Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: led knippers t7  (gelezen 314 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
led knippers t7
« Gepost op: 28-10-2022, 15:44 »
ik heb dus de standaard knipperlichten van de t7 vervangen door kleine led knipperlichten en daarbij ook het relais vervangen voor een led relais.
alles werkt naar behoren maar bij draaiende motor wil het ledje in het dashboard niet lekker meeknipperen.....bij motor  uit wel.
verder doen ze het prima en ziet er er een stuk beter uit dan de jaren 80 blinkers ;D
iemand een suggestie?
thanks.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: led knippers t7
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2022, 16:51 »
Motor uitlaten? :)

Post Merge: 28-10-2022, 16:52
Zou het iets met de gelijkrichter kunnen zijn dat die niet stabiel genoeg is?Een accu geeft wel een mooie stabiele spanning en die gebruik je bij motor uit.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: led knippers t7
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2022, 18:37 »
tja.....motor is splinternieuw....gelijkrichter dus ook....maar vraag het mij niet. ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: led knippers t7
« Reactie #3 Gepost op: 28-10-2022, 18:59 »
gaat niet om de nieuwigheid.
als het ding fabriek af beroerd is ? honda was toch ook jaren lang berucht om uitgefikte gelijkrichters.
maar je zou er eens een multimeter aan kunnen hangen.
kijken wat het verschil is met lopende motor.
 voor de rest houd mijn electronica kennis vrij snel op.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: led knippers t7
« Reactie #4 Gepost op: 28-10-2022, 19:24 »
ik had tot op vandaag nog nooit gehoord van gelijkrichters.....dus zegt genoeg over mijn kennis van electronica.
thanks anyway...ik ga ermee leren leven!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: led knippers t7
« Reactie #5 Gepost op: 28-10-2022, 19:57 »
Je weet wel wat een relais is? ;)


Een led lampje heeft een veel lagere weerstand dan een gloeilamp. Daarom moet je er een extra ‘ballast’-weerstand op aansluiten. Doe je dat, dan is het niet nodig om het standaard relais te vervangen (de ‘puls-pauze’ tijd van het knipperlicht relais wordt bepaald door de “ballast’-weerstand of gloeilamp).
https://www.mpartz.nl/weerstanden-kabel-led-knipperlicht-5-10w-p-445?gclid=Cj0KCQjw--2aBhD5ARIsALiRlwA3eML54EWmevfXm8NjkgKaOPtevr_SZQFd0MK-FjJHapBJ2SIYHl4aAkw6EALw_wcB


Als je toch kiest voor een LED knipper relais dan is het wel even opletten welke dat moet zijn
https://www.louis.nl/magazin/rund-ums-bike/schraubertipps/led-blinker#f0cf32
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: led knippers t7
« Reactie #6 Gepost op: 29-10-2022, 08:16 »
denk dat ik dan toch maar 2 weerstandskabeltjes ga bestellen.....hoeft dan alleen achter blijkbaar.   werkt alleen niet bij motoren met een canbus.
dus de volgende vraag....heeft de t7 een canbus? ::)


thanks!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: led knippers t7
« Reactie #7 Gepost op: 29-10-2022, 13:47 »
Heeft niet zozeer met wel of geen can-bus te maken maar met hoe de knipperlichtschakeling werkt. Dat kan ook via canbus maar hoeft niet. Aangezien jij het al hebt over een knipperlicht  relais wordt bij de T7 blijkbaar geen gebruik gemaakt van canbus om de knipperlichten te laten knipperen (wat niet wil zeggen dat er helemaal geen canbus aan boord is)
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!