Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015  (gelezen 10110 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Gepost op: 23-03-2015, 13:56 »
De 23e Enduro des Hauts Pays word georganiseerd op Zondag 24 Mei (Pinksteren)

Wie is daar al eens geweest en wie gaat er dit jaar naartoe?

Registratie alleen via de site www.cramponsverts.com
Het aantal deelnemers is beperkt tot 400..
Technische controle: Vanaf 07:30
Eerste vertrek: 08:00


Inschrijven voor Nederlanders: http://www.cramponsverts.com/inscriptions/nlinscriptions.php
Locatie: http://www.cramponsverts.com/enduro_2014/situation/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #1 Gepost op: 23-03-2015, 18:48 »
Ga een poging wagen  :D

Offline member

  • st willebrord
  • *****
  • Berichten: 317
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #2 Gepost op: 23-03-2015, 21:50 »
is een end rijden , maar zeer de moeite waard , met een special (op tijd ) en gigantische klimmen , maar er is keuze tussen soft (al erg pittig ) en hard (soms niet te doen)
verder maakt het weer het zwaarder er is bij regen snel stijgent water  en wordt een pad al snel een baggerpoel,
aanrader dus !!

Post Merge: 23-03-2015, 21:50
Here today , gone tomorrow op de tenere700 of 450 ktm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2015, 23:01 »
Dour is een vettig endurooke! Altijd plezant om te rijden en héél goed te doen, zelfs de moeilijke stukken. Er zijn veel lastigere enduro's.
Mooie klimmen op de terrils! Wel verse noppen steken want het kan daar enorm glad zijn!


Ik ga zeker!

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2015, 21:06 »
kun je de route ook vaker rijden of ben ik dan erg enthousiast  ;D ik hoor dat ik genoeg crosspunten heb dus ingeschreven

frank

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2015, 22:29 »
Route is 160 km ... Ben je wel de hele dag mee bezig.
Is geen otr zoals hier , veel klim en rots gebeuren ... Mooie punten om te filmen of foto's te maken en op het midden de tijdrit en een lunch.
Wat wel kan is als je op een mooi stuk bent dit nogmaal rijden , dit deden wij ook op het einde in de terrils.
En licht er natuurlijk ook aan of er veel asfalt in zit.
Dus 2 x rijden zal je daar moeten bekijken , maarbik denk dat je dat niet gaat lukken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 165
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #6 Gepost op: 25-03-2015, 08:02 »
Ingeschreven, 230. Dus er zijn nog een paar plekjes vrij ;)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #7 Gepost op: 25-03-2015, 13:35 »
Dour is mooiste otr van allemaal! Klimmen zijn allemaal prima te doen en voor iedereen makelijk haalbaar. Dour is heel afwisselend qua terrein maar door de lengte en lage gemiddelde snelheid absoluut onmogelijk om 2 keer te rijden!! Afhankelijk van hoe vroeg je vertrekt en hoe weinig dat je stopt zul je smiddags pas tussen15.00 en 18.00 terug zijn op het parkeerterrein. Hij schijnt dit jaar wel 'iets' lichter te zijn wat ik zelf dan wel weer jammer zou vinden.....

Post Merge: 25-03-2015, 13:54
Vorig jaar was redelijk warm, zorg dan dat je wel camelbag/drinkwater bij hebt. Onderweg na de tijdproef is er een bbq met bier!! of frisdrank om bij te tanken maar voor velen is dit wel de zwaarste rit qua uithoudingsvermogen dus zorg dat je onderweg genoeg kunt drinken. Verders gewoon op je eigen tempo de km's wegwerken en s'avonds met zeer tevreden gevoel bekaf nog 250 km naar huis kachelen ;D ::)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #8 Gepost op: 25-03-2015, 14:37 »
Daar zou ik best graag aan meedoen. Ff kijken of ik het motortje vers heb tegen die tijd.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #9 Gepost op: 25-03-2015, 14:42 »
Volgens mij kunnen ze beter de ardennen verplaatsen, want er komen toch alleen maar hollanders  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #10 Gepost op: 26-03-2015, 14:10 »
Volgens mij kunnen ze beter de ardennen verplaatsen, want er komen toch alleen maar hollanders  :D


Laat die diaspora maar zitten! Wij zijn hier met genoeg. :-)

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #11 Gepost op: 26-03-2015, 21:22 »
Yes ingeschreven! Ga met twee maatjes samen die ongeveer hetzelfde niveau hebben, super zin in deze!!!  8)
Ride the world!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2015, 20:08 »
Ik trek zondag de enduro eens uit mijn hok, ff kijken hoe die erbij staat!
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #13 Gepost op: 31-03-2015, 13:20 »
Vorig jaar en afgelopen weekend de Passe-Partout gereden. Vorig jaar uitgereden, dit jaar niet. Zelfde gebied als Dour en deels over zelfde paden. Als het regent zoals afgelopen zondag is het een grote glibberige boel. Veel klei, die spekglad is. Veel smalle paadjes, geulen, klimmetjes, stenen, rotsen etc. Ben niet zo ervaren en ben er nog niet uit hoe te rijden in de kleimodder. Van top tot teen onder en zeiknat. Mooi dus! Ook goed opletten op de bewegwijziering, dat gaat met blauwe strepen op de weg en die waren soms niet meer te zien. Na 3 keer finaal verkeerd te zijn gereden, er doen niet zoveel rijders mee dus je ziet ook vaak niemand en een schuiver in de sloot hield ik het voor gezien. Ook weer ingeschreven voor Dour, hoop dat het dan iets droger is :) Nieuwe banden zoals al gezegd is een aanrader. En het is absoluut gezellig met dat eten er bij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Enduro des Hauts Pays, Dour 2015
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2015, 17:09 »
Ik was ook op de Passe-Partout. Zo'n condities had ik nog nooit meegemaakt! Het was gewoon apocalyptisch. Ik bleef na 75km nog alleen over van ons groepje en heb het daarna na 10km ook moeten opgeven omdat er een stuk was waar ik alleen niet door zou komen en er passeerde niemand meer...alleen op de (modderige) wereld! No way dus en over het verharde terug naar de startplek geraakt. Nat en modderig zijn zwakke termen om te beschrijven hoe die rit was met dat weer....geweldig dus!


Ik heb wel eventjes genoeg geulen gezien voor een tijd, dat wel.  :D

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be