Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?  (gelezen 4486 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #15 Gepost op: 17-11-2009, 19:38 »
Weet je, afgezien dat het kut is dat brommers kapot gaan, is het leuk eraan te sleutelen als het geen verplichting is. Zelf vind ik rijden een stuk leuker dan sleutelen. Maar als het mot, moet je kennis, ruimte en tijd hebben en nog een andere brommert die het doet, zodat je ritjes kunt rijden. Die eerste is bij jou geen probleem, de laatste volgens mij ook niet. Heb je ruimte en tijd?
 
 
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #16 Gepost op: 18-11-2009, 07:01 »
De tijd krijgtie straks vanzelf, zodra het begin januari tot mid februari streng gaat vriezen. De vraag is eerder, heeft hij goede verwarming in zijn schuur ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #17 Gepost op: 18-11-2009, 10:58 »
heb na 110 uur de husa ook maar even in de revisie gedaan, zal je laten weten wat t kostte .. slik... ik hoor het vrijdag.. wellicht maakt dat d ekeuze makkelijker... of moeilijker :)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #18 Gepost op: 18-11-2009, 11:22 »
Ik heb wel interesse in een 525 die gereviseerd moet worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #19 Gepost op: 20-11-2009, 15:58 »
Je HAD hem aan mij moeten verkopen Gerben........ ;) ;) ;)
 
Verder heb ik geen wijze raad, iets nieuws is altijd leuk, maar kost veel als je alles weer op jezelf wilt afstemmen (vering, dempertje hier, plaatje daar, verhogertje, wielen, etc).
 
Als je reviseert heb je toch weer een goede motor. Het zal je 1000-1250 euro kosten. Wat krijg je voor zo'n kapot ding terug bij inruil ??

PS, dit weerhoudt me dan toch van zo'n enduro, als je na elke 100-120 uur echt stevig onderhoud moet gaan plegen is een iets meer straatfiets voor mij persoonlijk misschien toch beter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #20 Gepost op: 20-11-2009, 19:52 »
tjajaja... moeilijk  ;)

Dank voor alle reaktie!! ja effe laten staan en reviseren als ik een beetje tijd heb lijkt me de beste optie idd., of ik moest nog een aanbod krijgen van iemand.
Eigenlijk is de EXC voor erbij... ik dacht er zelfs over om weg te doen, maar ach, 't is toch een heerlijk oefen brommertje!  Natuurlijk wel zin om een lekker nieuw ding te kopen, maarja dan moet je ook een zak geld meenemen  :-\.

en Onno: KTM zegt: Bij wedstrijdgebruik 90 uur, bij recrea gebruik 180 uur. Of je daarbij maaisland rijdt of rally (lange stukken) maakt natuurlijk fors uit.  Verder hoef je dan alleen het zuigertje te doen, niet de bak. Waarom de bak stuk is gegaan weet ik niet... ik schat dat een van de bakassen een stuk lager heeft, bijv aan de koppelingskant. of misschien ben ik er te lomp mee  :D ;)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #21 Gepost op: 20-11-2009, 21:06 »
tjajaja... moeilijk  ;)

Dank voor alle reaktie!! ja effe laten staan en reviseren als ik een beetje tijd heb lijkt me de beste optie idd





inderdaad, zeker nu je er een extra reserve koppelingpompje bij hebt ;)
 
(die past volgens mij niet op een 530)
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #22 Gepost op: 20-11-2009, 21:14 »
 ;) en zo'n mooi sleutelbokje  ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #23 Gepost op: 23-11-2009, 09:53 »
of misschien ben ik er te lomp mee  :D ;)

Kan me nix bij voorstellen  :-X   ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #24 Gepost op: 23-11-2009, 10:30 »
heb na 110 uur de husa ook maar even in de revisie gedaan, zal je laten weten wat t kostte .. slik... ik hoor het vrijdag.. wellicht maakt dat d ekeuze makkelijker... of moeilijker :)

1000 euris zou ik wel rekenen, overigens was bij de bak nog als nieuw, netjes geschakeld he :) 
die 110 uur had denk ik inderdaad ook wel 150 uur kunnen zaijn, 180 weet ik niet..
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 90
Re: hoe verder ? Reviseren / Nieuwe kopen ?
« Reactie #25 Gepost op: 23-11-2009, 20:18 »
Reken maar op € 900,- a 1000,- aan onderdelen voor een volledige revisie.
Dat was ik kwijt voor revisie van een 450 EXC (na ruim 180 uur). Dan heb je alle lagers in versn bak, krukaslagers, nokkenas lagers, nokkenas ketting, zuiger, zuigerveren, orig. bigend en nog wat klein spul. (huh, 5 euro per draaiuur  ::) )
Ex eventueel arbeidsloon. Dat loon is helemaal niet zo veel als je het blok los brengt. Bij een welbekende officiele oranje dealert laten doen....
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.....