Behorend tot het onderwerp het volgende.
Bij de Doelen staat een WR 450 in rallytrim (fiets Peter, Dakar 2006). Deze fiets heeft het voorbouwframe tegen/aan het balhoofd geschroefd met 4 imbusbouten, 2 links, 2 rechts. Het betreft een alu blok met de ronde vorm van het balhoofd eruit gefreesd. Hieraan gebout de rest van het voorbouwframe. Nou vraag ik mij af of een WR t.p.v. het balhoofd dikker plaatstaal heeft, zodat je er in kan schroeven (voorzien van tapdraad) of dat het standaard is. Door het staal van het balhoofd zit je nog niet direct tegen de stuurpen en er is dus ruimte om een korte bout in te draaien. Het zou een stuk eenvoudiger zijn (behoudens het frezen van het blok) en kennelijk sterk genoeg als het "Dakar proef" is. Niet lassen, niet frame spuiten etc. en makkelijk te verwijderen.
- Heeft iemand dit overwogen?
- Zou dat bij b.v. een KTM ook lukken?
(Ik wil natuurlijk ook een dergelijk kuipje op mijn toekomstige nieuwe brommer van BDFB (Rally Design Fryslan Boppe)
Johan