Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: albania raid  (gelezen 2339 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
albania raid
« Gepost op: 07-12-2022, 21:25 »
zijn er mensen die ervaring hebben met https://www.albaniaraid.com/what-is ?


ze organiseren ook de https://www.illyriaraid.com/home.


Ziet er allemaal profi en supertof uit.


Waar ik geen zin in heb is een geld uitgeven aan een evenement die enorm massaal is en waar je achter elkaar in een treintje een route gaat rijden.... Zal heus meevallen, maar onder de bevolking van dit forum zijn er vast mensen die dit al een keer gedaan hebben. En ervaringen willen delen!



gr Gerben

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: albania raid
« Reactie #1 Gepost op: 08-12-2022, 06:33 »
Ik heb hem 4 jaar geleden gereden. Mooie routes door een prachtig land.
Ik reed hem helemaal alleen, eigen keuze. Je krijgt een tracker mee. Je kan ook groepjes maken natuurlijk.
Door de vele stenen zou ik hem niet snel op een zware allroad rijden maar dat kan absoluut wel. Mousse ipv binnenbanden raad ik wel aan. Ook stevige laarzen tegen de honden is ook een pré :-)
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: albania raid
« Reactie #2 Gepost op: 08-12-2022, 07:17 »
EAO uit Belgie en de organisator van de Albania Rally zitten hierachter, dezelfde als van de Illyria Raid trouwens. En inderdaad er rijden groepjes mee, maar als je wil kan je alleen rijden. Ik heb De Albania rally gereden en de Illyria Raid, als je van stenen houdt mooie landschappen en niet vies bent van wat blubber dan zijn ze erg mooi.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 108
Re: albania raid
« Reactie #3 Gepost op: 08-12-2022, 13:19 »
2x albaniaraid, 1x illyriaraid. Beide erg leuk. De albaniariad heeft mi wat minder deelnemers, iets van 40-50. En nee, die kom je onderweg niet tegen, dat verspreidt zich snel over de route. 'Probleem' bij de illyriaraid is dat er elke dag wel een grensovergang in zit. En dat zijn in nog echte ouderwetse grensovergangen met nors kijkende mannen, stempels en slagbomen. Kost je al gauw een uurtje omdat dan opeens die andere deelnemers toch wel voor je staan :-) . En het rijden is een beetje hetzelfde als in Albanië.



Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
Re: albania raid
« Reactie #4 Gepost op: 08-12-2022, 18:16 »
Dank voor de reacties! Ben nog enthousiaster geworden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: albania raid
« Reactie #5 Gepost op: 09-12-2022, 07:22 »
Om je lekker te maken, hier een van de mooiste stukken in het Noorden van Albanie (de rest vind je ook op mijn kanaal)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 138
Re: albania raid
« Reactie #6 Gepost op: 09-12-2022, 20:17 »
Om je lekker te maken, hier een van de mooiste stukken in het Noorden van Albanie (de rest vind je ook op mijn kanaal)

Wat een gave beelden weer! En een dikke tenere in actie


Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Gr. Roel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: albania raid
« Reactie #7 Gepost op: 09-12-2022, 20:57 »
Oranje tenere dan zekers?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: albania raid
« Reactie #8 Gepost op: 10-12-2022, 12:07 »
Zeker doen, is super geregeld

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: albania raid
« Reactie #9 Gepost op: 11-12-2022, 21:52 »
Ik zit naar de beelden van Niek (gezwinde spoed) te kijken, en dit was echt een van de gaafste ritten die ik ooit gedaan heb. Dit jaar was ik met FollowTheTrails met een GS1250 in Albanië en ik zou de hele week zo hebben geruild voor deze éne dag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: albania raid
« Reactie #10 Gepost op: 12-12-2022, 08:21 »
Dat gaat natuurlijk al snel.Als je met zo.n stoomboot rijd ipv een mooie strakke lichte enduro. :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: albania raid
« Reactie #11 Gepost op: 12-12-2022, 09:14 »
Ik heb er ook al vaker naar zitten kijken. Afeglopen jaar in Albanie op vakantie geweest (auto/camperen); het lijktme een prachtig land om doorheen te rijden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: albania raid
« Reactie #12 Gepost op: 12-12-2022, 09:33 »
De wyoa is er geweest.Natuurlijk wel op eigen gelegenheid.Ik vond het een indrukwekkend land.Maar je moet wel van keien houden.Staat me nog bij dat ik dat wel zat was op gegeven moment.Kleine kinderen die in mercedes rijden.2e of 3e hands motorolie te koop bij benzinepomp.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: albania raid
« Reactie #13 Gepost op: 16-12-2022, 11:39 »
Ik heb 'm in 2021 gereden. Was waarschijnlijk een apart jaar omdat er door Corona 2 jaren samengevoegd zijn. 150 motoren, 10 tal ssv en stuk of tig quads.

Met deze deelnemersaantallen was het lastig om hotels te vinden en is de route behoorlijk aangepast tov wat werd getoond tijdens het boeken. We zijn niet in het noorden geweest en hebben veel bergpaden met stenen (joh) gereden. Weinig afwisseling. Uitzichten van de promo video heb ik ook niet gezien.

De dagen waren erg (te) lang en de het asfalt alternatief naar het hotel moest je vaak vroeg voor kiezen of veel meer kilometers maken. 160 km over het asfalt in de regen...

Kwam waarschijnlijk door het inhalen van Corona. Had het gewaardeerd als dit werd gecommuniceerd. Of beter nog dat de originele route werd aangehouden maar dan 2x werd gereden door de organisatie.

Dit jaar was weer een normaal jaar maar vond dat er nog veel lange dagen tussen zaten. Laatste dag was 475 km. Vind ik wat veel op een 350 en als laatste dag.

Als ik nog een keer zou boeken wil ik meer zekerheid over de route en de dagelijkse kms en afsteekt mogelijkheden.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: albania raid
« Reactie #14 Gepost op: 16-12-2022, 13:25 »
Ik heb 'm in 2021 gereden. Was waarschijnlijk een apart jaar omdat er door Corona 2 jaren samengevoegd zijn. 150 motoren, 10 tal ssv en stuk of tig quads.

Met deze deelnemersaantallen was het lastig om hotels te vinden en is de route behoorlijk aangepast tov wat werd getoond tijdens het boeken. We zijn niet in het noorden geweest en hebben veel bergpaden met stenen (joh) gereden. Weinig afwisseling. Uitzichten van de promo video heb ik ook niet gezien.

De dagen waren erg (te) lang en de het asfalt alternatief naar het hotel moest je vaak vroeg voor kiezen of veel meer kilometers maken. 160 km over het asfalt in de regen...

Kwam waarschijnlijk door het inhalen van Corona. Had het gewaardeerd als dit werd gecommuniceerd. Of beter nog dat de originele route werd aangehouden maar dan 2x werd gereden door de organisatie.

Dit jaar was weer een normaal jaar maar vond dat er nog veel lange dagen tussen zaten. Laatste dag was 475 km. Vind ik wat veel op een 350 en als laatste dag.

Als ik nog een keer zou boeken wil ik meer zekerheid over de route en de dagelijkse kms en afsteekt mogelijkheden.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk


Ja, de organisator is niet zo van het communiceren.


Wij kregen de motoren ineens twee weken later terug omdat hij nog een rally ging begeleiden. Had ik wel graag van te voren geweten ivm met de zweterige natte kleding die nog in mijn tas lag te gisten.....


Bij aankomst moesten we ook opeens €100 (contant) betalen voor een verzekering dat je wel naar een ziekenhuis zou worden gebracht of zo bij problemen. Was verplicht en niet gecommuniceerd van tevoren.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3