Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mefo sand master MFC 16  (gelezen 9686 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #15 Gepost op: 17-02-2005, 21:57 »
Dikke zwarte modder is ook heeel fijn!  ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2005, 21:59 »
Weet ik, en je wordt er ook lekker vies van. :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2005, 14:23 »
De band heeft zijn werk in België goed gedaan dit is voor mij de opvolger voor de stone master onder de TTR jammer dat hij er allen in 18 inch is.Op plaatsen waar Roos en Dirk problemen had in de vete leem om grip te krijgen kon ik zo door rijden en zelfs op stenen ondergrond geen problemen gehad en de slijtage valt me erg mee. Kort om een aanrader voor die genen die een 18 inch wiel hebben.

http://img184.exs.cx/img184/2258/sandmasternacondroz6gl.jpg
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2005, 14:35 »
DIe mefo heeft wel erg veel weg van een Michelin Baja






En doet het ook prima in de prut, alleen zal die Mefo wel iets voordeliger zijn..... Jammer dat ik nu net 2 setjes stonemasters heb besteld....  >:(
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2005, 19:20 »
Afgezien van de compound (wat je niet kan zien) is er wel een groot verschil:

De Baja heeft de eerste rij noppen uit het midden al meteen verschoven zitten: Dit maakt dat de Baja veel minder zijdelings wil glijden. ZOdra je de motor een beetje platdrukt bijt ie zich goed vast.

Verder wil ik nog wel eens zien of die Mefo noppen er bij een LC8 op blijven zitten (bij de stonemaster gaat het net aan goed/niet goed), maar die is op asfalt zo glad dat je ook niet genoeg grip hebt om de noppen eraf te trekken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #20 Gepost op: 22-02-2005, 08:29 »

De Baja heeft de eerste rij noppen uit het midden al meteen verschoven zitten: Dit maakt dat de Baja veel minder zijdelings wil glijden. ZOdra je de motor een beetje platdrukt bijt ie zich goed vast.

mhhh, idd, die noppen rij verschilt toch wel.... zou ie dan echt veel meer zijdelings glijen?
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #21 Gepost op: 22-02-2005, 13:32 »
ß ß ß ß ß  ;D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #22 Gepost op: 22-02-2005, 14:37 »
Hij doetut!!!    :-*
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #23 Gepost op: 22-02-2005, 17:54 »
bedânk voor de tip...


kan ik weer flink ebay-en in DL  :P

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #24 Gepost op: 22-02-2005, 18:47 »
HALLO
wat een voordeel is is soms ook een nadeel ??? baja
hoe kleiner de tussen ruimte hoe sneller  hij
vol zit, het voordeel is op harde ondergrond
voelt het beter aan  omdat de noppen traps gewijs staan.
je moet maar eens kijken naar een MICHELIN desert of mefo offroad, dat profiel heeft veel grip maar rijd iets minder komfortabel het is
toch de meeste gebruikte rallyband (wedstrijden) gaat lang
mee  ook op zware motoren .eigenlijk is het een persoonlijke
keuze en die is voor iedereen verschillend    peterquickly

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #25 Gepost op: 22-02-2005, 22:42 »
Hee Peter,

Nu je toch hier bent, voor m'n XR tijdens de Raid de l'amitie 4000 km door Marokko.

Kun je me een Stonemaster in 120/xx-18 aanraden of zo'n MFC 16?

Ik mag een extra band mee, een ruime 2000 km per stuk dus.
Ik wil graag 120 breedte rijden (is ook nodig)
En ik wil erb bib mousse in stoppen.

groetjes

Rwin

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 16
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #26 Gepost op: 23-02-2005, 12:12 »
hallo
ik veronderstel dat het om een XR400 gaat.
wij zijn er al verschillende malen geweest rijden er om en
bij de 4000km waarvan 75% piste het probleem is als het nat
is in de atlas das gelijk bruine zeep daaraan tegen droge is het
beenhard. bipmousse is goed maar kost je wel een velg teveel
verschil in piste atlas=mud +stenen westelijke sahara zand+steen
rekkam plateau zware steenpiste ons Christine(DR350) reed op bipmousse de velg was vol deuken de andere met 8 reden met binnenbandencross min.druk 2kg !!!geen problemen geen deuken
mijn keuze is MT21 voor ,achter offroadmefo of ook MT21 reserve
buitenband zou ik niet meenemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #27 Gepost op: 23-02-2005, 14:26 »
Inderdaad XR400
Tot nu toe heb ik nog niemand enthousiast over bib's gehoord. Toch vreemd, het lijkt me ideaal om niet te hoeven plakken. Maar een setje velgen verspelen is ook niet de bedoeling.

Hoe vaak rijden jullie nou lek? Is dat meer dan eens per dag?

Extra banden mogen op de truck mee. Heb ik dus geen last van en je weet maar nooit.

Voor die hele dag spelen in Erg Chabbi (zandduinen) wil ik wel een beetje tractie hebben. Een MT21 lijkt me dan eigenlijk niet zo geschikt. En die "bruine zeep" bij nattigheid in de Atlas is een MT21 voor dan nog wel geschikt? (Ik heb nog nooit met een MT21 gereden, meestal Stonemaster of Michelin Enduro III of zoiets op de XR)
De offroadmaster ziet er dan al wat geschikter uit.

Rwin



Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2005, 14:47 »
Als ik me er ook nog ff mee mag bemoeien....
Heb zelf zeer goede ervaringen met de Michelin Desert in Afrika, heb in 2002 nog 16.000 km gereden, waarvan 60 % zand/duinen/stenen. O.a. ook het Hoggargebergte in Algerije met echt vette stenen. Met 5 motoren 2 keer lek gereden(binnenbanden). Met veel stenen is mousse niet ideaal. In de Dakar rijdt iedereen met mousse, maar die worden speciaal gemaakt, en hebben een hogere dichtheid, waardoor ze harder zijn dan de mousse die bv bij enduro's gebruikt worden. Met binnenbanden kun je de spanning in het zand laten zakken, en later weer verhogen. Behalve het Erg Chebbi verwacht ik niet dat je heel veel zand zult rijden. Rijdt je lek, wordt je niet blij, maar beter wat tijd verliezen dan nieuwe velgen. Voordeel van de Desert is trouwens wel dat de wangen extreem sterk zijn. Is wel een groot voordeel in de stenen. Zo heb ik ook in Marokko met T63 gereden, en die gingen regelmatig lek. Zoals eerder gezegd, het blijft een persoonlijke keuze...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mefo sand master MFC 16
« Reactie #29 Gepost op: 23-02-2005, 14:57 »
Voor stenen is dus de stonemaster: lekkere stijve wangen waar je zelfs met minder dan 1 bar niet lek rijdt! Heb ik heel wat km's mee in zand en stenen gereden.

Verder hoor en zie ik alleen maar 'desert'. Bijna iedereen die wij onderweg zijn tegen gekomen. 1 engelsman heeft er zelfs 25.000 mee gereden.

Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)