Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen  (gelezen 7180 keer)

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #15 Gepost op: 01-05-2005, 14:17 »
Volgens de site www.achmeahealth.nl heeft Ibuprofen de volgende bijwerking:
Citaat
Bij gelijktijdig gebruik van orale anticoagulantia (bloedverdunners) kan de bloedstollingstijd verlengd zijn.

Dus als je alleen Ibuprofen gebruikt zal het alleen als pijnstiller werken.
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #16 Gepost op: 01-05-2005, 15:20 »

Ga je naar Afrika dat je het vraagt?



Nee, dat zeker niet (voorlopig iig) maar de kans bestaat dat ik wel eens verder wil dan de grenzen van Zeeland. Probleem is onder andere dat ik geen lid ben van de ANWB en je daar op sommige plaatsen ook niets aan hebt. Ben me nu een beetje aan het orienteren. Maar het is natuurlijk zo dat je in Nedreland ook goed met pech kan komen te staan in een uithoek (al zijn die uithoeken nooit zo ver) en je dus met een beetje voorbereiding veel ellende kunt voorkomen. Tevens heb ik nu een aantal off-road ritten gedaan en eigenlijk altijd zonder goeie uitrusting. Als je wat hebt ben je gewoon de klos. In het geval dat je wel wat bij hebt kun je (misschien) nog wat fixen en tóch thuis komen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #17 Gepost op: 01-05-2005, 22:12 »
Probleem is onder andere dat ik geen lid ben van de ANWB en je daar op sommige plaatsen ook niets aan hebt.

Nou, de IRK is me zelfs in Afrika tot 2x toe erg goed bevallen: ze sturen gratis je onderdelen naar je op. Je betaalt dan dus alleen de onderdelen. Ze hebben voor mij een half blok opgestuurd. Ik heb ook wel eens andere verhalen over de ANWB gehoord, maar ik kan je alleen maar vertellen: ga niet zonder IRK!

Doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #18 Gepost op: 01-05-2005, 23:42 »
He Corne... dan was je zeker nog in Europa?

Egypte vonden ze al heeeeeel moeilijk! gelukkig gebeurde onze pech destijds in Noordnoord Sudan, zodat we nog snel naar Egypte konden. Ik moet er niet aan denken wat voor moeite de ANWB met Sudan gehad zou hebben:
Onderdelen naar Wadihalfa laten komen ??? no way! Cairo ging nog net...!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #19 Gepost op: 02-05-2005, 09:23 »
Een keer in Kaapstad en een keer in Windhoek: geen enkel probleem (wel ff zelf op het vliegveld ophalen), maar dat komt vast omdat daar iets meer vliegtuigen heen gaan dan naar noordnoord Sudan. En wadi halfa: daar wil je zelf al helemaal niet zijn, toch? Heb je ze uiteindelijk wel gekregen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #20 Gepost op: 02-05-2005, 16:32 »
Even terugkomend op de Ibuprofen.
Wees daar voorzichtig mee als je niet weet of iemand allergisch is of niet.
Mocht je ooit met mij rijden en er gebeurd iets, geef me dan aub geen ibuprofen. Het resultaat is erger dan de kwaal zullen we maar zeggen.
Jaren geleden had ik een onsteking in de elleboog, kreeg ibuprofen van de huisarts, na 1 pil was ik KO. Heb weken in bed gelegen met zeer zware reumatische verschijnselen. Kon me nog niet omdraaien in bed, dan moest Harold me om duwen.

Oeroude aspirines doen het ook prima.

Groeten, Margrieta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1382
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #21 Gepost op: 02-05-2005, 17:00 »
Gelukkig moet je een Ibuutje nog steeds inslikken en dus bij kennis zijn!
Kun jij degene die je dat wil aansmeren metteen een knal voor zn harses geven. Kan ie z'n Ibuutje metteen zelf slikken!  :D
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #22 Gepost op: 02-05-2005, 19:13 »
OK,

Ik ben overtuigd, speciaal voor jou neem ik ook een aspirientje mee ;D

Net als een St. Bernard zal ik ook een vaatje rum meenemen, je weet maar nooit of we iemand moeten redden van de onderkoeling ???

Laatst in de Ardennen was het toch wel koud en op sommige punten lag wel 25cm sneeuw op gewaaid, daar krijg ik toch al St. Bernard visioenen van:D

Laten we hopen dat het nooit nodig zal zijn!

Take care,

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #23 Gepost op: 02-05-2005, 20:18 »

Oeroude aspirines doen het ook prima.


Als ik het mij goed herinner gaat hetzelfde op voor aspirines: ook bloedverdunners!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1382
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #24 Gepost op: 03-05-2005, 10:18 »
Vaatje rum is natuurlijk altijd handig! Maar zo'n vaatje is wel kwetsbaar, kun je beter je Camelback voor gebruiken dan!  ;D
Ook altijd handig om je Ibuutje mee door te slikken!

Ik was in Finland vorig jaar erg blij toen ik naast mn motor lag en er een Fin stopte waar ik twee Ibuutjes van 800mg van kreeg! heeel lekker! Die zijn daar gewoon te koop bij de drogist! Hier doen ze boven de 400mg al moeilijk met doktersrecepten enzo.


Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #25 Gepost op: 03-05-2005, 12:10 »
Aspirientje? Heb geen water bij me maar neem maar in met een slokje rum ::)

Dubbelop bloedverdunnend ;D

Hoeveel persoonlijke schade had je toen in Finland en hoeveel daarvan voelde je nog met 1600mg Ibu in je bloed?

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1382
Re: Panne onderweg...voorbereiding/onderdelen
« Reactie #26 Gepost op: 03-05-2005, 12:48 »
De medic in het bivak dacht dat ik mn sleutelbeen gebroken had maar die was alleen uit de kom geweest met een beetje spiertrauma tot gevolg.

Voelde een stuk beter! in ieder geval goed genoeg om naar het bivak te rijden (tokkeltokkel)
Maar 1600mg is volgens mij niet eens zo heel erg veel, toen ik met een hernia thuis zat slikte ik 5x zoveel per dag en dat een paar weken lang. Maar toen hoefde ik alleen maar te onthouden waar mn bed en de wc stonden   :)
Atic#1007,  TCN#397