Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes  (gelezen 17436 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #15 Gepost op: 21-08-2005, 10:18 »
Oops,

Ik heb hem gisteravond gewoon besteld, met mijn credit card. Ik heb maat XXL besteld (niet in KTM-oranje).

Het werkt zo: je drukt op een knopje om een pincode aan te vragen. Binnen 5 dagen ontvang je je PIN uit Duitsland per post, om je adres te verifiëren.

Met de PIN kan je bestellen. Meesterlijk simpel!

Jullie horen wel hoe hij bevalt (en of hij past met bodyprotector).

Citaat
Enne, tips voor een klein op te vouwens regenjasje/broek?

Tips?

Doei,
Corné

Ik heb vorige maand zo'n wegwerp poncho gekocht bij de Zwerfkei in Woerden. Laatst met een rit uitzetten werden we verrast door een onweersbui van drie kwartier. Poncho omgedaan, capuchon over het hoofd én helm opgezet. Werkte perfect. Toen het  alleen nog maar wat spetterde zijn we met poncho's gaan rijden.

Ik had alles vastgezet met de riemen van mijn rugzak zodat er niets flapperde. Mijn maatje had dit niet en in een half uur was zijn poncho kapot geklapperd. Weer een wijze les geleerd.

Die van mij kon ik gewoon thuis laten drogen en weer terugvouwen. Is ook beter voor het milieu, recyclen.

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #16 Gepost op: 21-08-2005, 10:45 »
Tja, het mooiste is gewoon zo'n BMW-rallye pak (ja inderdaad, sommige BMW-dingen vind ik best mooi  :-X), maar voor € 1300,- kijk ik toch maar ff verder.

Ik ben gezwicht voor de Pharoa light van Polo: 69,- voor de broek (met ritsen op de goeie plek) en 89,- voor de jas (met ook ritsen op de goeie plek). Nixniewaterdignie, gewoon lekker admenen, dus absoluut niet winterproof. Na Tunesie tijd voor wat meer Winter-proofs. 


Ik heb hem dan in grijs/oranje, zeg maar de kleur van de broek hier onder. Aan de voorkant ook ritsen op de armen om op tiethoogte.


Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #17 Gepost op: 21-08-2005, 18:18 »
He Corne, welkom terug het werd al stil hier.
Die Pharo jas en broek lijken best leuk op het plaatje, maar wij hebben ze laatst gepast en het materiaal voelt erg slap aan, leek ons niet erg veilig.
Wij hebben toch maar voor de iets robustere versie van Gericke gekozen, die is ook 10 of 20 euro duurder ofzo.

Je kan een leuk dagje uit maken met Gerben naar Dusseldorf, daar zitten Grericke, Polo en Louis op 100 meter van elkaar in het centrum. Iets aan de buitenzijde van Dusseldorf is ook nog een Gericke en Polo outletstore. Hebben wij ook een keer gedaan, werd een duur dagje zeg maar.

Groetjes, Margrieta

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #18 Gepost op: 21-08-2005, 20:23 »
He margrieta,

IK heb dus dat Tuareg-pakkie van Gericke (als je die tenminste bedoelt) aangehad op onze afrikatrip. Heeft het erg lang vol gehouden, maar is bij echt warm weer toch gewoon te warm omdat de ventilatiemogelijkheden vrij beperkt zijn en de stof inderdaad vrij dik is. Er zitten wel ventilatieritsen in, maar die van de jas vind ik vrij klein, en die op de broek zitten op de verkeerde plek (horizontaal, net boven de knie). Kweenie of dat bij de huidige ook zo is: die van ons waren model 2002. 

Die van Polo voelt inderdaad een stuk dunner aan, maar in vergelijking met een crossshirt en crossbroek valt het allemaal nog wel mee. Verder zijn de ventilatiemogelijkheden een stuk groter dan bij die van Gericke. Of ik dat ook echt ga merken...we zullen zien.

We waren met vakantie in Luxemburg: ben ff naar Trier geweest: daar zaten ook Polo en Louis en Gericke dicht bij elkaar..Erg fijn shoppen dus!

Doei,
Corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #19 Gepost op: 21-08-2005, 22:07 »
volgens mij is de HG Tuareg nu een hele andere broek geworden, alleen nog in afritsversie verkrijgbaar.

Overigens is ook de Polojas en broek (Pharao light) drastiesch veranderd het laatste jaar. Helaas heeft geen van beide nu nog lengtematen (de pharao light had dat wel), waardoor het voor mij geen geschikte broek meer is wegens pasvorm voor duitsers  :P

Gelukkig kon ik toen op de valreep nog een oude Pharao broek koen bij Polo in de juiste lengtemaat.
Ik heb de HG Taureg jas wel, want die is juist weer smaller dan de Poloversie, en heeft prima ritsen e.d.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #20 Gepost op: 29-08-2005, 21:22 »
Ik heb gisteravond de Madhead getest, maar de wintervoering er maar ff uitgeritst. Alle luchtingangen opengeritst en moet zeggen dat het een prima jas is.

Zweten deed ik wel, maar niet meer dan in mijn niet waterdicht endurojas! Ben in een mouwloos t-shirt gaan rijden en nergens prikkende naden; de afwerking is echt heel Duits dus netjes.

De mouwen sluiten heel mooi aan op mijn handschoenen (bescherming tegen de brandnetels) en mijn bodyprotector past er heel netjes onder bij XXL. Ik ben zelf 1.87m en 89 kilo.

Er zit standaard een rugprotectortje bij die ik er uit heb gehaald omdat ik toch altijd mijn titanium rugprotector draag. Dit vak is dus nu beschikbaar gekomen om een waterzakje in te dragen.

Of dit jasje ook echt waterdicht is daar zal ik binnenkort nog wel achterkomen. Er zit een z-linermembraam in, die niet van Goretex is maar van een ander merk. Doet er waarschijnlijk niet echt toe.

Noppy


Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #21 Gepost op: 31-08-2005, 08:34 »
Hallo dan ,

Dit is weer een leuk draadje , wat betreft de Madhead , waar verkrijgbaar in omgeving apeldoorn ??

Kan op hun eigen site geen dealeradressen vinden.

Groetsels Erik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #22 Gepost op: 31-08-2005, 09:30 »
Dan kan je misschien ff beter de grens overrijden naar Duitsland, naar de dichtsbijzijnde vestiging.

Of ff bij mij langs rijden; dan kan je 'm thuis passen met je eigen bodyprotector er onder.

Groetsels,

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #23 Gepost op: 31-08-2005, 12:27 »
Hee Noppy,

Is de voering of de buitenjas waterdicht?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallys
« Reactie #24 Gepost op: 31-08-2005, 16:08 »
Voering is waterdicht, jas is waterafstotend, maar voor hoelang weet ik niet...

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #25 Gepost op: 06-01-2006, 11:54 »
Zeg Corné, ik was benieuwd hoe je jas was bevallen.............

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #26 Gepost op: 06-01-2006, 13:00 »
Ja,

Kan alleen maar zeggen: super! Zit lekker, veel zakken en niet te duur. Hij hield ook de kou in de ochtend voldoende tegen.  In de duinen werkt het niet zo goed: de ventilatieritsen zijn groot genoeg, maar ik had te weinig rijwind om ook af te koelen. Als het echt warm is, is elke jas te warm.

Ben je ook op zoek?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #27 Gepost op: 06-01-2006, 13:34 »
Ja, mijn lievelingsjas past niet over mijn harnas.  :-\
Had ik 2 jaar geleden voor Finland gekocht in een nauw passende maat, zodat de protectiedelen goed op z'n plaats bleven zitten. Dat is die Tuareg jas met ritsen op borst, rug en mouwen.

Sinds ik dat UFO vest heb draag ik een oud zomerjasje van gericke, maar dat is een volledig zwarte heupmodel, wel met goede ritsen op de mouwen........ dus ik zit in twijfel...........kan nog proberen de jas te bleken, maar dan zit ik er nog mee dat ie zo kort is.

Het nieuwe Tuareg zomer jasje ziet er erg goed uit, licht van kleur, op de borst kan je ter hoogte van de borstzakjes de stof wegvouwen ter ventilatie, en ook het volledige rugpand. Daarnaast lange ritsen op de mouwen, kost uit mijn hoofd: 135 Euro.

De waterdichte versie vind ik ook geweldig, een waterdichte/warme voering neemt veeeel minder plaats in beslag dan een fleecje+regenjas, en als je die eruit haalt heb je een ventilerende jas met ritsen op armen en rug, helaas niet op de borst (maar dan kan je toch de rits wat openzetten?) daarnaast kunnen de mouwen er volledig af. Kosten 160euro.
Nadeel de mouwen en schouders zijn weer zwart, maar rugpand en voorkant is lichtgrijs met oranje.

Maar goed, ik had eigenlijk ook liever een jasje voor een euro of 80  :-X

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #28 Gepost op: 06-01-2006, 14:06 »
Hi Roos,

als je met die Tuareg jas die jas bedoelt die Jako en ik hebben, aanrader!



Zonder voering goed geventileerd, en met de binnenvoering erin absoluut waterdicht. Ik draag hem zonder protectie in de schouders en mouwen (want harnas). De mouwen zijn wel zwart, en op echt warme dagen is dat niet fijn, hoe goed de ventilatie ook is. Dan rij je het liefst in alleen je protectorvest zonder jas... Zwarte mouwen zijn niet handig nee als de zon echt fel schijnt. Stevige jas verder (damhik) die verder vrij strak zit, dus hij fladdert niet snel. Enige manko is eigenlijk het ontbreken van ventilatieritsen op je borst.

Wanneer het s'ochtend wel fris is, maar geen zeikregen dan doe ik ipv. de voering een dunne fleece aan (over mijn protectorvest dus). Die kan ik in de loop van de dag prima in mijn rugzak/camebak kwijt. Ik spuit de buitenkant tegenwoordig af en toe in, zodat de jas zonder voering ook redelijk waterdicht is. Bovendien lijkt het wel of je met zo'n beschermvest minder snel iets van de regen voelt.

Voor van de zomer ziet die goedkope jas trouwens er trouwens prima uit, zeker voor die 70 tientjes:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Kleding: geschikte jassen en broeken voor rallyes
« Reactie #29 Gepost op: 06-01-2006, 14:28 »
Die laatste is de jas die ik heb, de donkere versie, maar te klein voor over mijn harnas.
Dat kan eigenlijk ook gewoon, weer dezelfde kopen maar een maatje groter :-X