Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Slaapzak klein pakformaat  (gelezen 3880 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Slaapzak klein pakformaat
« Reactie #30 Gepost op: 12-12-2020, 10:47 »
Ik ook bij de Decathlon hoewel ik ook een riedel icebreaker heb. Er is trouwens wel verschil. Icebreaker merino wol is aanzienlijk fijner van structuur en voelt nog fijner aan op mijn gevoelige huidje :-)


Zonder dollen de decathlon truien en zo neigen naar kriebelen als ze nieuw, ongewassen zijn en het voelt ook wat ruwer. Maar voor dat prijsverschil...
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Slaapzak klein pakformaat
« Reactie #31 Gepost op: 12-12-2020, 11:49 »
Decathlon shirts zijn echt wel stukje dunner.
Maar werkt ook prima.
Lidl heeft ze ook gehad werken ook.
Nadeel van wollen kleding je hebt er zo gaatjes in.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Slaapzak klein pakformaat
« Reactie #32 Gepost op: 12-12-2020, 13:03 »
Mn dure dunne merino van bever van 200 euro ging net zo snel stuk als de Decathlon van 50
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Slaapzak klein pakformaat
« Reactie #33 Gepost op: 12-12-2020, 14:09 »
kwaliteit van oudere modellen van icebreaker lijkt ook beter kwaliteit.Snap zowiezo niet zo goed waarom merino zo prijzig moet zijn.Wol oke op texel groeit ook veel wol.Merino het zal wel bijzonder zijn maar totaal niet exclusief.Prijzen absurd een trui van €200 in geen 200 jaar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Slaapzak klein pakformaat
« Reactie #34 Gepost op: 12-12-2020, 19:46 »
Snap zowiezo niet zo goed waarom merino zo prijzig moet zijn.
Zo'n Merino schaap wil wel wat vergoeding hebben voor het hele jaar voor Joker lopen...........
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: Slaapzak klein pakformaat
« Reactie #35 Gepost op: 12-12-2020, 21:43 »
kwaliteit van oudere modellen van icebreaker lijkt ook beter kwaliteit.Snap zowiezo niet zo goed waarom merino zo prijzig moet zijn.Wol oke op texel groeit ook veel wol.Merino het zal wel bijzonder zijn maar totaal niet exclusief.Prijzen absurd een trui van €200 in geen 200 jaar.
Je betaald voor de naam.
Merino is niks voor mij veel te veel gekriebel/jeuk.
Geef mij maar zo’n stinkend shirt.
Stinken doe ik toch wel na een week op de motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1020
Re: Slaapzak klein pakformaat
« Reactie #36 Gepost op: 12-12-2020, 21:49 »
Je betaald voor de naam.
Merino is niks voor mij veel te veel gekriebel/jeuk.
Geef mij maar zo’n stinkend shirt.
Stinken doe ik toch wel na een week op de motor.


Merino is zo fijn dat het niet kriebelt. Althans niet de betere van icebreaker maar eigenlijk ook niet die van Decathlon na 1 de eerste keer wassen. De wollen truien en met name de sokken van vroeger die kriebelden als een gek. Ik voel nog hoe ik mijn kuiten aan het kapot krabben was als jochie.

Post Merge: 12-12-2020, 21:54
Snap zowiezo niet zo goed waarom merino zo prijzig moet zijn.Wol oke op texel groeit ook veel wol.Merino het zal wel bijzonder zijn maar totaal niet exclusief.


Alleen de zomerwol kan gebruikt worden omdat de wolvezels in de winter te dik zijn en de dunne vezels vergt twee keer zoveel wol om een trui van het zelfde gewicht te maken in vergelijking met gewone wol.

Post Merge: 12-12-2020, 22:02
Decathlon shirts zijn echt wel stukje dunner.


Ik voel geen enkel verschil in dikte als ze even dik zijn  ;D ;D ;D 


Icebreaker heeft namelijk allerlei verschillende 'diktes' die ze met die getalletjes aangeven zoals 200 g/vierkantemeter etc
Husky 701, EXC-f 450 en Vertigo Fajardo 250
www.rollingmavericks.com