Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: bib mousse  (gelezen 318 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
bib mousse
« Gepost op: 21-04-2022, 20:11 »
Wel of geen bandenklem?En dan vooral het Achterwiel.Was vandaag met zeer gewaardeerde motorrijders aan het rondknorren in  het stoffige Brabant.Daar barste de discussie los wel of geen bandenklem als je met mousse rijd.Helaas werkt de zoekfunctie niet meer op het forum(why?)Dus poot hier je uitleg neer.Dat wordt uiteraard ook gewaardeerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: bib mousse
« Reactie #1 Gepost op: 21-04-2022, 20:42 »
ik gebruik nooit een bandenklem met bibs, als ze wat ouder worden(dunner) dan bij sneed ik ze door en duwde er een stuk gebruikte moushe tussen van een 30cm,  om hem weer wat meer spanning te geven, dan gebruikte ik wel een bandenklem, maar natuurlijk, ooit houd het op ben je aan vervanging toe

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: bib mousse
« Reactie #2 Gepost op: 21-04-2022, 21:45 »
Hangt een beetje van het type mousse af. Een zachte mousse voor Polen of Roemeniƫ met de enduro wel omdat de buitenband makkelijker kan spinnen om dat type mousse. De bandenklem is er nog redelijk makkelijk in te krijgen.
Voor een hardere mousse (NL enduro) meestal in het begin niet omdat de mousse dan nog te stug is en een bandenklem dan martelen kan worden. Bij vervanging van de achterband is de mousse dan al iets zachter geworden en dan stop ik er wel een bandenklem in.
Voor zwaardere allroads liever wel, ondanks het martelen. Meestal hebben die meer PK's en rijden die op hardere ondergrond waardoor de kans dat de buitenband om de mousse gaat spinnen toeneemt en de mousse eerder kapot gaat.
Wat Celsa schrijft werkt ook uitstekend en is het betere vakmanschap. Je ziet dit rijders in Polen en Roemeniƫ ook veel doen.
350 EXC-F --- 790 Adventure R