Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Radiator (braces) DRZ  (gelezen 10467 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Radiator (braces) DRZ
« Gepost op: 20-04-2006, 16:59 »
Nou, de eerste flinke tegenvaller van de DRZ.

Zondag met een ritje van de GS Club Vlaanderen leg ik mijn motor een beetje ongelukkig in de berm (niet smijtend, maar ook niet echt met beleid), omdat iemand voor mij was gevallen en met de voet klem zat, wat er uitzag alsof de enkel brak. Resultaat....... een kapotte radiator.
Nu heb ik op divers aanraden zo'n IMS tank met zijwangen gekocht, omdat dat gelijk de radiator zou beschermen en je geen losse braces hoeft te kopen. Het werkt mekaar dus precies tegen.
Onderaan de hoek van de tank, wordt de tank met afstandsbusjes op de onderste hoek van de radiator geschroefd. Nu blijkt dus als je de motor precies op de hoel van de tank legt, die afstandsbusjes mooi de radiator naar binnendrukt!!!

Einde rit dus, en netjes op de aanhanger naar huis gebracht, motor moest dinsdag toch naar de motorzaak voor een nieuwe cylinder/zuiger, dus kon mooi samen opgelost worden.
Wat blijkt................die radiators kosten 365 EURO...........per stuk!!!!!!!!  :o :o :o :o :o
Ik heb die van de bmw 2 keer vervangen en zelfs die dure Herr BMW vraagt maar iets van 140 euro voor de hele breedte....

Gelukkig kan de radiator nog gerepareerd worden, wat rond de 80 euro zal liggen, maar voor iedereen hier die een DRZ heeft zou ik sterk aanraden om een radiator brace te kopen, ook al heb je een tank die er om heen valt.

Nou zijn mij 2 varianten bekend:

Deze zijn goed betaalbaar 79,95 USD, maar ik vraag mij af of ie nog wel genoeg wind doorlaat.....

http://flatlandracing.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=FR&Product_Code=12-11
Wat denken jullie?

En nu kan ik even niks over die andere vinden.........

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #1 Gepost op: 20-04-2006, 17:04 »
Kijk ff op http://www.dirtbike.at   € 89,90 voor een setje CRD-beschermers..
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #2 Gepost op: 20-04-2006, 17:19 »
ja, dat is die andere die ik al eens gezien had:


en gemonteerd


Ik denk dat beide nog wel in combi met de tank passen.
Welke is beter denken jullie?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #3 Gepost op: 20-04-2006, 17:28 »
Kijk ook eens naar Devol...

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2006, 18:32 »
meneer HMX parts maakt zelf radiatorbeschermers. Informeer daar ook eens. www.hmxparts.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #5 Gepost op: 20-04-2006, 19:03 »
Klopt,

Maar dat doettie niet voor de DRZ; ik hem 'm daar al over gesproken!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #6 Gepost op: 20-04-2006, 22:24 »
Zelluf knutselen?  ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #7 Gepost op: 21-04-2006, 08:37 »
Is het misschien een idee om een binnendrukken van de tank te voorkomen door horizontaal een stangetje te (laten) lassen op de onderste bevetiginds punten? Die beschermers lijk mij zo'n overkill.

ktm heeft dat namelijk ook.... beugel ligt rechts onder

Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #8 Gepost op: 21-04-2006, 09:51 »
Ik weet niet hoe stevig de diverse beschermers zijn, maar die van CRD is officieel alleen geschikt voor de E versie (waar dan precies de afwijking zit moet je mij niet vragen) en de anderen lijken mij meer steenslag beschermers dan val protectie.

BTW: als ik het zo hoor zou je eigenlijk de tank op een ander punt moeten bevestigen. op de hoek van de radiator is eigenlijk vragen om problemen.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #9 Gepost op: 21-04-2006, 12:28 »
Helemaal eens Snarf, ik heb ook een half uur op de grond naast de motor gezeten om bij mijzelf te denken hoe ik zo stom kon zijn op die bevestiging te vertrouwen......

Idee van die dwarsstang vind ik ook wel wat, alleen jaagt ie die stang dan niet door de tank zelf bij de volgende val? Ik kan mij zo'n gevalletje Jeroen met schalber in Finland herinneren........
Zal sterk van het materiaal afhangen.

Mijn conclusie was dus dat de druk over de hele lengte van de radiator verspreid moet worden en ook over een groter deel van de tank, dan op 1 boutje......

Heb die beschermers van Dirtbike ook nog eens bekeken, staat inderdaad bij dat ze alleen voor de E zijn.

Klei, heb jij een vakkundig idee?  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #10 Gepost op: 21-04-2006, 12:30 »
Roos, kijk hier eens: http://forum.drz400s.de/viewtopic.php?t=659 Ziet er niet gek uit
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #11 Gepost op: 21-04-2006, 12:45 »
HIER hebben ze ook nog wat braces voor "alle" japanners

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #12 Gepost op: 21-04-2006, 12:56 »
Idee van die dwarsstang vind ik ook wel wat, alleen jaagt ie die stang dan niet door de tank zelf bij de volgende val? Ik kan mij zo'n gevalletje Jeroen met schalber in Finland herinneren........
Zal sterk van het materiaal afhangen.

Kijk daz een BMW, als je die laat vallen voel je dat meteen in de portemonneeeee  :P daz duidelijk zou johan cruiff zeggen

Ik heb echt wel flink mijn best gedaan met mijn Adventure (KTM 640 Adventure wel te verstaan...) en dan kun je ook heel goed zien aan (o.a.) de tank, schuiver op asfalt, offroad etc maar gewoon heel blijven.... Tiz natuurlijk wel zo dat die stang op het uiteinde de krachten gelijkmatig kwijt moet kunnen, op een ktm zit een grote rubber dop. De radiator lijkt me niet geschikt om krachten op te vangen.

Klei lijkt me ook wel zehr handig om iets te fabriceren....  ;)

Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #13 Gepost op: 21-04-2006, 14:14 »
Zover ik kan opmaken uit de teksten en foto's is de ventilator bij de linker radiator het struikelblok voor diverse beschermers. Omdat de E die niet heeft is het maken van een beschermer eenvoudiger. Als je een alternatieve bevestiging voor je ventilator uitdenkt kan je zo te beoordelen wel met beschermers voor de E uit de voeten.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Radiator (braces) DRZ
« Reactie #14 Gepost op: 21-04-2006, 15:10 »
Wat weet die Snarf ineens veel over DRZ's?  :o  :P