Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: banden internetbestelling  (gelezen 1418 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
banden internetbestelling
« Gepost op: 14-04-2005, 20:39 »
zo, vandaag mijn internetbestelling banden uit D binnengekregen. Voor wie evt geinteresserd is, hier mij ervaringen.

besteld bij MopedReifen MPR (in Koblenz) via hun website:

eerste bestelling: setje Deserts + setje T63
snel antwoord, bleek dat T63 niet leverbaar was (staat wel 'groen' op het net als leverbaar dus). Na wat heen en weer mailen volgte toen plots geen antwoord meer.  ???

Naja, dan nog maar een poging dus: Gewoon een nieuwe bestelling ingelegd:
Setje M. Deserts (90/90 21, 140/80/18 voor ktm): Setprijs Euro 202.36  (lijkt duur.. maar die krengen zijn duur..)
Setje Mitas E09 (90/90 21, 130/80/18 voor xr)- T63 imi- setprijs Euro 115.78
nog een M.Baja voorbandje voor 60 Euro om uit te proberen.

+ 20 euro verzendkosten naar nederland (voor totaal 5 banden dus). Totaal net geen 400 euro, das een boel, maar niet voor deze 5 banden!
Betaling via overschrijving naar duitsland, duurt een dag of 4; Levering - na dat het geld van mijn rekening af was- : 3 dagen, per post aan huis!!
(1 pakje met 2 achterbanden en 1 voorband, 1 pakje met 2 voorbanden)

Al met al: Ging effe lastig in het begin, maar dat lag aan die T63's, daarna zeer vlot (en goedkoop).

Een ding om op te letten: Bij de bestelling op de site zetten ze er automatisch binnenbanden (gewone) bij... gezien ik liever met dikke rij, en niet persee iedere band een nieuwe (voor offroad) moet je er wel op letten dat je die uitvinkt!! (had ik niet gedaan, maar achteraf eraf  gehaald via e-mailtje en dat was geen enkel probleem).

http://www.mopedreifen.de/

Je kan ze ook bij een 'partner'handelaar ergens net over de grens laten afleveren en voor klein bedrag per band laten monteren. Welke zaken dat zijn kan je via de bestellingssite op het web uitzoeken.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: banden internetbestelling
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2005, 20:05 »
Ben benieuwd hoe die Mitasbanden rijden en slijten.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: banden internetbestelling
« Reactie #2 Gepost op: 19-04-2005, 17:26 »
hard en snel?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: banden internetbestelling
« Reactie #3 Gepost op: 19-04-2005, 20:40 »
voor de XR, dus dat zal wel meevallen.

Maar op het antwoord zal je nog behoorlijk lang moeten wachten. Voorlopig rij ik meer LC8 :-)