Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motorpak  (gelezen 37126 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Motorpak
« Reactie #60 Gepost op: 12-02-2020, 16:15 »
Bedankt, maar ik bedoelde eerder persoonlijke ervaringen of ervaringen van vrienden/kennissen. Had die test al gelezen, maar deze is zeer oppervlakkig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorpak
« Reactie #61 Gepost op: 12-02-2020, 20:16 »
heb het niet en ken het niet... maar is geen gore-tex, en wil niet beweren dat gore-tex het best waterdicht is en het beste ademt maar wat ze doen is erg strenge eisen stellen aan het gebruik van hun spul, het ontwerp/product moet voldoen aan hun eisen en wordt getest voor het gemaakt kan worden, als het goed gekeurd is mag het alleen in hun 2 eigen fabrieken geproduceerd worden.   

Voor het geld of iets meer van dat Lindstrands pak koop je gore-tex laminaat en daar wordt je altijd gelukkig van ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Motorpak
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2020, 23:59 »
Niet één pak is echt waterdicht.
Na een dag in de regen rijden, wordt je in een goed pak niet echt nat.
Ook een Gore-Tex pak is dan wel een paar kilo zwaarder geworden door het opgenomen vocht.
Gedurende dag 2 & 3...….in de regen, gaat het toch lekken.

Gewoon een pak kopen wat lekker zit, zakken op de juiste plaats enz enz.
En voor €60-€100,= een regen overall erbij.
Klein pakketje, kan je overal kwijt, heb je zo aan/uit, opvallende kleuren.

Okay, je rijdt voor L*L
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: Motorpak
« Reactie #63 Gepost op: 13-02-2020, 08:19 »

Ben het niet helemaal met je eens. ik heb een laminaat goretex pak van Stadler (al 5 jaar) en is nog steeds 100% waterdicht. ook na een dag in heftige regen rijden. en door de laminaat constuctie neemt het geen water op. het waait zelfs met 15 minuten droog als het gestopt is met regenen. kost wel een paar centen, maar als veel rijder in alle weersomstandigheden vind ik het waard. oja, en voor mij een perfecte fit.

Niet één pak is echt waterdicht.
Na een dag in de regen rijden, wordt je in een goed pak niet echt nat.
Ook een Gore-Tex pak is dan wel een paar kilo zwaarder geworden door het opgenomen vocht.
Gedurende dag 2 & 3...….in de regen, gaat het toch lekken.

Gewoon een pak kopen wat lekker zit, zakken op de juiste plaats enz enz.
En voor €60-€100,= een regen overall erbij.
Klein pakketje, kan je overal kwijt, heb je zo aan/uit, opvallende kleuren.

Okay, je rijdt voor L*L

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Motorpak
« Reactie #64 Gepost op: 13-02-2020, 14:04 »
Ben het niet helemaal met je eens. ik heb een laminaat goretex pak van Stadler (al 5 jaar) en is nog steeds 100% waterdicht. ook na een dag in heftige regen rijden. en door de laminaat constuctie neemt het geen water op. het waait zelfs met 15 minuten droog als het gestopt is met regenen. kost wel een paar centen, maar als veel rijder in alle weersomstandigheden vind ik het waard. oja, en voor mij een perfecte fit.

Haha, de bike brothers! Ik heb het juiste forum gevonden, wat een leuke types hier.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorpak
« Reactie #65 Gepost op: 13-02-2020, 19:24 »
Niet één pak is echt waterdicht.
Na een dag in de regen rijden, wordt je in een goed pak niet echt nat.
Ook een Gore-Tex pak is dan wel een paar kilo zwaarder geworden door het opgenomen vocht.
Gedurende dag 2 & 3...….in de regen, gaat het toch lekken.

Gewoon een pak kopen wat lekker zit, zakken op de juiste plaats enz enz.
En voor €60-€100,= een regen overall erbij.
Klein pakketje, kan je overal kwijt, heb je zo aan/uit, opvallende kleuren.

Okay, je rijdt voor L*L
Ik zei toch Gore-tex laminaat... Dat is een geplakt membraam dus zit aan de stof vast en zuigt geen water op, is echt heel fijn, vandaag weer 2 x nat geregend maar je stapt af en er loopt wat water van je af maar je bent niks zwaarder ;)
kost wat meer dan gewoon gore-tex maar begint bijna betaalbaar te worden vooral bij Revit
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Motorpak
« Reactie #66 Gepost op: 13-02-2020, 19:48 »
5 jaar een gelamineerd allroad pak van Statler gehad, 100% waterdicht en het zuigt absoluut geen water op. Verkocht een paar jaar geleden, nu op zoek naar een nieuw vergelijkbaar pak dat wat minder stug en lichter is. Klusje voor de beurs!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Motorpak
« Reactie #67 Gepost op: 13-02-2020, 20:32 »
Ik zei toch Gore-tex laminaat... Dat is een geplakt membraam dus zit aan de stof vast en zuigt geen water op, is echt heel fijn, vandaag weer 2 x nat geregend maar je stapt af en er loopt wat water van je af maar je bent niks zwaarder ;)
kost wat meer dan gewoon gore-tex maar begint bijna betaalbaar te worden vooral bij Revit

Toen ik gisteren op de (niet overzichtelijke) website keek, kreeg ik de indruk dat er geen pakken met Goretex waren bij Revit?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorpak
« Reactie #68 Gepost op: 13-02-2020, 23:16 »
https://www.revitsport.com/nl_nl/heren/jacks/
FF scrollen en alles met GTX is... je raad het al ;) niet alle GTX is laminaat maar als erin de beschrijving staat Laminaat dan is het...  Heb zelf de Trench,erg fijne jas voor woon/werk, is gewoon een jas met weinig "kijk mij stoer zijn op mn BMW allroad die nog nooit modder gezien heeft" gehalte  ;) want ga niet offroad in zo'n dure jas want er een gat in vallen is lek :o   
Tenzij ik op wereldreis ging, want dan heb ik veel geld en kocht ik een duurdere met veel meer protectie stofjes enzo er op maar die zijn 2 x zo duur maar als ik op wereldreis kon maakt dat ook niet meer uit want dan had ik geld genoeg :D
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Motorpak
« Reactie #69 Gepost op: 14-02-2020, 00:00 »
https://www.revitsport.com/nl_nl/heren/jacks/
FF scrollen en alles met GTX is... je raad het al ;) niet alle GTX is laminaat maar als erin de beschrijving staat Laminaat dan is het...  Heb zelf de Trench,erg fijne jas voor woon/werk, is gewoon een jas met weinig "kijk mij stoer zijn op mn BMW allroad die nog nooit modder gezien heeft" gehalte  ;) want ga niet offroad in zo'n dure jas want er een gat in vallen is lek :o   
Tenzij ik op wereldreis ging, want dan heb ik veel geld en kocht ik een duurdere met veel meer protectie stofjes enzo er op maar die zijn 2 x zo duur maar als ik op wereldreis kon maakt dat ook niet meer uit want dan had ik geld genoeg :D

Bedankt!

De info is beroerd weergegeven op die site, veel jassen hebben (waarschijnlijk!) geen thermovoering, ik kwam uiteindelijk ook op die Trench van jou uit. maar dat is misschien een uitloopmodel 2xl was de grootste maat en ik heb, tenzij 2xl erg groot valt, 4xl... Van het Duitse Difi is 3xl mij te klein.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Motorpak
« Reactie #70 Gepost op: 14-02-2020, 01:06 »
Gewoon passen, kopen, de praktijk zal het uitwijzen.
Nogmaals, mijn ervaring is dat er niet één echt waterdicht is.

Vorig jaar Schotland geweest……………….8 dagen regen.....niet echt de mogelijkheid om je pak te drogen in het hotel.
Blij dat ik een goeie regen overall had.

NB zelfs het Marokkaanse zand/sluier is eraf geregend van het jaar ervoor (wat m'n 140 Bar hogedrukreiniger nog niet gelukt was)
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Motorpak
« Reactie #71 Gepost op: 14-02-2020, 01:50 »
Gewoon passen, kopen, de praktijk zal het uitwijzen.
Nogmaals, mijn ervaring is dat er niet één echt waterdicht is.

Vorig jaar Schotland geweest……………….8 dagen regen.....niet echt de mogelijkheid om je pak te drogen in het hotel.
Blij dat ik een goeie regen overall had.

NB zelfs het Marokkaanse zand/sluier is eraf geregend van het jaar ervoor (wat m'n 140 Bar hogedrukreiniger nog niet gelukt was)

Die hogedrukreiniger zou zomaar de oorzaak van de lekkage kunnen zijn...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Motorpak
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2020, 07:40 »
M'n motor bedoel ik natuurlijk......
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Motorpak
« Reactie #73 Gepost op: 14-02-2020, 22:01 »
Bedankt!

De info is beroerd weergegeven op die site, veel jassen hebben (waarschijnlijk!) geen thermovoering, ik kwam uiteindelijk ook op die Trench van jou uit. maar dat is misschien een uitloopmodel 2xl was de grootste maat en ik heb, tenzij 2xl erg groot valt, 4xl... Van het Duitse Difi is 3xl mij te klein.
Wel of geen thermo voering is natuurlijk niet heel belangrijk maar de goede maat wel, Revit verkoopt op dit moment erg veel dus misschien daarom op hun site niet op voorraad maar hier https://www.motorkledingcenter.nl/revit-trench-gtx-motorjas.html en hier wel https://www.bikeroutfit.nl/nl/revit-trench-gtx.html?id=155161775
Ben zelf 1.84m en net onder de 90kg en heb maat Large
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
Re: Motorpak
« Reactie #74 Gepost op: 15-02-2020, 17:19 »
Wel of geen thermo voering is natuurlijk niet heel belangrijk maar de goede maat wel, Revit verkoopt op dit moment erg veel dus misschien daarom op hun site niet op voorraad maar hier https://www.motorkledingcenter.nl/revit-trench-gtx-motorjas.html en hier wel https://www.bikeroutfit.nl/nl/revit-trench-gtx.html?id=155161775
Ben zelf 1.84m en net onder de 90kg en heb maat Large

Dank je!

Hier 1m87 en ongeveer 110kg (powerlifter), meestal grootste maat, 4 of 5XL. Van Fox heb ik 2XL motocrosskleding, dat is hun grootste maat maar valt ruim.

Thermovoering vind ik juist wel belangrijk omdat het mijn 'doorrij' pak wordt. Ik heb al een zomeruitrusting, een Baha pak van O'Neal en een Legion combi van Fox.