AllRoad-Forum > Technische Vraagbaak

WR400F Wilt maar niet starten.

(1/5) > >>

hansdemollin:
Hallo iedereen . Ik heb nu ongeveer een half jaar een WR400F. deze heb ik over gekocht van iemand wat ik kende omdat de motor erg slecht liep. Als je het al lukt om de motor gestart te krijgen was dat al een hele prestatie maar dan liep de motor ook niet goed.

Ik dacht dat het een quick fix omdat de bobine er erg slecht uit zag, en de persoon waar ik de motor van gekocht heb kon mij niet vertellen of de kleppen juist getimed waren.

Dus heb ik een nieuwe bobine gekocht en de hele motorblok gereviseerd want deze lekte overal olie. En toen heb ik het hele motorblok weer terug in elkaar gezet. En deze heeft zo veel compressie dat ik er zonder decompressie hendel niet door heen gekickt kom. MAAR nu probeer ik al enkele weken de motor te starten maar er gebeurt helemaal niets, maar echt niets. Niet eens een slag of iets van leven. Ook heb ik al met een vriend de motor achter de auto geprobeerd aan te slepen, maar ook dit werkte niet. En er gebeurt ook niets met start spray.

Dus heb ik de kleptiming nog maar een gecontroleerd, de carburateur helemaal schoon gemaakt en nieuwe pakkingen in gezet, en het gehele elektrische systeem doorgemeten met de multimeter. Maar alles is goed. En ik snap er helemaal niks meer van, want ik heb al naar meerde motor shops gebeld maar ook die kunnen mij niet verder helpen. Dus misschien heeft iemand van jullie hier ooit al eens ervaring mee gehad en zou mij kunnen helpen.

Wat ik zelf denk dat het probleem is dat de vonk bij de bougie niet op het juist moment komt. En de motor daarom niet wilt starten. Maar hopelijk heeft iemand van jullie de gouden tip wat het probleem is!!





patrick2wd:
geeft ie wel een vonk?

SingleMinded:
Heb je d’r wel benzine in gegooid...


...


... ;D




Grapje...




Kl*ten. Je hebt er al aardig wat werk in zitten en als ie t dan niet doet is wel balen.


Maar goed. Om klappen te geven moet je lucht, brandstof en een vonk hebben.


Vonk is makkelijk te controleren en als de pick up sensor op de goede plek gemonteerd is kan je daar weinig mis aan doen.


Compressie heb je ook. Hoe is t met de brandstof?

Struis:
Start pilote (ether) in de inlaat spuiten tijdens het starten....
Als hij dan een paar klappen geeft, weet je dat je het in de brandstof toevoer moet zoeken.

popnagel:
Ik denk dus eerder aan iets met de vonk.
Verkeerde tijd is bijna onmogelijk,  als ik het goed zie vonkt ie iedere 360°.
Krukasspie heb je in handen gehad neem ik aan.


Je kunt proberen om met een stroboscooplamp te kijken of ie op tijd staat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie