Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat trek ik aan?  (gelezen 4188 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Wat trek ik aan?
« Gepost op: 28-01-2004, 02:58 »
Veel spiegels hebben ze daar niet dus moeten we van tevoren maar verzinnen wat we aan gaan trekken..

in 2002 had ik een leren broek en een goretex jas aan en een regenbroek mee, dat was eigenlijk mijn 'normale' reis kloffie en niet echt op offroad rijden aangepast.

De temperaturen varieerden toen van ruim boven de 25 graden tot temperaturen waarbij ik in sportzaken op zoek ging naar een bivak(helm)muts!!

Wat zijn jullie van plan om aan te trekken / mee te nemen??
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Africa Twin
  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2004, 23:13 »
Ik zit eraan te denken om in ieder geval mijn "gewone" motorpak aan te doen. Uit m'n broek kan ik de wintervoering (ja, natuurlijk) en de regenvoering halen. Dan houd ik een comfortabel zomerbroekje over waar ook nog vertilatie"spoilers"opzitten ::).
En als jas, ja waarom niet m'n gewone jas? kan vanalles open aan ventilatie, en zweten zal het toech wel worden.

Wat er onder die buitenkant moet?
Dat weet ik nog niet, mischien iets dat het vocht snel van het lijf afvoert, maar of dat gaat werken test ik nog wel uit tijdens een zomers ritje in nerderland.
Het zal in ieder geval niet te veel moeten worden, maar het koud krijgen is natuurlijk ook niet goed, dus de rest van de warme kleren maar in de tas mee of zo.

Speciale crosskleding lijkt me een beetje overbodig. Het is tgen slotte maar een ritje van 2000+ km over gravel, die enkele bocht die je uit kan vliegen moet je maar voor lief nemen :D.
Daarnaast kan ik het geld dat ik uitspaar voor nieuwe kleding beter gebruiken voor een hutje met douche, toilet, telefoon en airco aan boord van de boot! ;)
Of was het voor die dure biertjes in Finland?
Wat is eigenlijk de koers voor die finse euro, staat die een beetje gunstig tegen de tijd dat we daar zitten :P.


Ik denk dat ik maar wer uitlog, de inhoud wordt steeds minder inhoudelijk.

Groet!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #2 Gepost op: 09-02-2004, 22:22 »
Net even geprobeert:

M'n normale motorbroek gaat over m'n crosslaarzen heen. Het zit lekker strak, dus doorwadingen zullen minder problemen gaan geven dan dat als ze in de laarzen hadden gemoeten!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #3 Gepost op: 09-02-2004, 22:35 »
Bah! dan blijven je voeten droog! dan kun je net zo goed omrijden en de brug nemen!  ;)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #4 Gepost op: 09-02-2004, 22:44 »
Als jij denkt dat m'n voeten droog blijven mag jij van mij bij mij in de tent slapen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2004, 02:34 »
En dan door de lucht niet meer wakker worden zeker?
Nou dan weet ik niet wat erger is, jouw voeten of mijn manier van 'slaapzak opwarmen'... :P
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #6 Gepost op: 05-03-2004, 02:28 »
Ik ben van plan om zo'n vest te kopen met protectoren erin, rugprotector, schouders, ellebogen, borstbeschermer, je weet wel; van die ninja-turtel-bodystockings.
Die blijven als je valt tenminste op hun plek zitten (bij een jas met losse stukken zitten je elleboogbeschermers bij een val metteen onder je oksels.. (weet ik uit ervaring...) en je schouderstukken kunnen meer schade aanrichten dan dat ze voorkomen.

Heeft iemand ervaring met zulke dingen?

Groet
JerOEN-crash-Krijnders
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Africa Twin
  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2004, 05:37 »
Ik zit te denken over een Tuareg 'Basic Hosen' van Hein-Gericke: met uitneembare voering, 'n soort huismerk Gore-Tex en een redelijke prijs (ca. 100 euro). Kan iemand dit aanraden of juist niet? ??? Ik heb al een andere jas van HG en die bevalt mij goed.
Als schoeisel dacht ik aan mijn gouwe oude kisten van hare majesteit... :-[

Groet'N,

Arie
Always all-roads...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2004, 03:46 »
Van die broek zou ik de thermovoering thuislaten als ik jou was. Als je bang bent dat je het koud krijgt kun je beter een dun katoenen (house)broekje meenemen voor onder je hosen, die kun je ook nog gewoon aantrekken in het bivak en neemt niet zoveel plaats in beslag als een thermovoering.

Die dienststampers zou ik zelf niet doen, ik weet niet of je offroadlaarzen hebt maar ik zou in ieder geval zo stevig mogelijke laarzen aandoen. Als je een voetje moet uitsteken en je raakt de grond, dan kan je kuit tegen je voetsteun slaan, en dat is nog maar de meest onschuldige situatie waarbij je blij bent dat je geen kisten aan hebt..
Ik reed ook jaren lang met kisten maar sinds ik crosslaarzen heb rijd ik niet eens meer naar de stad zonder laarzen.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #9 Gepost op: 06-05-2004, 00:59 »
Ik heb even naar de prijzen van een leren broek zitten kijken, dat valt wel even tegen zeg  :-[
Lijkt me wel wat comfortabeler rijden, dan een stuk kunststof onder je kont!
Moet dan natuurlijk wel een goede broek zijn met de juiste protectoren op de juiste plekken.  Weet iemand een leuk broekie voor een leuk preissie?

Dat van die kissies lijkt me ook niet echt veilig...
Je zet al snel een voetje bij (ondanks dat je het gewicht bijna nooit op kan vangen) en als je een keer onderuit gaat ligt die motor niet op je kuit te drukken maar op de stevige schacht van je laars!

Groet!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #10 Gepost op: 07-05-2004, 00:40 »
Van Rev'it heb je wel mooie en redelijk geprijsde broeken en ook Evolution (EVO)  hebben mooie broekies voor iets meer dan 200 terreuro's geloof ik.

Leer of kunststof zal altijd wel een persoonlijke voorkeur blijven, maar één ding weet ik wél: ik moest nooit wat weten van een leren pak maar toen ik voor heel weinig een combi kon kopen was ik in één keer om!
Ik rijd nooit meer zonder leer aan mijn kont!

Al is het alleen maar omdat als je met een leren pak op je m..l gaat, de kans groter is dat je pak er redelijk onbeschadigd vanaf komt en met kunststof kun je metteen weer nieuw gaan kopen. En dan hebben we het er maar niet over wat er gebeurt als je met je kunststof broek onder de uitlaat komt te liggen (heb ik eens gehad met een crossbroek), gesmolten plastic op je been..lekker!
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #11 Gepost op: 08-05-2004, 17:41 »
Allemaal waar, maar een 'kunststof' broek heeft als grote voordeel, dat hij vaak zo groot is dat je deze over een gewone broek kunt dragen.

Als je een dag, of meerdere dagen, erop uitgaat is leer wellicht een optie. Al is het met warm weer, een warme beschermer. Het zou mooi zijn als je kunt kiezen. Maar ja dat gaat in de papieren lopen.

Wat een erg mooie en praktische lijn is, is de Tuareg van Hein Gericke. Voor elke portemoniaie iets. Geen leer maar toch.
Kijk maar eens op
http://www.hein-gericke.de/shop2002/eurobike/eb_frameset.php?sessionID=4758bf98b228b1b510b1bafa1b2783b5@104559315
Bekleiding > Tuareg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1379
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #12 Gepost op: 09-05-2004, 20:01 »
Nja, das inderdaad een voordeel.
maar ik neem die 20 seconden die het duurt om een andere broek aan te trekken eerder voor lief dan dat bij een 'overmaat' broek de beschermstukken bij een val ineens in je knieholte zitten ipv. waar je ze nodig hebt..

Oké sommige collega's staan wel eens vreemd te kijken als je je broek uittrekt  :o maar dat moet je ook alleen doen in de buurt van die leuke telefoniste ;D

Ik heb al wat te vaak "sorry, ik had u niet gezien" gehoord terwijl ik lag te kermen op het asfalt om me daar nog druk om te maken.. (die ambulance broeders konden me al bijna bij mn voornaam)

JerOEN"Crash"Krijnders
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #13 Gepost op: 14-05-2004, 02:20 »
Spul van Gericke is prima, heb er jarenlang in gereden. Nadeel van mijn pakkie was dat de voering zorgde voor waterdichtheid! Dat is toch niet zo heel handig. Inmiddels heb ik in een vlaag van "geld moet rollen" het adventure pak van KTM gekocht. Kost een paar centen, maar is wel super ;D
Dat van die voering thuis laten hangt erg af van de dikte van de voering. Is ie dun, dan vooral meenemen. In elk geval geen katoenen spullen onder je broek of jack aan doen, dat houdt het vocht veel te lang vast. Ik heb Jeroen zijn broek eens zien afstropen en daarna uitwringen, geen gezicht  ;).  Beter is om thermo hemd en/of broek aan te trekken, heb je ook nog wat aan als je gaat wintersporten.

Groet, Wouter
KTM, Ready To Race

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Wat trek ik aan?
« Reactie #14 Gepost op: 14-05-2004, 02:22 »
O ja, en natuurlijk crosslaarzen aan doen, liefst waterdichte. Mijne zijn van Fox en hebben een soort binnenschoen. Zitten erg lekker, maar zijn zo lek als een vergiet  :(. Ik hoop dus op droog weer  8)

Groet, Wouter
KTM, Ready To Race