Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: albania raid  (gelezen 2340 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: albania raid
« Reactie #15 Gepost op: 16-12-2022, 13:31 »
Maar dan ben je ook klaar toch ?Voor die €100.Ik ben ook in het ziekenhuis geweest Albanië.Het is gratis zo lang je maar niet in een Ambulance stapt.Dus weet niet waar die €100 dan voor was?Wil er graag weer eens heen maar dan ook echt weer op eigen houtje.Zo vrij als een vogeltje.Snap nooit zo goed waar dat georganiseerde voor nodig is?Puur om je bagage mee te nemen?Das wel lekker.
Geen dagen van 450km
Of wel tis maar net waar jezelf zin aan hebt.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: albania raid
« Reactie #16 Gepost op: 16-12-2022, 15:24 »
Met WYOA heb ik ook in Albanië gereden, viel bij een steil stukje van de motor (hij sloeg af net aan de bovenkant van de helling). Ik rolde door en kwam op mijn benen terecht en ging al hollend de helling af. Daar stond een landrover als stootblok, daar kon ik niet langs en deze auto heeft nu als aandenken een deuk in de achterdeur. Goed, de motor overeind gezet en het ging verder. Later  die dag bij de overnachtingsplaats  leek het toch beter om een hechting te laten zetten in mijn hand. Dat moest in een ziekenhuis en daar kon je alleen naar toe met een ambulance van de brandweer. Toen ik wilde betalen bleek dat alles gratis was omdat er een medische ingreep had plaatsgevonden. ;D :D
Vervolgens met een 4x4 eend het hele eind terug naar de overnachtingsplaats. Gelukkig was bij aankomst het kampvuur aan en het bier koud en wat ik eraan over heb gehouden is een mini litteken en dit verhaal.
Groet Loek

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: albania raid
« Reactie #17 Gepost op: 16-12-2022, 15:32 »
Toch een beste deuk in je geheugen opgelopen Loek?Volgens mij was het Roemenië waar die schimmel op het brood.En als je er wat van zei haalden ze hun schouder op en namen schaaltje brood weer mee een andere kreeg je niet.Was aan dat meer.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 269
Re: albania raid
« Reactie #18 Gepost op: 16-12-2022, 15:35 »
Tja, het zal de leeftijd zijn :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: albania raid
« Reactie #19 Gepost op: 16-12-2022, 19:16 »
Ik heb hem 4 jaar geleden gereden. Mooie routes door een prachtig land.
Ik reed hem helemaal alleen, eigen keuze. Je krijgt een tracker mee. Je kan ook groepjes maken natuurlijk.
Door de vele stenen zou ik hem niet snel op een zware allroad rijden maar dat kan absoluut wel. Mousse ipv binnenbanden raad ik wel aan. Ook stevige laarzen tegen de honden is ook een pré :-)
Plaats ook injectie tegen hondsdolheid voor € 100,- ben je levenslang klaar.
Als je het niet doet en het beest dat je gebeten heeft het en je gaat het niet binnen 24 uur laten behandelen ga je met houten jas naar huis gestuurd worden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: albania raid
« Reactie #20 Gepost op: 17-12-2022, 09:07 »
Plaats ook injectie tegen hondsdolheid voor € 100,- ben je levenslang klaar.
Als je het niet doet en het beest dat je gebeten heeft het en je gaat het niet binnen 24 uur laten behandelen ga je met houten jas naar huis gestuurd worden!
Uuuh nee, die injectie mag je dan iedere 5 jaar herhalen.

Kans is mij niet groot genoeg en je kan eventueel op tijd naar een ziekenhuis komen ook. Het is geen midden Afrika daar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: albania raid
« Reactie #21 Gepost op: 19-12-2022, 12:33 »
Afgelopen zomer nog in het ziekenhuis in Albanie geweest; met acute hernia. injecties en infuus tegen de pijn gekregen en idd alles gratis. Albanie is in een hoog tempo aan het veranderen, ze zoeken de aansluiting bij de westerse wereld. ik vond het een fijn land om te zijn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: albania raid
« Reactie #22 Gepost op: 19-12-2022, 17:56 »
Had jezelf naalden bij je Jos?
Ik heb er meestal paar bij me maar dat is meer geruststelling

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
albania raid
« Reactie #23 Gepost op: 19-12-2022, 19:38 »
Nee, zoals Steven al zei; het is geen donker Afrika, hé. Afgezien van hoe ze met afval omgaan is het een vrij normaal Zuid Europees land. Nog een paar jaar en Albanië is gewoon onderdeel van de EU.

Toen we in Tirana waren werd die dag gevierd dat de onderhandelingen over toetreding gestart zijn. Groot feest met muziek op het centrale plein, ik denk wel 50.000 mensen bij elkaar (miljoenen, zou Trump zeggen). Een paar toespraken, o.a. van de president. Ik vond het erg mooi, indrukwekkende woorden over een lange weg naar een betere toekomst. Waar in Nederland een stel FvD/PVV- imbecielen (sorry voor het pleonasme) nog in een Nexit geloven, hopen ze daar eindelijk toe te treden tot de Europese familie. Ik vond het echt hartverwarmend om bij te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: albania raid
« Reactie #24 Gepost op: 19-12-2022, 21:06 »
Ik vond de verschillen erg groot.
Toen ik er was.
Misschien wel groter als in Marokko.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: albania raid
« Reactie #25 Gepost op: 19-12-2022, 21:28 »
Weet ik, maar het land is in heel hoog tempo aan het veranderen (het is al weer een tijd geleden dat jij er was)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: albania raid
« Reactie #26 Gepost op: 19-12-2022, 21:52 »
Ik gun ze het van harte hoor.
Vond het indrukwekkend,ben blij dat ik er geweest ben.
Soms zit ik eraan te denken om nog eens terug te gaan.
We zoeken nog vrachtwagen die er 20 motoren naartoe wil brengen?
Eigenlijk is Venetië is voldoende de rest doe je met de boot naar Griekenland en dan zak je gewoon weer terug af naar Italië.
En Steven kan ons nu brengen. 8)






Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: albania raid
« Reactie #27 Gepost op: 19-12-2022, 22:47 »
Hahahaha, wou net zeggen: zet maar achterin. Ik rijd er graag eens heen met een groepje hoor!