Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM LC4 Adv 1998 start niet  (gelezen 22193 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #75 Gepost op: 10-03-2015, 09:43 »
lekker man!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 440
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #76 Gepost op: 10-03-2015, 10:55 »
 8)  Wat was het nou eigenlijk, die zuigerveer of je draadboom.....


Lekker hoor datieut weer doet!!
KTM adv. '04

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #77 Gepost op: 10-03-2015, 19:21 »
De versleten zuigerveren waren de oorzaak van de ellende, kennelijk vuil door het luchtfilter gekomen, kwam er een paar jaar geleden achter dat er een gat niet was afgedopt achter het luchtfilter in de boxs, misschien het begin van de ellende geweest...

Maar tijdens het zoeken bleek mn CDI ook niet helemaal lekker, die maakte bij aanschaf al een licht knetter geluid en mijn Adventure kabelboom had nogal veel overbodig draad wat er maar aan bungelde aan gezien mijn Adventure nogal gestript is.

Kon voor een leuke prijs een complete kabelboom uit 2005 enduro of SM kopen inclusief CDI, bobine, regulator, start-relai ,claxon etc dus die er maar onder genutselt, was wat meer werk dan verwacht maar scheelt een hoop draad zooi en heb nu het nieuwe type kokusan CDI
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #78 Gepost op: 10-03-2015, 20:08 »
De versleten zuigerveren waren de oorzaak van de ellende, kennelijk vuil door het luchtfilter gekomen, kwam er een paar jaar geleden achter dat er een gat niet was afgedopt achter het luchtfilter in de boxs, misschien het begin van de ellende geweest...

Maar tijdens het zoeken bleek mn CDI ook niet helemaal lekker, die maakte bij aanschaf al een licht knetter geluid en mijn Adventure kabelboom had nogal veel overbodig draad wat er maar aan bungelde aan gezien mijn Adventure nogal gestript is.

Kon voor een leuke prijs een complete kabelboom uit 2005 enduro of SM kopen inclusief CDI, bobine, regulator, start-relai ,claxon etc dus die er maar onder genutselt, was wat meer werk dan verwacht maar scheelt een hoop draad zooi en heb nu het nieuwe type kokusan CDI


De CDI hoort te knetteren. Klinkt raar maar dat doen ze allemaal.... Een slechte verbinding tussen de CDI en de stator was bij mij de oorzaak van niet starten. Op één of andere manier veroorzaakte dat een "rimpeltje" op de CDI ingang waardoor de timing verliep. Wellicht was dat bij jou ook zo en door montage van de nieuwe draadboom verholpen? Goed dat hij het weer goed doet want niets fijner dan een goed lopende LC4!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #79 Gepost op: 10-03-2015, 20:27 »
Tja die van mij hoorde je op een op een meter afstand, nooit bij een ander KTM gehoord ???

De zuiger veren waren versleten en vast geplakt en lagen gelijk aan de zuigerwand, de bovenste was ook doormidden gebroken maar lag nog wel in de groef.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #80 Gepost op: 02-06-2015, 23:54 »
Maar ff een update, na wat korte ritten afgelopen vrijdag 420km gereden 220km roadbook met gemiddelde snelheid 57km/u en 200 km snelweg.
geen klap verkeerd, ging als de brandweer, geen merkbaar olie verlies, olie ook nog mooi helder.

wat opvalt is dat hij op de blokontluchtingsslangen geen olie er meer uit gooit wat hij altijd wel deed, vermoed dat er al schade was aan de zuigerveren toen ik hem kocht, kwam er toen al snel achter dat een gat achter het luchtfilter [ vermoed voor een emissie slang] niet was afgedopt dus vuil kwam zo de cilinder in.
Versleten zuigerveren geven overdruk in t blok, nu dus geen last meer van.

Kennelijk geen probleem dat ik de zuigerveren heb vervangen zonder de Nicasil cilinderwand te laten honen.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 768
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #81 Gepost op: 02-06-2015, 23:59 »
Like :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #82 Gepost op: 09-12-2022, 15:08 »
Aan zappa.suzuki : hoe lang heeft je ktm het daarna uitgehouden? (bezit je je ktm nog?)

Ik heb nu een soortgelijke vraag. Een blok dat niet meer startte bleek een kapotte compressie veer te hebben. De cylinderwand heeft wat lichte lengtesporen maar verder nog wel het nikasil hoonpatroon in de wand. Omdat ik het blok als reserve heb (en inmiddels een ander gereviseerd blok heb ingebouwd in de ktm) wil ik er niet veel geld aan besteden. Ik heb dus een nieuwe compressieveer geplaatst en wil het blok weer opbouwen. De zuiger was nog ok.

Vandaar dat ik benieuwd ben hoe lang km/uren je blok het uiteindelijk heeft uitgehouden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #83 Gepost op: 10-12-2022, 22:52 »
ik heb nog maar rij bijna niet meer maar wel veel op de MTB, heb er geen km teller op en lang geleden maar denk dat hij nu iets van 15 a 20.000km verder is, olie wordt wat sneller bruin en verbruikt iets meer maar nog steeds erg weinig met mijn rijstijl.
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #84 Gepost op: 11-12-2022, 19:13 »
Leuk dat je nog even reageerde!
Dat blok met die bewuste zuiger en cylinder loopt dus nog? Dat is goed nieuws. Het hoeft dus niet 100% perfect om het te laten werken.
Dan kan ik misschien uit mijn blok ook nog wat kms halen.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #85 Gepost op: 17-12-2022, 20:39 »
Het blok loopt nog, geen probleem, iets meer olie verbruik en de olie wordt wat bruiner, maar is minimaal.hoop dat het bij jou ook zonder problemen lang blijft draaien!
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: KTM LC4 Adv 1998 start niet
« Reactie #86 Gepost op: 23-12-2022, 22:10 »
Dank, ik bouw het blok weer op. Heb net de kop terug met twee nieuwe inlaatkleppen. (de oude inlaatkleppen waren erg ingeslagen/verzonken, het waren net scheermesjes geworden)
Het wordt een reserveblok voor als ik het andere blok dat nu onder de ktm zit moet laten reviseren.
Leuke kilometers maken iig!  :)