Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Allroad banden vergelijking  (gelezen 18366 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Allroad banden vergelijking
« Reactie #90 Gepost op: 12-03-2008, 21:39 »
Ben nieuw in het noppenwereldje. Vandaar mijn vraag of er verschil zit in "lekweerstand" tussen een TW302, T63 en MT21? Of rijden ze allemaal even snel lek? Wat is jullie ervaring hiermee?

Nee... op spijkers rijden ze allemaal even makkelijk lek.

Voor lekke band door doorslaan van de band (snakebite), helpt eigenlijk alleen een dikkere binnenband: Neem een 3mm crossbinnenbandje of als je extreem wil een UHD 4mm.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Allroad banden vergelijking
« Reactie #91 Gepost op: 13-03-2008, 08:24 »
De 18" Stonemaster is wezenlijk anders dan de 17" kwa profiel. Erwin heeft ervaring met de 18". We hebben ze eens naast elkaar gezet (toen ze nog nieuw waren) en de 18"zal veel minder zijdelingse grip leveren doordat de noppen meer in één lijn staan. Zijn eigenlijk twee verschillende banden kwa profiel, kwa compound zal het wel hetzelfde zijn. Erwin heeft na die ene Stonemaster er dan ook nooit meer een andere opgegooid.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Allroad banden vergelijking
« Reactie #92 Gepost op: 13-03-2008, 10:24 »
^^ met hem.

De 17" Stoma vond ik een erg fijne band. Doet alles, kan alles en gaat lang mee.

De 18" was erg instabiel op hogere snelheid, fiets ging zwabberen en de band lijkt "kaler". (kan per fiets verschillen, maar ik vond het geen succes)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 399
Re: Allroad banden vergelijking
« Reactie #93 Gepost op: 13-03-2008, 11:00 »
De 17" Stonemasters zijn ook niet allemaal gelijk. De 140 is een fijne band. De 130 niet (zie de 18").

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Allroad banden vergelijking
« Reactie #94 Gepost op: 13-03-2008, 12:04 »
de 18"heeft in de blub erg veel grip
alleen met harde sporen is hij een beetje zoekerig

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Allroad banden vergelijking
« Reactie #95 Gepost op: 20-04-2010, 20:04 »
Over de Pirelli MT21 wordt niet erg veel geschreven,wie heeft daar de meeste ervaring mee op de weg en naast de weg.


 ;)

Een geweldige band zowel op als naast de weg. In de modder durft de band toelopen indien te weinig gas (hehe) maar valt best mee vind ik persoonlijk.

Op de weg een aangename noppenband om mee te rijden met ongelofelijk goede grip bij nat wegdek, iets waar de meeste een puntje aan kunnen zuigen.
Op autostrade makkelijk tot 130 km/u en je zal geen noppen verliezen, maar ze slijten dan wel meer natuurlijk. In de bochten goede grip en geen verrassingen.

Als ik een rating moet geven dan zou ik zeggen de MT 21 is perfect voor asfalt in combinatie met off-road voornamelijk gravel, los zand, steenpiste en harde ondergrond. Modder score is 7/10 (een Bridgestone Gritty krijgt van mij 10/10 :)