Er was nog het één en ander te verbeteren. Het blokje was toe aan een revisie.
Demontage:
Zuigertje heeft het een keer warm gehad.
Bigend heeft speling, dus splitsen is nodig. Ik heb besloten om alle lagers en keringen, drijfstang en zuigerveren te vervangen. Bij Mellendijk motorparts zelf het blok verder mogen demonteren. Albert heeft de lagers vervangen, nieuwe bigend geperst en geklokt en over mijn schouders mee gekeken bij montage.
Thuis eerst de lakdelen van vhtpaint voorzien. Was te koud, dus de delen eerst in de oven en de lak in de huis kamer verwarmt.
Na de blanke lak twee uur in de oven om uit te harden. Op de keuken tafel alles in elkaar gezet. Lekker warm en mooi schoon.
Het rijwiel gedeelte was ook toe aan een update. Voorvork is van 77cm naar 95cm gegaan. En nu een mooie schijfrem. Nog steeds van en dt, maar dan van zijn grote broer. Dt80lc2.
Achterkant is verhoogd door een xt350 demper te monteren met een nieuwe husky 85cc veer.
Ook dat allemaal opnieuw in de lak gezet. Helaas geen foto.
Het plastic heeft een schoonmaak en poetsbeurt gehad met jif en een schuurspons.
Daarna nieuwe stickers geplakt.
De gele op de koplamp kap is mislukt.
Toen nog de stepjes verlaagd en de standaard verlengd. Laten doen door schepers laswerken in Beilen.
Ook dat weer netjes in de lak.
Benzine tank uit laten deuken, roest verwijderd, zat gelukkig alleen aan de buitenkant.
Resultaat :