limiet ligt, en heb geen behoefte aan een motor die meer kan dan dat.
Maar zou kunnen dat de limiet van de Himalayan wat te ver onder die van mij ligt
(de Tenere was 200 kilo en 45pk. De Himalayan 200 kilo en 24pk), maar toch ben ik wel benieuwd om te ervaren of ik met een relaxte mindset net zo veel (of misschien wel meer) lol heb in het all-road rijden. Ik word toch ook een dagje ouder