Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Smartphone rugged waterproof GPS navigation  (gelezen 34062 keer)

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #105 Gepost op: 09-02-2015, 21:01 »
Het wordt de Xcover2. Ik wil toch spatwaterdicht en Glonass...Dat schijnt preciezer te zijn icm met GPS. Bovendien kan ik er een zwaardere batterij in doen. De de Huawei Ascend G6 die ik op het oog had heeft een vaste batterij en wanneer je foon vastloopt is het wel fijn wanneer je een rigoreuse reset kan doen.


De Xcover 3 komt er aan dus de 2 wordt alweer prima betaalbaar nu alleen iets voorzichtiger ermee omspringen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #106 Gepost op: 15-02-2015, 14:54 »
Samsung Galaxy Xcover 2 een korte impressie. Ik vergelijk hem met de Xcover 1, das mijn referentie. De 3 komt er aan dus de 2 daalt nu in prijs. Het is geen hypermodern ding met cutting edge specs, dat zal de 3 ook niet zijn dus naast een iPhone of s3 verbleekt de xcover! Bruikbaar is hij wel.


Behuizing


De telefoon is iets groter dan de Xcover 1 maar dan moet je ze naast elkaar leggen, anders valt het niet op. Ik heb het idee dat hij iets steviger is dan de 1 dus dat is fijn.
Het kapje voor het afsluiten van de usb is een beeltje groot en zou wel eens in de weg gaan zitten wanneer hij aan de lader op de brommer hangt. Daarnaast heb ik het idee dat het kapje van de Xcover 1 beter afsloot, spatwaterdicht zal hij wel zijn met een slecht afgesloten klepje maar wanneer je hem onder water gaat houden moet je ff opletten en aanduwen.


Scherm


Het scherm schijnt volgens de experts minder mooi te zijn (dan bv de S5) maar ik vind het er prima uitzien. Het is prima voor facebook, whatsapp en Osmand.
Er zit hetzelfde glas voor als bij de Xcover1 en dat heeft het scherm 18 maanden zonder hoesje prima beschermd. Vallen, stof broekzak en nagenoeg geen krasje te zien. Het spiegelt soms wel maar daar kan ik mee leven.
[edit] grof geweld of een nare val overleefd het scherm niet, tis dus wel uitkijken[edit]

Gps/Osmand


De gps fix ging bij de eerste test supersnel dus dat maakt me blij. Het viel mij op dat Osmand veel sneller laadt als op de 1 en ook gpx-tracks staan sneller. Ik merkte wel een kleine vertraging bij het opbouwen van de kaart. Dit kan komen omdat de test in de stad was en daar allerlei xtra gegevens in de kaart staan (adressen, winkels, bushokjes). Verder gebruik zal uitwijzen of het vaker voorkomt.


[edit] De tweede test zonder wifi en mobiele data, stukkie rijden en kijken hoe snel de fix gaat duurde aanmerkelijk langer! Wel hield hij het signaal vast terwijl ik reed met de tel in de bekerhouder, voor de versnellingspook dus das weer goed. [edit]


Apps/Software


Na 3 dagen gebruiken kan ik zeggen dat alles soepel draaid. Filmpjes via youtube en facebook spelen netjes af, de apps starten vlot genoeg op en ik kan alle apps draaien die ik wil en dat was bij de Xcover 1 wel anders.
Het ding is wel wat eigenaardig, je kan geen apps naar de SD zetten maar misschien is dat ook niet nodig ivm de beschikbare ruimte. Ik heb het apparaat geroot maar nu lukt verplaatsen nog steeds niet. Rooten gaf mij wel de mogelijkheid de Samsung crap te verwijderen. Er staat nogal eens een samsung app op die hetzelfde doet als een google functionaliteit en das dus dubbel, weg ermee.
Ik pak nu sneller de telefoon voor FB en mail-lezen dan voorheen en dat komt doordat het relatief soepel werkt.


Batterij


Hij hoeft bij spaarzaam gebruik niet iedere dag aan de lader en hij lijkt het 2 dagen uit te houden. Bellen doe ik zelden maar mail/FB, buienallarm, Wifi en 3G worden wel gebruikt. Ik ga een zwaardere batterij bestellen want wanneer je ff een half uur navigeerd op batterij, en twee keer belt + wat interwebben houdt hij het 1 dag uit....


Geluid


Het geluid is prima tijdens het bellen. Mooi helder.[edit] hier zijn de meningen over verdeeld geloof ik maar ja ook de speaker en mic zijn waterdicht dus wat wil je [edit]


Tot zover
Lennert
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2015, 17:15 »
Bij mij op het werk lopen de monteurs met de 2 versie. Echt blij worden ze er niet van, 4 GB intern geheugen en 3 in gebruik door Google en Samsung. Hoe heb jij hem geroot? Compleet andere rom erop gegooid?
Oh, en het scherm kan niet tegen vallen, zijn er reeds twee hierdoor gesneuveld. Spraakkwaliteit is uitermate teleulrstellend en accuduur ook als er getheterd wordt.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #108 Gepost op: 15-02-2015, 17:35 »
Hij is gewoon geroot zonder een andere rom. http://youtu.be/loRyzSLUMOU vervolgens met system app remover van jumobile de samsung cloud en audio en video manager apps er af en nog wat zaken. De app remover heeft een prullenbak die je moet legen voordat je de ruimte echt weer hebt.


Het scheelt wanneer je de data van google playservices regelmatig weggooit via applicatiebeheer. De camera moet natuurlijk ook naar de SD schrijven. Ik draai nu FB, Whatsapp, Osmand Gpstrip, Spaans leren, buienalarm, convo, supersu, system app safe remover en een motospelletje en heb nog 480 mb over. Bij de 1 had ik zonder FB nog 30 mb over en die was ook geroot.


Het is inderdaad geen compleet hufterproof telefoontje maar 1 waar je iets minder voorzichtig kan zijn of eigenlijk normaal kan gebruiken, alles kan stuk natuurlijk.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 78
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #109 Gepost op: 17-02-2015, 00:52 »
Dag heren,

Ik fiets er even tussendoor en heb het hele topic niet gevolgd maar wel ervaring met 2 waterdichte toestellen.
Privé heb/had ik een Sony Xperia Z. Van deze telefoon is mij het scherm inmiddels voor de 4de keer kapot gegaan
en ik heb nu geen zin meer om weer kosten te maken voor reparatie aangezien ik een S5 van het werk heb.

Voor de S5 heb ik een S3 gehad die mij ook gesneuveld is en die tijdelijk vervangen is door een XCover 2.
Ik moet zeggen dat het met niks tegenviel alleen zodra je regelmatig foto's/video's ontvangt en deze niet verwijderd
is je geheugen zo vol.

Ik heb zelf de indruk dat wanneer je telefoon puur gebruikt voor bellen/sms/navigatie zonder al teveel rare apps
etc. dat hij het prima blijft doen en je weinig hinder zult hebben van de wat lage opslagcapaciteit.

Verder een degelijk toestel die regelmatig gevallen is en vaak genoeg vocht/water heeft gezien. Voor de 3
andere telefoons gebruikte ik braaf een hoesje om het beeldscherm te sparen maar bij de XCover was dit niet nodig.
Het duurde een hele tijd voordat er een kras in kwam.

Misschien heb je wat aan deze informatie maar in ieder geval succes!

Groeten

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #111 Gepost op: 23-11-2022, 23:21 »
oud draadje.
Ben toe aan nwe Android telefoon.
Mijn Blackview BV9600 begint oud te worden heeft ook al veel meegemaakt.
dit zijn de specs: https://www.gizmochina.com/product/blackview-bv9600/
 opslag was ruim voldoende werkgeheugen mag altijd meer.


Laatste schade  afgelopen zomervakantie uurtje in warme auto laten liggen achterkant glas gebarsten.
Wist niet dat het glas was maar anders kan hij niet draadloos laden.
Nu heb ik dat niet meer zo hard nodig navigeer als het me lukt met de montana 700.


Grote voordeel vindt ik wel dat het behoorlijk rugged is en dat moet m,n nieuwe ook zijn.
ga geen €2000 voor een apple neerleggen.
dus android graag


Budget tot €400 en als hij dan weer 3 jr mee gaat denk ik dat ik tevreden ben.
Grote accu 5000 mah of meer dus geen Ulefone Armor X13  met 13.300 mah van 490 gram liever iets lichter 8)
draadloos opladen niet meer zo hard nodig
4 of 5 g boeit me denk ik niet zo.
En het liefst vlekkeloos werken.


de Blackview had toch best wel wat probleempjes:
als ik  google maps opstarte crashte hij bijna altijd.
raar doen met navigeren op Osmand




Camera moet beter zijn en niet zo makkelijk te bekrassen zijn. moeilijk uitleggen maar als je het toestel opp z,n rug legt op de werkbank schuurt lens camera over de werkbank met gevolg allemaal krassen en wazige foto,s.


Cat te duur
Samsung wel waterdicht maar errug dun 9mm dat breekt zo
Ulefone hoor je veel van. geen ervaring mee.
Dus eigenlijk wat zwerft hier zo rond aan rugged slimme phones op het forum.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #112 Gepost op: 24-11-2022, 08:39 »
Waarom niet een gangbare waterdichte telefoon met een bom proof hoesje? Veel meer keuze en specs voor vaak minder geld.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #113 Gepost op: 24-11-2022, 10:07 »
Ik heb een Ulefone Armor 8 pro.
Prima ding doet wat ie moet doen, lekker groot scherm.

Moet wel zeggen dat ik hem alleen gebruik voor navigatie ik heb er geen simkaart in.Ik heb er een matte screenprotector op want direct zonlicht maakt hem wel wat moeilijker leesbaar.
Alleen de beloofde handschoenmodus heb ik niet kunnen vinden, is voor mij niet zo'n probleem want ik gebruik hem met een carpe iter CI controller (die net zo duur is als de telefoon zelf  :o ).
En ik heb zelf een houder ontworpen en 3D geprint.
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #114 Gepost op: 24-11-2022, 10:43 »
Waarom niet een gangbare waterdichte telefoon met een bom proof hoesje? Veel meer keuze en specs voor vaak minder geld.
Goed idee.Maar zijn er ook gangbare merken met zulke grote accu,s?Dat vindt ik zelf erg prettig.En klopt het dat deze chinese rugged phones, vaak een onvolledige of gekraakte android versie hebben?.
Bluetooth is ook een ramp op m.n Blackview.Kan bv. Niet m.n gehoortoestellen pairen.Ik gebruik de telefoon amper om mee te bellen moet wel bereikbaar zijn.Maar surf graag op het net en dan is een grote accu wel fijn.Nu weet ik ook dat een chinese accu  altijd wat overdrijft qua capaciteit.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #115 Gepost op: 24-11-2022, 12:19 »
Ulefone heeft geen gekraakte versie.
Als GPS gebruik ik de Armor 7 (vrij zwaar). Sinds ik diabetes heb gebruik ik de Armor 5 (lichter) als tel en om de sensor te scannen. Dat deed de 7 wat minder. Gaat via NFC en BT. Tels zijn al oud, maar functioneren prima. Tijdens Brabo had ik ze beide bij mij.

BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #116 Gepost op: 24-11-2022, 19:34 »
morgen maar een toestel kopen zwarte vrijdag.
Ga denk ik met de tip van Steven aan de haal.
Bedankt kerel.
Samsung en ik vind echt leuke siliconen covers voor die toestellen.
Voordeel van een cover is meteen dat je cameralens stukje van de grond afligt als je hem op de rug legt.
batterijen zijn wel allemaal kleiner 4500 mah.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #117 Gepost op: 25-11-2022, 19:43 »
Het is een Samsung A53 geworden helaas bij amazon.
Maar tis niet anders.
Nu nog een hufterproof hoesje erbij zoeken.
Android updates tot 2027.
5000 mah accu
En de rest zal allemaal wel.
Weet ik niet meer 8)
Eens voorzichtig kijken of Osmand hierop wil draaien dan ga ik weer terug naar Osmand.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #118 Gepost op: 26-11-2022, 16:54 »
Gefeliciteerd, mooie specs! Ik zou wel het draadloos opladen missen, maar dat geldt voor jou minder wellicht.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Smartphone rugged waterproof GPS navigation
« Reactie #119 Gepost op: 26-11-2022, 18:04 »
Dat draadloos gebruikte ik op de motor, en thuis eigenlijk nooit.Af en toe op m.n werk als de tel bijna leeg was.Ff uurtje op de powerbank.Maar dat was meer omdat ik maar 1 verlengde usb C had.En die ligt altijd thuis.
Nu met samsung geen langere c usb meer nodig.