Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Onverhard langs een huis  (gelezen 14870 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 589
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #30 Gepost op: 14-04-2014, 15:51 »
... Ze stelde voor om met een ploegje met scheppen en kruiwagens de boel te komen herstellen. Wie weet kunnen we wanneer we dat doen er volgend jaar weer rijden? Ik weet niet waarom het bosje er nu niet in zat maar weet dat het erg mooi is.
Een paar uur zand scheppen met aansluitend een BBQ?! Mij heb je :D :D :D
 
Kunnen we ook de krant uitnodigen = Positieve publiciteit  8) 8) 8)
Honda NC700X
KTM 640 Adv '01

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #31 Gepost op: 14-04-2014, 15:56 »
Ik schep ook mee (op)  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #32 Gepost op: 14-04-2014, 15:57 »
Fatsoenlijk in hart en verstand, maar vaak onfatsoenlijk in praktijk. Ook ik hobbel 9 van de 10 keer de track achterna om veel te laat tot de conclusie te komen dat ik een pas ingezaaid veld in ben gereden, waar al meerdere spoortjes liggen van mijn voorgangers. Ik kan me nog een aantal routes herinneren waar ik in perspectief van de boer in kwestie heel wat onfatsoenlijk taalgebruik voor over zou hebben. Ik denk dat het niet reëel is door onszelf maar voor te houden hoe weinig overlast we veroorzaken als we maar bewust blijven van godegroen toestanden. Want we doen het wel.

Als ik met mijn hond door het bos loop en er tetteren wat motoren voorbij, zonder dat ze doorhebben dat mijn hond in de bosjes zit verstopt waar ze met 60km/u voorbij rijden, dan realiseer ik me terdege dat ik diezelfde motorrijder had kunnen zijn en het beest dus ook plat had kunnen rijden. Laat staan dat je daar loopt en geen enkele affiniteit met de offroad sport heb...
Hond aan de lijn?  :-X
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #33 Gepost op: 14-04-2014, 16:39 »
Dat is nu net het probleem: de ander moet het maar weer oplossen. Lijkt me dus de verkeerde benadering (in bos hond en kleine kinderen aan de lijn houden want er zou eens een motor langs kunnen komen).
En ook hier geld weer zoals bijna altijd: in de praktijk gaat het meestal wel goed (je hoort de motor aankomen en de hond wordt aangelijnd. Lukt dat niet, dan even zwaaien en je rijdt wat voorzichtiger, probleem opgelost)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #34 Gepost op: 14-04-2014, 16:43 »
Opzich zolang jij op een weg rijd, en de motor onder controle hebt en normaal rijd, vind ik het een punt. Als je je hond niet onder controle hebt bij of nabij een weg moet hij aangelijnt, klaar. Dat er iets minder voertuigen komen op een zandpad wil niet zeggen dat de status weg daar ineens weg is. Echt in het bos mag je niet komen, en ben je dus zowieso fout.

Dat wij rekening moeten houden is wat anders natuurlijk, maar je mag wel van een honden eigenaar, en vaders en moeders verwachten dat ze het spul een beetje in de gaten houden.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #35 Gepost op: 14-04-2014, 16:55 »
Veel is al gezegd, en gelukkig zijn wij, de reageerders, het redelijk met elkaar eens.
 
Wat betreft honden: in heel veel gemeentes mag een hond in het buitengebied niet los lopen. Dat is ooit in de APV gekomen om verspreiding van dierziektes te voorkomen. Destijds met Kreuzfeld Jacobs of mond-en-klauwzeer of zo iets.
 
Ik heb me al voorgenomen de man met zijn grintpad in Rogat een bezoekje te brengen. Kijken of we afspraken voor volgende jaren kunnen maken. mogen de collega's van de OTR Rogat er ook gebruik van blijven maken.
De mooiste reactie was de reactie van die boer bij een groen dijkje die zijn nissan haaks op het pad zette: "ik ben wel 83 maar nog steeds snel" en "ik heb vrogger ook motor gereden en weet hoe mooi het is, maar nu niet meer mijn dijk stuk rijden... ...zonder te vragen"
 
Bij het nichtenstel uit de randstad moeten we volgend jaar maar weg blijven, voor ze ons met de heggeschaar te lijf gaan....
 
Van mij mag er meer sociale controle op gedrag en brommer zijn/ komen, dat is in ons aller belang.
 
cheers,
 
Arne
Meer schik op een oud brik!
'04 TE450, '82 DR250S,
'90 14"SyncroT3

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #36 Gepost op: 14-04-2014, 17:13 »
Dat wij rekening moeten houden is wat anders natuurlijk, maar je mag wel van een honden eigenaar, en vaders en moeders verwachten dat ze het spul een beetje in de gaten houden.

Ik denk dat honden en kinderen in het bos dezelfde waas voor de ogen krijgen als wij op een mooi stukje offroad. De controle raakt iedereen dan een beetje kwijt zowel de motorrijders als kinderen en honden. Hond en kind denken waarschijnlijk 'bekijk het maar, ik heb het leuk dus luister ff niet (Friese rassen zijn vrij eigenzinnig net als ADHD kinderen)' dus het is logisch dat die moeilijk in de hand te houden zijn. Wij moeten dan als volwassenen rekening houden met de onvoorspelbaarheid van de mede bosgebruikers. Wat mij betreft hoort dat bij het verkeersinzicht.

Kijk nou, daar wil je niet mee botsen ook al zou de baas een sukkel zijn. Enn dan zijn we terug bij het begin. Bij een erf/huis kun je ook loslopende kinderen en dieren verwachten omdat toezicht eigenlijk normaal niet nodig is op die plekken.

Friese Stabij

Friese Wetterhoun (ook gespot in Drenthe)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 303
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #37 Gepost op: 14-04-2014, 18:13 »
Dat talud, dat was ik  :( (als het om het stuk gaat waar de track recht door ging maar waar nu "ineens" een kanaal lag?)
Ik zag geen andere weg behalve helemaal terug te moeten rijden. (hoe deden jullie dat daar?)
Heb echter wel geprobeerd om zo min mogelijk spoor achter te laten en kreeg de indruk dat dat gelukt was (al ben ik niet afgestapt om te kijken)
Don't fix anything if ain't broken.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #38 Gepost op: 14-04-2014, 19:00 »
Dat het zulk mooi weer was helpt ook niet echt...iedereen is buiten...


Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #39 Gepost op: 14-04-2014, 19:06 »
Dat talud, dat was ik  :(
Je was niet de enige. Ik zat me eigenlijk stilletjes heel diep te schamen maar kan me nu niet meer stilhouden. Maar ook wij waren niet de enige. De kant waar je bij de weg kwam had meerdere sporen in het talud maar dat maakt het natuurlijk niet minder beschamend.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #40 Gepost op: 14-04-2014, 19:17 »
ik beken (eventueel) ook schuld  :-X
Het zou best kunnen dat ik ook een talud omhoog gereden ben
Ik rijd voor 99.9% als een bejaarde met respect voor natuur,
medemens andere recreanten en code groen.
Maar die 0.01% geeft net de imagoschade voor de hele groep.
(en uitermate vervelend voor de orga)

Berouw komt na de zonde

het spijt me en zal in de toekomst proberen om me beter te gedragen

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #41 Gepost op: 14-04-2014, 19:22 »
Hond aan de lijn?  :-X

Dus half nederland moet met zn hond aan een touwtje door de natuur sjokken omdat een daargelaten enkeling als een kip zonder kop door een bos wil knappen?

Wat een flauwekul. Moet de doelstelling van codegroen ook niet zijn.

Leven en laten leven met begrip voor mede recreanten. Ik ben die ritjes als Springride en Midsummer om deze reden ook aardig beu omdat ik in het weekend rijden met goed weer gewoon totaal geen doen vindt.
Ik wil namelijk ook lekker door kunnen rijden met het gas erop zonder dat ik elke km op de rem moet om te voorkomen dat ik iemand van zn sokken rij.

Post Merge: 14-04-2014, 19:26



Dat wij rekening moeten houden is wat anders natuurlijk, maar je mag wel van een honden eigenaar, en vaders en moeders verwachten dat ze het spul een beetje in de gaten houden.

In de gaten houden. En dan? Ik kan die motorrijders die langs komen niet duidelijk maken waar mijn hond uithangt zonder als een idioot de boel aan te houden. En ondanks dat mijn hond prima luistert, hoef je niet te verwachten dat ik hem binnen 3 seconde aan de voet heb.
En als motorrijder, waar de wereld sowieso al snel aan je voorbij trekt, heb je nauwelijks door hoe weinig tijd zo'n wandelaar heeft om te participeren op het naderende verkeer, wat in een bos natuurlijk onverwacht komt.


En in mijn betoog doe ik niet alsof ik heilig ben. Ik heb een tijd terug een duitse herder geschampt. Het dier kwam woest zn erf af en kwam achter me aan en hapte naar mijn laars. Vooral uit mijn respect voor eigen ledematen heb ik gas gegeven waarna de hond tegen mijn achterbrug slingerde.
Daar ga je dan, met al je goede intenties, fatsoenlijk burgerschap, dierenliefde en codegroen geboden. Maar dit heet dus; overlast.
En als ik de eigenaar van die erfhond was, had ik er ook alles aan gedaan om dat paadje langs mijn huis af te sluiten voor motoren. Laat ze lekker ergens anders hondjes/kinderen platrijden, denk je dan.
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #42 Gepost op: 14-04-2014, 19:38 »
Nog een duit in het zakje; ik moest eenmaal thuis gisteravond even mijn motor wat droog rijden. Ik woon aan een woonerf, 30 km/u en ik reed 15 met mijn vinger aan de voorrem.

Schiet er tussen de auto's door een bal over, met kind er direct achteraan. Het kind was al voor mijn voorwiel toen ik met schrik remde. Alles blokkeerde op de klinkertjes. Kind hoorde dat en draaide nog het hoofd naar links tijdens het overspringen. Grote ogen, beiden! Het kind was al voorbij en ik stond nog niet eens stil!!

Dus 15 is feitelijk al te hard, terwijl het lijkt alsof je kruipt! Kan je nagaan hoelang je remweg is op gravel of grof grind :-X


Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #43 Gepost op: 14-04-2014, 19:39 »
Wat betreft dat talud: "iedereen" moest door/om/langs de zandheuvels en over de rijplaten van de machines. Ik heb het zaterdag gecontroleerd, ktmray dinsdag nog en afgelopen zaterdag lag er opeens een kanaal.

Maar daarna was er 1 die een bochtje rechtsaf maakte. Dus niemand hoeft zich te schamen want die ene heeft nog geen reactie gegeven.

Leven en laten leven dat is code groen. Fitna heeft gelijk. Lennert ook.

Vandaag kreeg ik een mail met het verzoek te kijken naar de mogelijkheden om de SR doordeweeks te gaan doen. Kunnen we ook eens proberen. Zolang "ze" niet met open uitlaten komen taludden (?) slopen vind ik het allemaal best.

Maarreh honden aan de lijn of niet. Topic was langzaam de paden op naast huizen.
Lennert al pb gestuurd met excuses voor het vervuilen van zijn topic. Maar er moest even een discussie oplaaien en die hebben we.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Onverhard langs een huis
« Reactie #44 Gepost op: 14-04-2014, 19:51 »
Maar er moest even een discussie oplaaien en die hebben we.
Precies ik geloof dat mijn opmerking over de huizen duidelijk was en de rest van het topic is alleen maar goed. We leren van elkaar en daar gaat het om. Dus laat het topic maar ontsporen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan