Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Beginnersvraag  (gelezen 9684 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Beginnersvraag
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2008, 08:57 »
Lui,

Ik zie hier zo snel nergens in het verhaal de KTM690 Enduro genoemd. Klinkt in eerste instantie misschien als een hardcore enduro, maar als je er eens goed naar kijkt en over leest valt dat wel mee. Ik denk dat hij het op straat net zo goed doet als de nieuwe Tenere, bovendien meer vermogen en veeeeel lichter (45kg). In het terrein, tja dat hoeft geen uitleg bij dat merk. Hij is natuurlijk duurder dan de Tenere, maar een keertje een kleine schade en dan verdien je het meteen terug. De prijs van KTM onderdelen is slechts een fractie van wat ze in Japan vragen.

Binnen enkele dagen staat de introductie-test in veel bladen en over een weekje staan ze al bij de dealers. Ik zou er echt eens omheen lopen en wat betreft accesoires om hem aan je eigen wensen (of comfort-wensen) aan te passen is de lijst eindeloos en niet al te duur. Zeker in vergelijking met BMW.

Hierbij wat info en foto's :


  http://www.1000ps.at/slideshow.asp?slideid=36&PN=33


  http://www.1000ps.at/slideshow.asp?slideid=36&PN=34


  http://www.1000ps.at/testbericht-2317578-KTM_690_LC4_Enduro


Ben benieuwd naar jullie reacties.
Frenz


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Beginnersvraag
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2008, 21:11 »
Lui,

Ik zie hier zo snel nergens in het verhaal de KTM690 Enduro genoemd. Klinkt in eerste instantie misschien als een hardcore enduro, maar als je er eens goed naar kijkt en over leest valt dat wel mee.


Ben benieuwd naar jullie reacties.
Frenz


Mij ziet het er toch een harde enduro uit... bij KTM zou ik eerder richting adventure gaan.


Ook nog volgende Teneré opgemerkt  :o
Iemand hier al meer over gehoord? Komt ie? En wat zou deze gaan kosten?

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Beginnersvraag
« Reactie #47 Gepost op: 19-02-2008, 21:46 »
Stoer ding, die super tenere. 1200 cc paraleltwin?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Beginnersvraag
« Reactie #48 Gepost op: 20-02-2008, 19:43 »
Zou dit echt waar zijn.... 8) 8)
Hopelijk wordt deze niet zo zwaar......
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Beginnersvraag
« Reactie #49 Gepost op: 26-02-2008, 10:42 »
Jongens wat een gelul allemaal  :P  Kies nou gewoon de motor die je mooi vindt! Ze zijn allemaal goed en ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

In de loop van de tijd ga je er pas goed achterkomen wat je eigenlijk wilt: daarvoor heb je vergelijkingsmateriaal en ervaring nodig. Niet afgaan op wat anderen vinden, want iedereen vindt andere dingen belangrijk. Dat er meer dan 40 pagina's volgeluld wordt over 'de ideale allroad' zegt toch genoeg? Die is er dus niet. Dat betekent gewoon eerst een motor kopen waar je hart sneller van gaat kloppen en daar lekker een paar jaar van genieten. Later kun je dan altijd kijken wat je eventueel anders zou willen hebben en een motor zoeken die dichter bij dat ideaal komt!

Ik heb aan mezelf gemerkt dat mijn motorrijden behoorlijk veranderd is in de afgelopen jaren. Ik ben begonnen met een kawa GPZ 750, toen een AT, toen een KTM 660 Rally erbij, toen een DRZ 400e erbij (de laatste drie heb ik nog steeds). Ik zie dit bij veel meer mensen van het forum...Dus ga er maar vanuit dat je smaak en je voorkeur gaat veranderen de komende jaren. De motor die je nu koopt: gewoon je hart volgen.

Zo, tot zover het pleidooi voor emotie ipv. van ratio ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Beginnersvraag
« Reactie #50 Gepost op: 26-02-2008, 11:18 »
Emotie-aankopen zijn ook veeeeel leuker! 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Beginnersvraag
« Reactie #51 Gepost op: 26-02-2008, 19:42 »
Emotie-aankopen zijn ook veeeeel leuker! 8)
JUIST! maar ook vaak een beetje duur.....
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Beginnersvraag
« Reactie #52 Gepost op: 26-02-2008, 22:53 »
als je er voor moet sparen,waardeer je je aankoop (meestal) meer :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Beginnersvraag
« Reactie #53 Gepost op: 27-02-2008, 09:19 »
als je er voor moet sparen,waardeer je je aankoop (meestal) meer :stupid:
das ook weer waar.....
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Beginnersvraag
« Reactie #54 Gepost op: 28-02-2008, 22:24 »
 8)
Zomaar een gedachte;
Als je een niet te zware motor wilt rijden en toch naar het zuiden wilt voor een mooie vakantie,
je kunt je voor 350 euries(retour)   vanuit den Bosch je in zuidFrankrijk of Italie door de slaapptrein laten afzetten.
Dan heb je niet die zware motor nodig voor de "snelweg kilometers"maar kun je meteen beginnen met sturen, en voor al het
andere gebruik zal de Tenere zat voldoen.
Gr Hans D
Big Bigger Tiger en Big again

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Beginnersvraag
« Reactie #55 Gepost op: 28-02-2008, 22:48 »
8)
Zomaar een gedachte;
Als je een niet te zware motor wilt rijden en toch naar het zuiden wilt voor een mooie vakantie,
je kunt je voor 350 euries(retour)   vanuit den Bosch je in zuidFrankrijk of Italie door de slaapptrein laten afzetten.
Dan heb je niet die zware motor nodig voor de "snelweg kilometers"maar kun je meteen beginnen met sturen, en voor al het
andere gebruik zal de Tenere zat voldoen.
Gr Hans D

zonde van al die weggetjes die je dan laat liggen
ik rij altijd op de snelweg tot ik nl uit ben en dan lekker binnendoor 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Beginnersvraag
« Reactie #56 Gepost op: 29-02-2008, 13:12 »
Mijn ervaring is dat je helemaal niet zo'n zware brommer nodig hebt om naar frankrijk of italie te rijden....
Een XT660 is vergelijkbaar aan mijn F650 Dakar waarmee ik door half europa heb gereden, geen enkel probleem.
Ik ben ook eens op een DRZ400 naar zuid frankrijk op en neer gereden, ging ook goed met een top van 110 (120 als je de tandwielen aanpast), maar die lange snelwegen zijn kantje boord, op die DRZ mis je dan een 6e versnelling om lange afstanden op hoge snelheid te rijden.

Maar met de trein je naar bestemming laten brengen of met een aanhangertje die kant op is ook helemaal geen slecht idee, meer mensen oden dat op die manier.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Beginnersvraag
« Reactie #57 Gepost op: 01-03-2008, 09:10 »
Jongens wat een gelul allemaal  :P  Kies nou gewoon de motor die je mooi vindt! Ze zijn allemaal goed en ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

Meningen vragen kan toch geen kwaad?

Ik heb wel wat motorervaring, maar nog niet met een allroad. (Kawa GPX600R, Yamaha FZR600R, Kawa ZX-6R)
Ik vind persoonlijk de Teneré een hele mooie allroad en vroeg me enkel af of ervaren allroadrijders me konden gerusstellen ivm de toch wel beperkte pk's.

Na het lezen van de antwoorden mag ik ervan uit gaan dat zo'n 660 eenpitter wel zal voldoen voor mijn doelstelling.
En het gaat dus ook hoogstwaarschijnlijk de nieuwe Teneré worden.

Nu eerst een garage metsen zodat ik de bike kan stallen...

Bedankt voor de reply's  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Beginnersvraag
« Reactie #58 Gepost op: 01-03-2008, 09:26 »
 :D
Kijk   en alweer een tevreden klant!! ;D
Big Bigger Tiger en Big again

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Beginnersvraag
« Reactie #59 Gepost op: 21-06-2008, 18:16 »
Het heeft een tijdje geduurd maar we zijn eruit  :)

Ben vorige week eens bij de motorshop geweest en heb de Tenere en de Transalp eens samen in één ruimte gezien.
Het is nu heel zeker, volgend jaar staat er een Tenere in de garage...

Het is omdat ik nu pas begin aan die garage dat ik de aankoop een jaar uitstel, een nieuwe moto zet ik niet graag buiten.

Daarom heb ik het anders aangepakt om deze zomer toch al een beetje te proeven van een allroad...

Heb mijn tweede auto verkocht en ben op zoek gegaan naar een lowbudget allroad.
Uiteindelijk heb ik vanmiddag een (volgens mij) koopje gedaan.
Heb me een Honda SLR650 gekocht van 1997, 20000km op de teller, nieuwe banden, nieuwe ketting en tandwielen, nieuwe remblokken etc. voor 1400€

Deze moto zal een jaar ingezet worden als woon-werkvervoer, lesmoto voor mijn vrouw en speelgoed voor mij.
Dat het allesbehalve een echte allroad is weet ik ook, maar voor een jaartje verder te kunnen en om te proeven van het eencilynderrijden denk ik niet dat het een slechte keuze is.... alleszinds beter dan blijven rijden met ons tweede auto'ke  ;D