Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: VERKOCHT KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen  (gelezen 1098 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Ik kocht deze KTM 640 Adventure S uit 2000 met de droom om een offroad reis naar Marokko te gaan maken. Door allerlei dingen die in de afgelopen jaren zijn gebeurd, ga ik die reis de komende jaren niet maken. Ik heb wel een heleboel spullen bij de KTM verzameld, waardoor je er een echte leuke machine van kunt maken.



De KTM is een leuke machine om te rijden, maar waar ik woon moet je de (legale) offroad weggetjes met een zaklampje zoeken. Ik maak dus veel te weinig gebruik van de capaciteiten van de KTM. Om eerlijk te zijn heb ik er misschien 150km op gereden…

Met die reis door Marokko in gedachten ben ik aan het winkelen gegaan. Zo heb ik de Acerbis achtertanks er bij gevonden en het bijbehorende subframe. Daarnaast ligt er ook een Keihin 41mm klaar met de bijbehorende gaskabels, de rubbers en de kleine dingetjes om de KTM om te bouwen. De SXC uitlaat zit er al op, dus in die combinatie heb je een Adventure die flink doortrekt met de mogelijkheid om bijna 50 liter benzine mee te nemen. En met het gewicht van de 640 blijf je dan nog rond het gewicht van een T7 zitten. ;)
Er is eventueel ook nog een setje wielen bij met offroad banden en zonder dempers.


De Keihin


De tanks


Het gereviseerde en gemodificeerde dashboard. Er zit nu een vervangbare batterij in, zodat het scherm blijft werken.


De optionele afstandsbediening voor het IMO dashboard.


Een plaatje van het internet van een KTM 640 Adventure met de achtertanks. Het was mijn bedoeling om deze ook zo op te bouwen.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat de huidige carburateur van de KTM wat verstopt zit door het lange staan. Hij start en loopt prima, maar bij gas geven verrijkt het mengsel nu niet, dus slaat hij af. Als je de Keihin er op gaat zetten is dat natuurlijk geen probleem. ;)

Het motorblok heeft ongeveer 66.000km gelopen en is 25.000km gereviseerd. Het rollager op de tuimelaar van de inlaatkleppen is ongeveer 3500 kilometer geleden vervangen.

Alles bij elkaar heb ik nu € 3250 aan uitgaven gedaan voor de KTM en voor dat bedrag wil ik er ook wel afscheid van nemen. Dan krijg je ook alles erbij om de KTM een beurt te geven. De onderdelen kunnen het los ook weer opbrengen, dus anders kan ik dat altijd nog doen. ;) De koper van de motor heeft de eerste keus in het wel of niet aanschaffen van de extra’s. Die verkoop ik niet eerder los.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #1 Gepost op: 27-05-2023, 22:56 »
superleuke motor


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #2 Gepost op: 28-05-2023, 10:30 »
Gave motor, ideaal voor lange trips!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #3 Gepost op: 28-05-2023, 14:33 »
Dat was ook de reden waarom ik hem kocht en deze delen verzamelde. Maar ik wil hem hier niet laten verstoffen. Daar wordt niemand wijzer van.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #4 Gepost op: 29-05-2023, 22:04 »



Vandaag nog even flink aan de gang geweest en hij loopt weer als een zonnetje. Daarmee wel de vraagprijs iets aangepast. Maar er mag dan nu ook een bagagerek bij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: VERKOCHT KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #5 Gepost op: 31-05-2023, 23:18 »
En hij is weg. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: VERKOCHT KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #6 Gepost op: 31-05-2023, 23:20 »
Mooi, dat is snel. iemand die we hier nog terug gaan zien?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: VERKOCHT KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #7 Gepost op: 01-06-2023, 06:23 »
Geen idee eigenlijk. Het was een fanatieke Fireblade rijder die nu graag offroad wil gaan rijden en dit een mooie motor vond.

Overigens had ik binnen 24 uur al drie kijkers op rij. De 640’s zijn dus nog steeds gewild. :)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: VERKOCHT KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #8 Gepost op: 01-06-2023, 17:47 »
Dat is mooi nieuws. Mijne komt ook te koop dit najaar.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: VERKOCHT KTM 640 Adventure S uit 2000 vanwege veranderde plannen
« Reactie #9 Gepost op: 01-06-2023, 18:22 »
Ik weet niet of je zo lang moet wachten.