Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat gebruik jij voor noodreparaties?  (gelezen 819 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Gepost op: 18-05-2022, 15:42 »
hallo,


Ik was weer wat setjes q-bond aan het kopen en dacht... Wat is er nog meer op de markt?


Ik ken dus q-bond en JB-weld.


Het fijne van q-bond vind ik, is dat je niet eerst hoeft te mengen voordat je het aanbrengt. De poeder strooi je op de plek, dan de vloeistof erover en het doet zijn ding.


Wat gebruik jij om gaten/scheuren van metaal/plastic te repareren tijdens je vakantie/rit en waarom?


Groet,
Albert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #1 Gepost op: 18-05-2022, 17:33 »
Epoxy oftewel kneedmetaal
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #2 Gepost op: 18-05-2022, 19:16 »
Qbond ken ik niet?Ik gebruik gewoon zo.n 2 kleurig worstje.Beetje kneden en je hebt een grijze klont.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #3 Gepost op: 18-05-2022, 21:44 »
Qbond ken ik niet?Ik gebruik gewoon zo.n 2 kleurig worstje.Beetje kneden en je hebt een grijze klont.


zo'n worstje heb ik ook gehad. Kon ik niet mee werken..  ::) .. Deed niet wat ik er van verwachte toen ik het nodig had. en plastic repareer je er iig niet mee.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #4 Gepost op: 18-05-2022, 22:21 »
Volledig off-topic, maar ik zie dat er in een Albert Oosting weg is in Schoonoord, toch niet naar jou vernoemd???  8)  Nog een zandpad ook (alleen niet toegankelijk helaas)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #5 Gepost op: 19-05-2022, 07:37 »

zo'n worstje heb ik ook gehad. Kon ik niet mee werken..  ::) .. Deed niet wat ik er van verwachte toen ik het nodig had. en plastic repareer je er iig niet mee.
Maar dan heb je toch nog je duct tape en tie wraps
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #6 Gepost op: 19-05-2022, 10:29 »
Ff fillempie gekeken.Maar q bond is eigenlijk gewoon secondenlijm.Met wat strooi poeder.Nadeel van seconden lijm 10x gebruiken en je potje is uitgehard.Of met pech na 1 keer gebruik.worstje epoxy blijft jaren goed.En dat wil je bij je op vakantie.Ik koop seconden lijm bij Ali.Daar hebben ze tubetjes van 3 ML.Kost geen drol en je hebt geen frustratie als hij is opgedroogd.je koopt ze per 5 of 10

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #7 Gepost op: 19-05-2022, 12:14 »
Ik koop seconden lijm bij Ali.Daar hebben ze tubetjes van 3 ML.Kost geen drol en je hebt geen frustratie als hij is opgedroogd.je koopt ze per 5 of 10


Heb ik laatst ook gedaan met bandenplaklijm. Geen grote tubes meer, maar meerdere kleine. Bij gebruik kiep je het restant weg want eer je het weer nodig hebt is het uitgehard.


Tubetjes van 5 gram : https://schakelaar-tweewielers.nl/tip-top-solutie-5-gram

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #8 Gepost op: 19-05-2022, 18:44 »
Ik gebruik altijd 2 componenten epoxy van bison. De linker voor 'alles', de rechter voor metaal/aluminium. Net de spatborden van m'n aanhanger mee gemaakt, die waren gescheurd. Ductape erover, klaar.



2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #9 Gepost op: 19-05-2022, 23:53 »
Ik gebruik altijd 2 componenten epoxy van bison. De linker voor 'alles', de rechter voor metaal/aluminium. Net de spatborden van m'n aanhanger mee gemaakt, die waren gescheurd. Ductape erover, klaar.






zit er een houdbaarheidsdatum op dat spul?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #10 Gepost op: 20-05-2022, 00:18 »
Niet echt want het is 2 componenten.De hema verkoopt het ook en precies dezelfde verpakking.En Bison bestaat ook niet meer.Is overgekocht door Grifon.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #11 Gepost op: 20-05-2022, 19:53 »
Ff fillempie gekeken.Maar q bond is eigenlijk gewoon secondenlijm.Met wat strooi poeder.Nadeel van seconden lijm 10x gebruiken en je potje is uitgehard.Of met pech na 1 keer gebruik.worstje epoxy blijft jaren goed.En dat wil je bij je op vakantie.Ik koop seconden lijm bij Ali.Daar hebben ze tubetjes van 3 ML.Kost geen drol en je hebt geen frustratie als hij is opgedroogd.je koopt ze per 5 of 10


Het potje secondelijm blijft lang goed. Ben wel nieuwsgierig of gewone secondelijm ook de chemische reactie aangaat met het poeder. Ik houd altijd poeder over van de setjes.


Wat is de werkingtijd van de epoxy worstjes? Geduld is niet mijn sterkste punt.  ;D

Post Merge: 20-05-2022, 19:56
Maar dan heb je toch nog je duct tape en tie wraps


yup. maar tape plak je er los over en laat na een tijdje weer los. wordt nooit onderdeel van. de qbond wel. jb-weld ook.. de 2componenten epoxy ook, maar dan moet ik weer iets bij me hebben om te mixen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #12 Gepost op: 21-05-2022, 09:02 »
Het gaat ook om noodreparaties om de dag of proef uit te rijden. S avonds een wat betere oplossing maken. Ik heb al heel wat duct tape of tie wraps gebruikt tijdens rally's of reizen, kneedmetaal nog nooit nodig gehad.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Wat gebruik jij voor noodreparaties?
« Reactie #13 Gepost op: 21-05-2022, 09:28 »
Dat kneedbaar alu of staal.Eigenlijk gelul maar dat goedje kneed je met je handen.Heb al wel eens een gat in het blok gezien wat dicht was gekneed en dat bleef nog zitten ook.De ellende is om goed de randen te ontvetten.En dat lukt niet echt met benzine.