Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Beginnersvraag  (gelezen 9665 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Beginnersvraag
« Reactie #60 Gepost op: 21-06-2008, 18:22 »
aar zit toch dat dominator blokije in??
 Die dingen blijven lopen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Beginnersvraag
« Reactie #61 Gepost op: 21-06-2008, 18:57 »
Wel een goed blok. dat domi-blokje. Bij ons is het door een SLR in een stroomversnelling gekomen, allroad. Mochten er 1 gebruiken van de dealer tijdens een beurt en het was fun. Daarna kocht m`n vrouw een NX650 Dominator en vandaaruit werd het steeds een stapje verder.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: Beginnersvraag
« Reactie #62 Gepost op: 23-06-2008, 10:47 »
Dominator was mijn favoriete allroad! 
Wel een beetje traag naar mijn zin, maar lekker om mee te smijten in het B-wegen paradijs!
Ik heb er menig racemotor mee kwijt gereden in de ardennen en Alpen. :)
En het liep als een naaimachientje.
Worden niet meer gemaakt geloof ik? ...jammer...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Beginnersvraag
« Reactie #63 Gepost op: 01-07-2008, 11:53 »
Heb de SLR nu een dikke week in gebruik en ben eigenlijk wel tevreden.

Heb er de eerste rijlessen aan mijn vrouw mee gegeven en het lukt vrij goed. Makkelijke motor om te leren.

Op de weg is dit mijn ideale moto  :) Harder rijden dan 90km/h doe ik niet, rij met mijn wagen sneller....
Dit was dus echt wat ik nodig had, een moto die niet zou uitnodigen om hard te gaan rijden, iets wat nogal een probleem was met mijn 600cc racerkes  ::)

Gemiddeld verbruik zit op 5.8l/100km, lijkt wel mee te vallen voor de korte stukjes die ik ermee reed.

Ben ook al eens offroad gaan kijken, maar daarvoor is dit niet de ideale moto vrees ik. Wat onverharde wegen tot daar toe, maar verder moet ik het niet gaan zoeken.

Heb deze morgen de vloerplaat voor de garage gestort.... dus er is vooruitgang wat betreft de slaapgelegenheid voor mijn Tenere na de winter!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Beginnersvraag
« Reactie #64 Gepost op: 10-08-2008, 19:58 »
Ondertussen me eens laten verleiden en een testrit gemaakt met de BMW F800GS.

Zeer goede ervaring.
In het begin even wennen aan het vederlichte stuurgedrag (heel wat anders dan mijn SLR) maar eens ik enkele km's verder zat voelde de Beemer zeer vertrouwd.

Vond hem zelfs iets te hevig, ik wil een moto die niet uitnodigt om het gas open te draaien en betrapte mezelf toch enkele keren op een te vlotte acceleratie en hoge snelheid..

Op de autosnelweg is het dan weer de ideale partner voor mij, harder dan 130 vond ik niet aangenaam dus dat komt goed.

Had de moto een namiddag meegekregen en toen ik hem terug afleverde bij de dealer kreeg ik de prijs- en optielijst in m'n handen geduwd.

Wel grappig dat de verkoper enkele opties als "onmisbaar" beschreef en die zou ik er dan best moeten bijnemen.
ABS, boordcomputer en verwarmde handvaten, samen goed voor 1100€. Dus zonder koffers en met deze basisopties een dikke 4000€ duurder dan de Teneré  :(

Had ook eens bij de dealer van Honda en Yamaha achter een testrit gevraagd voor de Transalp en de Tenere. De demo Transalp had men in de prak gereden en van de Tenere hebben ze geen demo...
Zal eens moeten uitkijken voor een andere dealer....

Maargoed, ik heb nog tijd, garage geraakt wel klaar voor de winter maar op dat moment een nieuwe moto kopen is misschien ook te gek.
't Zal voor volgend voorjaar zijn...

Voorlopig nog altijd de Tenere op de eerste plaats, testrit zal het uitwijzen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Beginnersvraag
« Reactie #65 Gepost op: 11-08-2008, 13:46 »
Als je de transalp wilt gebruiken voor echt off-road stoeiwerk, dan moet je hem echt links laten liggen.
De nieuwe alp is gewoon een weg motor !!

(En ik kan het weten, heb er 19.000 km op zitten, waarvan ook wel het nodige pogingen all-road)

Offroad is ie veel te hard geveerd, en blijft de zware voorkant met het daarbij kleinere voorwiel parten spelen. Dus aanpassingen zijn dan echt noodzakelijk !

Voor op de weg, niets dan lof voor dat geld !!  Prima mee te rijden. Ook 900 km snelweg op een dag is goed te doen. Ik verwacht dat de BMW en de Tenere op dat vlak niet goed zullen scoren.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 74
Re: Beginnersvraag
« Reactie #66 Gepost op: 13-08-2008, 17:27 »
Voor op de weg, niets dan lof voor dat geld !!  Ik verwacht dat de BMW en de Tenere op dat vlak niet goed zullen scoren.

Ik heb van de week een vergelijkende test gelezen in "Motoren en Toerisme".
Op de weg was de Honda idd. de betere maar de Teneré moest niet veel onderdoen, eenmaal op terrein was de pret snel uit met de Honda..

Nu ben ik niet van zin om echt hard offroad werk te gaan doen, maar het lijkt me wel wat om eens wat avontuurlijkere paden op te zoeken.
Dit zal zowel met de Teneré, de Transalp en de GS goed te doen zijn.
Het enige wat me tegensteekt op de Transalp is de lage zit en het 17" voorwiel. Zou graag het ruwere uiterlijk hebben en dan zit ik met de Teneré en de GS wat beter natuurlijk.

Volgende week ga ik de Teneré testrijden, dan zal de beslissing wel vallen, de BMW ligt er al uit, te duur.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Beginnersvraag
« Reactie #67 Gepost op: 13-08-2008, 19:24 »
Vergeet niet dat de TA erg kostbare kuipdelen heeft. De Tenere heeft dat niet. Kun je met een geruster hart neerleggen als dat nodig is...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Beginnersvraag
« Reactie #68 Gepost op: 15-08-2008, 10:28 »
Vergeet niet dat de TA erg kostbare kuipdelen heeft. De Tenere heeft dat niet. Kun je met een geruster hart neerleggen als dat nodig is...
En dan spreken we nog niet over de BMW.......
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!