Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dakar 2022  (gelezen 3438 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Dakar 2022
« Gepost op: 01-01-2022, 12:44 »

'We' zijn weer van start.  :)

De tracking website: https://trackingdakar.com/en/stage-0/bikes/live/


Laia Sanz nu met de auto. Die is van alle markten thuis  ;)  https://www.dakar.com/en/competitor/238


We gaan het zien.

Post Merge: 01-01-2022, 12:46
Mirjam Pol is er ook weer bij.

Post Merge: 01-01-2022, 12:52
RTL: https://www.rtlnieuws.nl/sport/gp/artikel/5278068/sanders-eerste-winnaar-dakar-2022
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Dakar 2022
« Reactie #1 Gepost op: 01-01-2022, 19:48 »
Ik dacht dat Mirjam als navigator in een buggy zou gaan ?
Des te leuker dat ze op een motor is, goeie kans om te winnen ook.


Laia nog niet fit na Lyme ? Wel nog even trialkampioen geworden.
Hoop dat ze volgend jaar weer op de motor is.


Zin an !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dakar 2022
« Reactie #2 Gepost op: 02-01-2022, 00:17 »
Als je het echt in detail wilt volgen, kun je bij de buren terecht: https://advrider.com/f/threads/dakar-2022-f5irehose-the-one-and-only-adv-rider-dakar-rally-coverage-thread-open-jan-1st.1531352/
Veel inside info en analyses door insiders.

14 pagina's in de eerste 24 uur, met ook een aantal bijdragen van collega's van hier.... dus niet voor als je in een paar minuten wil bijlezen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Dakar 2022
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2022, 09:27 »
Gisteren met zappen klein stukje RTL Dakar gezien. Tim over het nieuwe digitale roadbook in de auto (op een soort tablet).

Vraag die komt aan de organisatie: wat als die het begeeft?

Antwoord (met droge ogen): de high priority riders hebben een tweede meegekregen. De low priority ridders (de paupers zeg maar) hebben een verzegelde envelop die ze mogen openmaken als de tablet het begeeft. En bij gratie god’s (of Allah daar): dan krijgen ze geen tijdstraf.

Wat mij betreft vat dit heel goed samen wat er allemaal mis is met de huidige Dakar.
Prachtige beelden hoor maar wat een kut-evenement hebben ze er van gemaakt, Thierry Sabine draait zich om in zijn graf…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar 2022
« Reactie #4 Gepost op: 04-01-2022, 12:10 »
Het is sowiezo al kut dat je in dat soort landen een evenement organiseert.Maar dan zou ik uit principe ook niet meer bij Ali moeten bestellen.En kan niet meer in m.n subaru rijden.Of m.n cv ketel opstarten
En dus kijk ik gewoon naar de Dakar omdat ik het leuk vindt.En het boeit me ook geen zak wie er nu wint.Ik ken er toch geeneen persoonlijk.En denk je nu echt dat de oude franse dakar eerlijk ging?Het was toch wel de bedoeling dat er een fransman won.Of frans automerk op het podium stond 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Dakar 2022
« Reactie #5 Gepost op: 04-01-2022, 12:45 »
Zo zit ik er ook in.
Ik kijk via https://www.rtlxl.nl/programma/rtl-gp-dakar
Vrij snel na de uitzending van RTL staat ie er al en kun je snel doorspoelen en alles zonder reclame.
Wel effe een account aanmaken denk ik.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Dakar 2022
« Reactie #6 Gepost op: 04-01-2022, 13:06 »
Tsja, eigenlijk hebben jullie allemaal wel gelijk. Ik vind het ook gewoon een machtig spektakel, zowel de motoren als de andere klassen. Helaas kan dit soort evenementen alleen in kutlanden georganiseerd worden.


Het lastige is dat het twee evenementen in een zijn: Een topsport evenement met veel media aandacht, grote namen en flinke marketing budgetten. En een avontuur voor de 'amateurs'. Waarbij de beide evenementen elkaar versterken, en er natuurlijk teams zijn die tussen tafellaken en servet vallen.
Maar ik snap wel dat ze voor de teams die de media aandacht genereren andere oplossingen hebben voor problemen dan voor 'het gepeupel'.


Wat ik niet snap is:
- Dat Petrucci met de helicopter afgevoerd is, toen z'n motor een (waarschijnlijk) doorgebrande zekering had
- Dat De Villiers maar 5 minuten straf krijgt voor het omverrijden van een motorrijder - en vervolgens doorrijden. Ik begrijp dat hij er nog een geraakt heeft, met een beetje gerechtigheid moet hij nu hangen.


Maar het blijft een prachtig spektakel!

Post Merge: 04-01-2022, 13:30
En de berichtgeving op TV is best ok dit jaar. RTL7 is prima te doen, en Eurosport heeft een uur per dag ipv. het half uur van voorgaande jaren.
Uiteraard is er veel overlap: De officiele beelden worden door beide gebruikt, en bij RTL7 aangelengd met berichten van de Nederlandse teams. Eurosport heeft ook het officiële toeristische item erin, en meer aandacht voor de kwats en de rolstoelen. En internationale berichtgeving uit het achterveld - best leuk.
Commentaar vind ik beter bij RTL, voor Eurosport probeer ik nog Engels commentaar te vinden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: Dakar 2022
« Reactie #7 Gepost op: 04-01-2022, 22:52 »
Ik vind t nog steeds leuk, zoek altijd een paar coureurs de ik wat beter volg; de 3 nederlanders (lekker overzichtelijk), Franco Picco, Petruci en de zoon van Alfie Cox.
Vroeger was er net zoveel onderscheid tussen elite en klootjesvolk, en kregen fransen ook net wat meer geregeld.
Beelden blijven mooi, landschappen ook, commentaar stikt van de clichés (waanzinnig zwaar, dit was weer een écht Dakar etappe, bla bla bla). Speciale items van Eurosport zijn altijd leuk. Prima begin van t jaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Dakar 2022
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2022, 22:51 »
Ik ben eigenlijk wel verbaasd hoeveel tv er te vinden is dit jaar. Misschien omdat ik de andere jaren ook minder gezocht heb. Ik ben jaren tot 1 uur opgebleven om op France 2 naar Bivouac te kijken met Gérard Holtz. Dan hadden ze elke avond een kampvuur waar allerlei coureurs kwamen ouwehoeren en veel meer verhalen vanuit de Dakar dan alleen maar het klassement. Dat was toen nog een uur lang. Toen mijn werk drukker werd en je nog niet terug kon kijken, ben ik afgehaakt. Dit jaar weer een beetje opgepakt, maar Bivouac heeft wel een hoop van zijn sfeer verloren. Het is ook nog maar een half uurtje, dus dan is het toch meer actualiteit. Wel goed te volgen met een VPN. RTL ben ik nooit zo’n fan van geweest, maar heb ik afgelopen week toch een keer gekeken en het viel niet tegen. Grappig genoeg kwam ik ook uitzendingen tegen van Omroep Brabant, die daar gewoon reporters hebben lopen. Dan heb je wel weer meer ouderwets geouwehoer. ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar 2022
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2022, 19:43 »
Mooi he van Hero. 3e vandaag of was het gister boeie.
Vindt dat echt leuk om te zien.Een Chinees motormerk die de Dakar uitrijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Dakar 2022
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2022, 21:40 »
Las ergens dat t 450cc blokje uit de Fantic Caballero een afgeleide is van t blok in de rally motor(?)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Dakar 2022
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2022, 00:28 »
Cabalerro is bijna antiek.Maar is de naam opgekocht door China?Stond stukje in motorplus kwam daar niet zo snel china tegen.Ik weet niet wat het budget is van Hero.Maar vindt het leuk.Zou het leuk vinden als van Beveren wint gewoon nog de enigste yamaha.En dan honda.Gasgas en ktm hoeft niet voor mij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar 2022
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2022, 07:30 »
Het was iig razend spannend. Je kan lullen wat je wilt over de campers waar ze in slapen, over de kortere dagen, de lichtere motoren, de sprint race ipv endurance maar het blijven toch topsporters. Het was een mooie Dakar vond ik.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Dakar 2022
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2022, 10:11 »

issie alweer klaar?
😳

moet de laatste dagen maar eens bekijken,
staat als t goed is op de dvr..


maar t gaat steeds vaker langs mij heen,
wordt tijd dat t weer naar (zuid) Afrika gaat..
driehoek Namibië/ Botswana Z-afrika..
woestijn genoeg daar.
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Dakar 2022
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2022, 10:49 »
Jammer hè dat de blauwe niet hebben gewonnen. Hun motoren bleven gelukkig wel heel dit keer.
Qua tijd is dit wel fijn. Maar niks boven echt Afrika.
None of us is as strong as all of us.