Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote DRZ 400 topic  (gelezen 15400 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #180 Gepost op: 06-11-2022, 15:17 »
Laat kuiken het maar niet horen.Anders zit hij al in de auto.Nette prijs.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #181 Gepost op: 06-11-2022, 15:46 »
ja zeker de moeite , met nog een hoop reserve delen en oerbetrouwbaar

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #182 Gepost op: 09-11-2022, 12:27 »
Dag mede allroadmaniacs.


Ik weet niet of ik hier in het juiste topic ben, maar bij deze:


Mijn DRZ 400S wil niet meer starten na een rit met meerdere keren vallen op mul zand.
Het was te hoog gegrepen voor mij en ik ben drie keer rustig onderuit gegaan.


Na de derde keer van alles geprobeerd maar ik kreeg hem niet meer aan de praat.


Status een paar week later:
Nieuwe accu
Hij vonkt (voor de zekerheid nieuwe bougie erin gedaan)
Je hoort de startmotor normaal werken
Slangen lijken goed te zitten.


Hij klinkt normaal met starten maar wil gewoon niet aanslaan.


Weet iemand waar ik de oplossing kan vinden?
Of wellicht een specialist in regio Eindhoven?


Alvast super bedankt!


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #183 Gepost op: 09-11-2022, 12:58 »
Misschien blijft de vlotter van de carburateur bovenin hangen na het vallen en komt er geen benzine in je carburateur.


Paar tikjes op de kamer geven (bijv. met de achterkant van een schroevendraaier) of je carburateur er even afhalen.
Husqvarna 701 Enduro LR

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #184 Gepost op: 09-11-2022, 13:29 »
Ff bij een carberateur bij de DrZ is het niet echt.Tenminste de keihin 37 is echt martelen.Is er geen zand in je dodemansknop gekomen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #185 Gepost op: 09-11-2022, 14:35 »
Voor wie nog een E zoekt. Ik denk dat je snel moet zijn bij deze vraagprijs.
https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-suzuki/m1906674236-suzuki-drz400e-met-zeer-veel-onderdelen

De advertentie was al snel weg, maar nu staat hij er weer.
2500 euro is echter 2950 euro geworden.:
https://www.2dehands.be/v/motoren/motoren-suzuki/m1907631246-suzuki-drz400e-2004-veel-extra-onderdelen-drz-400


Post Merge: 09-11-2022, 14:49
....

Mijn DRZ 400S wil niet meer starten na een rit met meerdere keren vallen op mul zand.
Het was te hoog gegrepen voor mij en ik ben drie keer rustig onderuit gegaan.

...

Alvast super bedankt!


Suggesties:
Heb je de vonk gezien? Of alleen nieuwe bougie ingedraaid?
Kortgeleden bleek bij mij de bougiedop niet goed op de bougie te zitten.
Controleer de schakelaars van de startonderbrekers: op de koppeling en aan de zijstandaard.
Ruikt de uitlaat naar benzine? Dan waarschijnlijk geen (goede) vonk.
Maak een poetsdoek nat met benzine en hou die voor de carburateur: als hij dan wel een beetje wil starten ligt het aan de benzine toevoer.
Tenslotte: compressie. Maar het zou vreemd zijn als die ineens weg is.


Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #186 Gepost op: 11-11-2022, 08:42 »
Nog dank voor jullie reacties!
Morgen ga ik aan de slag om het na te lopen.


Misschien blijft de vlotter van de carburateur bovenin hangen na het vallen en komt er geen benzine in je carburateur.Paar tikjes op de kamer geven (bijv. met de achterkant van een schroevendraaier) of je carburateur er even afhalen.



Als ik de schroef van de carburateur opendraai komt er wel gewoon benzine uit.
Carburateur is inderdaad erg vervelend eruit te halen.
Als de andere opties niet helpen dan moet ik er maar aan geloven.


Ff bij een carberateur bij de DrZ is het niet echt.Tenminste de keihin 37 is echt martelen.Is er geen zand in je dodemansknop gekomen?


Ik ga de dodemansknop checken!
Maar als het aan de dodemansknop zou liggen dan moet hij toch ook sowieso niet het geluid maken dat hij start?
Kan je zo'n dodemansknop doormeten?


Suggesties:Heb je de vonk gezien? Of alleen nieuwe bougie ingedraaid?Kortgeleden bleek bij mij de bougiedop niet goed op de bougie te zitten.Controleer de schakelaars van de startonderbrekers: op de koppeling en aan de zijstandaard.Ruikt de uitlaat naar benzine? Dan waarschijnlijk geen (goede) vonk.Maak een poetsdoek nat met benzine en hou die voor de carburateur: als hij dan wel een beetje wil starten ligt het aan de benzine toevoer.Tenslotte: compressie. Maar het zou vreemd zijn als die ineens weg is.



Vonk is getest, deze is gewoon zichtbaar.
Hoe controleer je een schakelaar in de zijstandaard?
Ook weer hierbij de vraag. Als het aan de schakelaar zou liggen hoe kan het dan dat je toch de motor hoort starten?


Resumé, jullie zijn geweldig!!
Als ik hem blijf starten komt er op een gegeven moment een gigantische knal uit de uitlaat.


Waar het wellicht in kan zitten is dat er nu 6000KM na de benodigde "Free Power Mod" er iets niet meer helemaal lekker zit.


Alvast super bedankt, hopelijk kom ik er morgen uit!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #187 Gepost op: 11-11-2022, 10:47 »
Zowel bij de dodemansknop als bv de jiffy schakelaar gaat bij het starten de motor gewoon rond, maar slaat niet aan.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #188 Gepost op: 16-11-2022, 14:04 »
Tijd om de compressie te meten. Worst case scenario, tijdens vallen zand binnen gekomen door lucht filter huis wat niet goed vast zit.
Geen compressie is niet starten  :( .[size=78%] [/size]
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #189 Gepost op: 16-11-2022, 14:17 »
Oeps Marc!!
Kun je nader aangeven wat er niet goed vast zit/zat?
Wij willen dat natuurlijk allemaal vermijden.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #190 Gepost op: 16-11-2022, 14:18 »
Mijn gaskabel rafelt en heb een nieuwe besteld. Deze is niet gelijk aan die erop zit.geen bocht op de zijde carb.
Ook bij gashandel anders. De partlist laat een gelijke zien die ik opgestuurd kreeg.
Foto laat huidige kabels. Is deze niet origineel. Hoe zit het bij jullie.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk



Post Merge: 16-11-2022, 14:20
Oeps Marc!!
Kun je nader aangeven wat er niet goed vast zit/zat?
Wij willen dat natuurlijk allemaal vermijden.


luchtfilterhuis zit met een grote slangeklem vast aan de snorkel naar de carb, deze zat bij mij niet vast

Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #191 Gepost op: 16-11-2022, 15:13 »
@ Marc: E of S?

Post Merge: 16-11-2022, 15:29
De kabels voor de E en S zijn niet gelijk.
Die van mijn E heeft beneden geen bochten, ook mijn reservekabel niet.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #192 Gepost op: 16-11-2022, 22:13 »
@matje. Ik heb de S.
De partlist maakt geen onderscheid E of S.
Kabel komt dan wel erg strak tegen onderkant vh frame

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #193 Gepost op: 17-11-2022, 11:55 »

Welke partslist bedoel je?
Ik denk toch echt dat je een kabel met bocht moet hebben.
In het Suzuki service manual van de S staat de kabel met bocht afgebeeld.
En hier zie ik een gaskabel voor de S, met de vereiste bocht:
https://www.goedhartmotoren.nl/all-balls-gaskabel-45-1184-200451184

Ik ben altijd op mijn hoede bij een onderdelenleverancier die geen onderscheid maakt tussen E en S.
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 898
Re: Het grote DRZ 400 topic
« Reactie #194 Gepost op: 17-11-2022, 15:53 »
De E versie heeft wel degelijk een andere (langere ) kabel dan de S