Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)  (gelezen 16424 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 22
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #15 Gepost op: 01-05-2008, 22:42 »
[de tanks komen uit Australie,  http://www.rvaqualine.com.au/.
Volgens Aqualine is de tank 17 liter, maar uit de praktijk blijkt dat er iets van 20 liter in gaat.


net zoals bij acerbis de voorste punt onderaan blijft een plas benzine staan, dus waarschijnlijk effectief 17 liter.

Is effectief 20 liter dan op reserve zetten !!  lekker 380 kilometer tuffen !!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 22
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #16 Gepost op: 01-05-2008, 22:49 »
hallo FoxbaT,

wat een geweldig mooie kuip !  :o

je schrijjft dat halverwege Juni er meer komen , kun je alvast een prijsindicatie geven?

Ben een BMW R100 GS rally aan het bouwen en wil zeker wachten tot je er meer van kunt zeggen

URGS

Ook een geweldig project man , we ( Ik en FoxbaT ) moeten eerst ff kijken hoeveel materiaal erin gaat zitten en hoeveel uur werk want als we de tijd gaan rekenen die we nodig hadden voor deze eerste twee dan zijn ze onbetaalbaar .
Als ik ff tussendoor tijd heb zal ik alles ff doorrekenen , maar heb het heeeel erg druk de aankomende weken dus heb even geduld  ,

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #17 Gepost op: 02-05-2008, 11:01 »
Ook een geweldig project man , we ( Ik en FoxbaT ) moeten eerst ff kijken hoeveel materiaal erin gaat zitten en hoeveel uur werk want als we de tijd gaan rekenen die we nodig hadden voor deze eerste twee dan zijn ze onbetaalbaar .

Dat heet toch 'designkosten' ;)  Gelukkig doen jullie het voor de hobby, toch  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #18 Gepost op: 04-05-2008, 17:28 »
Ik vind het er super uitzien en als het betaalbaar blijft heb ik zeker interesse.

Groetsels, Margrieta

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 84
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #19 Gepost op: 12-05-2008, 20:10 »
Mooi gedaan hoor! Ben benieuwd naar de prijs!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #20 Gepost op: 12-05-2008, 21:29 »
Ik wil er eentje , laat maar weten wat het kost.
Jac
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #21 Gepost op: 14-05-2008, 19:08 »
Bedankt voor de leuke reacties, we gaan de verkoop van de kuipjes regelen na de OER, dan gaan we ook beslissen wat de prijs gaat worden.
Ik ben eindelijk zo goed als klaar met voorbereiden voor de OER, tripmeter, Sigma, enz enz is allemaal gemonteerd.
Alles bij elkaar toch flink wat werk, maar ik ben blij met het resultaat.
Zoals op de foto`s te zien is, is er genoeg ruimte voor apparatuur achter het kuipje  8)







adiosss,

Karel
GS1200SS-R1150GSA

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #22 Gepost op: 15-05-2008, 10:20 »
Praktisch hoor, zo'n hoge kuip... (Mooi vind ik het niet :-X)

And now for something completely different:

Waar heb je dat hitteschildje op je uitlaat vandaan? (op de middenpijp)
Heb ook een yoshi pijp maar kan zo'n schildje echt NERGENS vinden...

Vast bedankt ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 267
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #23 Gepost op: 15-05-2008, 10:39 »
Ziet er gaaf uit hoor, enige wat ik altijd anders deed was dat ik de bediening van de ICO op de plek van de lichtschakelaardinges zette.Je gebruikt de ICO vaker dan het licht ( ik tenminste ) of het moet zo zijn dat je ook tijdens off-road ritten netjes elke keer je knippers gebruikt, dan wordt het verhaal natuurlijk anders. :P :P Maar wat staat die motor er keurig bij .

erik,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #24 Gepost op: 15-05-2008, 11:17 »
Yep,

Bijzonder strak ding!  8)

Ik zou wel bijzonder goed opletten dat je aan de binnenzijden van de kuip vrij brede bevestigingsplaten gebruikt ipv een paar ringetjes.

Voor mijn gevoel breekt het de eerste keer dat je 'm op zijn kant legt (geloof me, ik heb ervaring ;D)

Gebruik je een vorm van radiatorbeschermers onder die Aqualine tank? Dit is vermoedelijk wel nodig.

Dr. Ap heeft hiervoor een goedkope oplossing gemaakt, waarbij alle ingrediënten afkomstig zijn van de Hornbach.

Heel mooi hoor 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #25 Gepost op: 15-05-2008, 12:08 »
Precies waar ik naar op zoek ben. Komen ze in de verkoop ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #26 Gepost op: 15-05-2008, 17:04 »
Bedankt voor de leuke reacties, we gaan de verkoop van de kuipjes regelen na de OER, dan gaan we ook beslissen wat de prijs gaat worden.
Ik ben eindelijk zo goed als klaar met voorbereiden voor de OER, tripmeter, Sigma, enz enz is allemaal gemonteerd.
Alles bij elkaar toch flink wat werk, maar ik ben blij met het resultaat.
Zoals op de foto`s te zien is, is er genoeg ruimte voor apparatuur achter het kuipje  8)

Karel ,
Ziet er strak uit , toch een paar tipjes , ik heb al wat rally´s gereden met de DRZ vandaar :

Stepje rechts onder het uitlaatmontage punt wegslijpen met een slijpschijf , links ook demonteren , je kunt je er lelijk aan bezeren.
Bescherming monteren voor je achterste remschijf , een flinke rots kan de pret verzieken , voor is niet direct nodig omdat je je voorwiel eenvoudig kunt liften als je de steen ziet aankomen.
Kunststof beschermplaat boven de ketting verwijderen , zorgt dat vuil beter afgevoert wordt.
Op de foto kon ik het niet zien maar zorg dat het afdekplaatje voor het voortandwiel verwijderd wordt , anders loopt het hardstikke vol met vuil , zorg wel dat het het frampje ( halve maan ijzer ) terug plaatst , dat zorg ervoor dat de ketting bij breuk niet in het carter kan vastslaan.
Ico bediening omwisslen met de verlichting schakelaar , de ico bediening is zo nagenoeg niet te bedienen , je moet snel kunnen nullen .
Rubbe handvaten vervangen voor softgrip handvaten , zijn wel wat dikker maar vangen de trilling perfect op en ontlasten je onderarmen.
Succes , Jac










adiosss,

Karel
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #27 Gepost op: 15-05-2008, 17:49 »
Praktisch hoor, zo'n hoge kuip... (Mooi vind ik het niet :-X)

And now for something completely different:

Waar heb je dat hitteschildje op je uitlaat vandaan? (op de middenpijp)
Heb ook een yoshi pijp maar kan zo'n schildje echt NERGENS vinden...

Vast bedankt ;)


Het hitteschildje wordt gewoon bij het uitlaatsysteem geleverd.
Als je alleen de einddemper koopt weet ik het niet, maar als je het hele systeem koopt zit het er zeker bij.
Je kan is aan Marc Hoegee van Hoegeetech vragen of hij zo`n plaatje kan bestellen?

adioss,

Karel
GS1200SS-R1150GSA

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #28 Gepost op: 15-05-2008, 17:52 »
Ziet er gaaf uit hoor, enige wat ik altijd anders deed was dat ik de bediening van de ICO op de plek van de lichtschakelaardinges zette.Je gebruikt de ICO vaker dan het licht ( ik tenminste ) of het moet zo zijn dat je ook tijdens off-road ritten netjes elke keer je knippers gebruikt, dan wordt het verhaal natuurlijk anders. :P :P Maar wat staat die motor er keurig bij .

erik,

Dank voor het compliment  ;), ik had de schakelaars ook liever tegen het handvat aangehad, maar ik had geen tijd meer om dat ook nog is allemaal te veranderen.
Ik ben net klaar met de motor en ik ga morgenavond eerst nog een weekje naar Oostenrijk en daarna komt het er niet meer van.
Vooralsnog gaat het bedienen tijdens het rijden prima dus ik kijk het nog even aan....
GS1200SS-R1150GSA

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Re: DRZ400 rally kuipje klaar voor productie (foto`s)
« Reactie #29 Gepost op: 15-05-2008, 18:00 »
Yep,

Bijzonder strak ding!  8)

Ik zou wel bijzonder goed opletten dat je aan de binnenzijden van de kuip vrij brede bevestigingsplaten gebruikt ipv een paar ringetjes.

Voor mijn gevoel breekt het de eerste keer dat je 'm op zijn kant legt (geloof me, ik heb ervaring ;D)

Gebruik je een vorm van radiatorbeschermers onder die Aqualine tank? Dit is vermoedelijk wel nodig.

Dr. Ap heeft hiervoor een goedkope oplossing gemaakt, waarbij alle ingrediënten afkomstig zijn van de Hornbach.

Heel mooi hoor 8)

Noppy ook bedankt voor je positieve reactie, de beugels waar het kuipje mee vast zit zijn van 4mm dikke en 20mm brede stalen strip gemaakt dus dat kan wel wat hebben denk ik.
Het kuipje zelf is van 4 lagen polyester gemaakt, en ik heb aan de binnenkant onder de strip ook nog een rubber stripje tegen het trillen zitten.
Wat er tijdens een val zal gebeuren moet ik nog afwachten, maar alles is te repareren natuurlijk....

Wat betreft de radiatorbeschermers; de zijkappen van de tank zijn redelijk stijf en ik denk dat dat wel voldoende moet zijn (of ik moet echt heel hard ergens tegen aan klappen....).
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat Aqualine zelf ook zegt dat radiatorbescherming niet meer nodig is met deze tank.
GS1200SS-R1150GSA