Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Universele rallykuip  (gelezen 91239 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: Universele rallykuip
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2007, 23:01 »
Met stijgende verbazing!! Petje af.

Johan
KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Universele rallykuip
« Reactie #31 Gepost op: 29-01-2007, 08:35 »
Als ik nou in friesland ga wonen, zit er dan standaard zo'n grote garage met van die mooie brommers bij?  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Universele rallykuip
« Reactie #32 Gepost op: 29-01-2007, 08:43 »
Marten wat staat er onder het kleed ?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: Universele rallykuip
« Reactie #33 Gepost op: 29-01-2007, 09:09 »
Voorbouw vast op het balhoofd (wel afneembaar natuurlijk!) Heb ik laten maken door handige vriend. Nagemaakt van een foto uit een duits blad.
Voor die e 100,- kan je zelf vlgns mij nooit zoiets bouwen, zeker als je ziet hoe netje 'ie uit de mal komt!
Hij is vlgns mij idd op elke motor pas te maken, al zou ik dan wel een vaste voorbouw adviseren. Ik vind trouwens zo'n vaste voorbouw sowieso beter, omdat je RB dan niet meedraait en e.e.a. ook veel stabieler vastzit. Gewoon een soort u-profiel op je balhoofd laten lassen, daar kan je zo'n ding met 2 bouten aan vast maken. Simpel eigenlijk.(vraag Zeeuwse Klei ook maar 's)


OCC county choppers in de polder ! (Marten en z'n handige vrienden)

Goed werk man.

Kan je dat fotootje uit het Duitse blad eens posten ? Misschien dat ik dan voor de Tuareg ook nog zoiets kan (laten) maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Universele rallykuip
« Reactie #34 Gepost op: 29-01-2007, 09:55 »
Marten wat staat er onder het kleed ?
We zijn niet een beetje nieuwschierig he!? Als je beloofd niet te hard te lachen....

Da's m'n rally/race-simulator. Originele race-kuipstoel, racestuur (met feedback!!)- rem/gaspedalen, -80cm televisie en een playstation.
Heb je wel eens "Colin Mcray3" gespeeld met het geluid op 10....? Verslavend hoor.
Nu stuurd m'n vrouw me 's avonds af en toe de schuur in dus  :P Bijna vijftig en nog steeds niet uitgespeeld... ;)

Duitse blad met foto v voorbouw he'k niet meer helaas.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Universele rallykuip
« Reactie #35 Gepost op: 29-01-2007, 10:04 »
Als ik nou in friesland ga wonen, zit er dan standaard zo'n grote garage met van die mooie brommers bij?  :D
Als je af en toe eens zoveel geluk hebt als wij, dan wel :) Die garage is dus eigenlijk de schuur van onze boerderij (en ik loop d'r altijd op klompen :))

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Universele rallykuip
« Reactie #36 Gepost op: 29-01-2007, 10:37 »
Marten,

wat is de breedte van de kuip ter hoogte van de tank in cm's?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Universele rallykuip
« Reactie #37 Gepost op: 29-01-2007, 11:12 »
We zijn niet een beetje nieuwschierig he!? Als je beloofd niet te hard te lachen....

Da's m'n rally/race-simulator. Originele race-kuipstoel, racestuur (met feedback!!)- rem/gaspedalen, -80cm televisie en een playstation.
Heb je wel eens "Colin Mcray3" gespeeld met het geluid op 10....? Verslavend hoor.
Nu stuurd m'n vrouw me 's avonds af en toe de schuur in dus  :P Bijna vijftig en nog steeds niet uitgespeeld... ;)

Duitse blad met foto v voorbouw he'k niet meer helaas.

Marten het is één groot feest bij jouw in de schuur. Ga je wel eens het circuit op met de R6 ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Universele rallykuip
« Reactie #38 Gepost op: 29-01-2007, 12:12 »
Marten het is één groot feest bij jouw in de schuur. Ga je wel eens het circuit op met de R6 ?
Het is een Suzuki GSXR 1000.... Vorige was een R6. Ga idd geregeld met het ding naar Assen en Zandvoort (circuitdagen ca 8-10x p jr..) Kan ik (ook) niet goed, maar wel erg leuk! 8)
Die 1000 overigens afgelopen weekend ingeruild naar nwe GSXR 600. Minder woest hoop ik, want die 1000 heeft ca 170 Pk  :P en gaat me eigenlijk te hard!



Ik zeg steeds dat ik dit ben... 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Universele rallykuip
« Reactie #39 Gepost op: 29-01-2007, 12:46 »
Zoveel speelgoed mijn vrouw zou me nooit meer in huis zien :-X
Erg gaaf ColinMcrea Fan en dan met een mooie opstelling heerlijk.

Hoe ga je de koplamp doen? De orginele schreef je eerder maar is daar genoeg ruimte voor? Puur vanwege dat subframe door het middeloopt en je hebt dan niet veel ruimte.
Tijdens een rally lijkt me standaard lamp niet genoeg licht geven. Komt er nog meer bij?
En in de grote zandbak wordt het snel donker.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Universele rallykuip
« Reactie #40 Gepost op: 29-01-2007, 12:55 »
Marten,

wat is de breedte van de kuip ter hoogte van de tank in cm's?
Zie nieuwe tekst bij openingspost/foto's.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Universele rallykuip
« Reactie #41 Gepost op: 29-01-2007, 13:15 »
Ok, top, vanavond eens even meten...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Universele rallykuip
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2007, 13:38 »
Marten........ ;D Ik vind het wel grappig. Maar wat doe je voor de kost. :D

Ik rij maar een klein beetje rond op mijn RS 250, ik wil dit jaar wel iets vaker naar het circuit en veel meer gaan crossen.

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Universele rallykuip
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2007, 21:36 »
ok, ik ga morgen even meten !
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Universele rallykuip
« Reactie #44 Gepost op: 30-01-2007, 11:45 »
ik heb even gekeken bij een losse tank die ik heb liggen en daar is de breedte 42 cm over de gehele hoogte.(acerbis tank voor XR 600)
Zit er genoeg flex in de kuip dat ik geen probleem heb met die 1.5cm per kant die de kuip te breed is tov mijn tank?
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....