Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Paris - Dunkerque 2023  (gelezen 4025 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #15 Gepost op: 09-01-2023, 23:19 »
Hier lekker alles op de brommer, hoeveel heb je nou nodig die paar dagen?


Het wordt 's nachts in de tent wel flink koud trouwens, neem wel een goede slaapzak mee!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #16 Gepost op: 19-01-2023, 17:07 »

Heren.Vraagje zit over dit evenement te denken om deze te gaan rijden.
Als ik het goed lees willen  jullie willen verzamelen in Duinkerken en dan Offroad naar Parijs (Start)
En daarna de uitgezette rit willen gaan rijden gaan rijden.
Weet iemand wat het verschil tussen Allroad en Extreme inhoud.
Ik wil namelijk voor het eerst met de KTM 790 Adventure R gaan i.p.v. met de Husaberg


Groet Ap

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #17 Gepost op: 19-01-2023, 18:28 »
met de 790R is de extreme prima te doen, op de Husaberg zal je je misschien wat vervelen
de voorste is Erwin op zijn KTM 950, daarachter ik op een 690 en we deden de extreme route

https://www.cocoricorando.fr/img/cms/pdk/visuel_1_paris.jpg
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #18 Gepost op: 19-01-2023, 18:51 »
Als ik me goed herinner zit er in de Extreme al eens wat meer modder en diepere karresporen.
Ik heb die met de 1290 gedaan en ben geen held dus dat lukt normaal zeker met een 790.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #19 Gepost op: 19-01-2023, 19:34 »
90% is het dezelfde route,  de extreme heeft alleen een paar extra lusjes.
Je krijgt gewoon alle routes toegestuurd, je bent niet verplicht te kiezen behalve dan bij het inschrijven. Wat nergens op slaat want je kunt de hele dag rijden wat je zelf prettig vindt.
Afgelopen jaar zaten er stukken in de adventure die eerdere jaren extreme waren.  Alles is gewoon prima te doen hoor.
De fotograaf staat wel vooral op die extra lusjes van de extreme.




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2023, 16:36 »
Heren zoals het er nu uitziet ga ik van de week mij inschrijven.


Wil eerst nog even kijken voor wat routes naar Parijs.
Boeken jullie ook het eten ed. bij de organisatie?


Groet Ap

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2023, 22:43 »
Wij niet, zoeken onderweg gewoon een tentje of een supermarkt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2023, 19:54 »
Hallo allemaal,


Heb me zojuist ingeschreven nu alleen nog mooi weer  ;D  zou wel prettig zijn.
Ik lees dat er gedacht wordt om misschien te verzamelen in Duinkerken en dan naar Parijs en weer terug.
Misschien maar eens een keer van gedachten wisselen hoe wie wat en waar.


Groet Ap




Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #23 Gepost op: 06-02-2023, 14:05 »
Er gaat ondertussen een heel clubje, laten we tzt de details van verzamelen in Duinkerken etc hier maar even aangeven. We hebben nog een dikke twee maanden om van de voorpret te genieten :-) !

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #24 Gepost op: 20-03-2023, 08:03 »
Helaas heb ik moeten annuleren, volgend jaar nieuwe kans.


Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2023, 08:46 »
Nog een klein maandje te gaan, voor ons de eerste keer . Heeft er iemand een soort van checklist van wat mee te nemen…. Ja schone onderbroek  ;D ;D begrijp ik maar
Wat nemen jullie mee aan gereedschap en evt reserve onderdelen? En wellicht kunnen we dingen afstemmen als Nederlandse rijders dat we niet alles 3 dubbel mee hoeven te nemen.


Zit er nog aan te denken om Aankomend weekend nog even beetje oefenen OTR Noordwolde, gaat iemand van hier daar ook naartoe ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2023, 10:02 »
Nooit van een ander afhankelijk hoeven willen zijn.Dan zit je al ruim over de helft van de gemiddelde rijder.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #27 Gepost op: 21-03-2023, 10:13 »
Voor de 3 dagen neem ik geen reserve onderdelen mee.
Ik start wel altijd op nieuwe dot gekeurde banden.
Eigen bordgereedschap mee, banden reparaties set, Banden pompje. (Repartie set is voor Tubeless banden)
2 nieuwe ingevette luchtfilters voor ingeval dat ze erg vies zouden worden van het stof.


Groet Ap

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #28 Gepost op: 21-03-2023, 22:42 »
Voor wie geïnteresseerd is, wij zitten met zo'n 5 man in het hotel 'Class 'Eco Chambly' in Chambly op de donderdag avond. Dit is een heeeel goedkoop hotel (a la F1) op de route vanuit Gravelines (waar de finish is) en zo'n 25 minuten van de start op vrijdag ochtend. Er is een pizzeria op loopafstand (en verder niet heel veel meer  ;D )


Wat neem je mee... Ik neem mee: bandenlichter (1x !) met juiste maat ringsleutel op het andere eind. Setje boordgereedschap met schroevendraaier en tang die ook dienst doen als 'bandentegenhouder' bij het lichten van de band. Handpomp, binnenband (21 inch), plaksetje, ductape, ijzerdraad, tie-rips, spanningsmeter, kroonsteen, stukje kabel, stevig plastic zakje voor overhevelen brandstof en een lange spanband. Daarmee kom je in ieder geval in de bewoonde wereld en dan zie je wel weer verder :)





Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Paris - Dunkerque 2023
« Reactie #29 Gepost op: 25-03-2023, 14:23 »
Een vraagje voor ik op internet ga zoeken heeft iemand ook de route van vorig jaar of daarvoor.
Hier ben ik namelijk wel in geïnteresseerd dan ga ik een rondje van 5 of 7 dagen te te maken in Basecamp.
Er loopt ook een gedeelte van de TET in die omgeving dus dan kan ik alles een beetje aan elkaar koppelen.




Groet Ap