Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 2011: Spanje + Marokko -> reisgenoten + info gezocht  (gelezen 3207 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
2011: Spanje + Marokko -> reisgenoten + info gezocht
« Gepost op: 28-03-2011, 17:00 »
Na de Shortway BlackSea tour (Roemenie / Bulgarije / Turkije / Griekenland / Albanie / Kroatie / etc) in 2010 heb ik de smaak te pakken.

Voor 2011 ben ik me aan het orienteren en qua interesse / kosten / papierwerk lijkt me een trip naar Spanje en oversteek naar Marokko een optie. Misschien ook nog een stukje door Portugal. Idee is om rond september 2011 te gaan voor ongeveer 4 weken. Op zich kan ik flexibel zijn qua datum, als het maar niet in het hoogseizoen is. Overnachten op campings of eenvoudige pensions.

Het lijkt me leuk om 1 of meerdere reisgenoten te vinden via deze weg. Kan voor de gehele trip, maar is ook een optie om samen heen te reizen of daar te ontmoeten.

Als je interesse en / of tips hebt hoor ik het graag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: 2011: Spanje + Marokko -> reisgenoten + info gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 17-04-2011, 20:06 »
Hoi Mark (?), flinke rit hoor, 7250km door een erg mooi deel van Europa.
Ben best benieuwd naar Albanie... hoe was het om daar te rijden? Mooi land? Goed volk?
Vroeger zeker 15x op vankantie geweest naar Joegoslavie ('n dag rijden) met de bike die ik toen had; eerste model 1975 Honda GL1000. Nieuw gekocht voor 6999 gulden (nu is dit model 2e hands 3x zo duur als toen nieuw!). Veel onverharde wegen gereden daar met de Goldwing (moest wel, er was weinig asfalt toen)... ik herinner me een ongelooflijk mooi bergweggetje met wel 20 korte haarspeldbochten bij Trsa in het Durmitor National Park.
Groeten ook aan Oememenoe...!
 
Gevonden op google! Trsa, de weg is nu geasfalteerd.
 
 
Tips voor Marokko kun je vinden op mijn post op Allroadmaniacs > Wijs op Reis > Reis- en Landeninfo > Info lijst van Bikershome Off-road Centre in Marokko
 
Een mooi route voorbeeld is;
Nador > N2 richting zuid/west > dan linksaf de N15 op > net voor Oulad Mohand linksaf de R508 op die overgaat in de R511 >  op de N6 aangekomen rechtsaf naar Taza > in Taza richting zuid de R507 op > bezoek een van de vele grotten rond van Ras el Ma > verder de R507 volgen > dorpje Tamtrouchte > bergpas van 2300m > kort daarna, dorpje Talzmet > dorpje Imouzzer 'd Marmoucha > volg de R507 tot je op de R502 uitkomt, linksaf > 23km verderop rechtsaf > eenmaal in Missour steek je de N15 over en ga je de R610 op naar Tasint > in Tajjite linksaf waarna je een prachtige vallei volgt die uitkomt in Bouanane > daar rechtaf de N10 op richting Boudenib > kort na Boudenib linksaf de piste op > onderweg de Oued Rahmoun en Oued Zerzel > op de N13 linksaf naar Erfoud > daar neem je de weg naar Rissani en Merzouga (Erg Chebby) > dan volgen Taouz, Ouzina, bij Remlia een droge(?) rivierdoorsteek van +- 3km), Tafraout > na DinosaurKemKem (Mohamed) linksaf zuid-west richting Tagounite > Mhamid naar Foumzguid is 150km woestijn route met mul zand > van Foumzguid naar Tazenakht > dan de nieuwe piste naar Ouarzazate > Bikershome.
Als je wilt downloaden we in Ouarzazate wat mooie vervolgtracks in je GPS.
 
Wij zijn Augustus en de eerste 2 weken van September met de auto in Nederland... we kunnen een en ander (off-road banden?) voor je meenemen tot zuid-Spanje.
 
Succes met het vinden van reisgenoten!
 
Peter en Zineb
There's no place like home... the desert!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 158
Re: 2011: Spanje + Marokko -> reisgenoten + info gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 12-08-2011, 17:21 »
Lees het nu pas ik heb de trip zn 9 weken geleden gemaakt (XTZ750) maar zonder de oversteek naar Marokko!
In de binnenlanden van Spanje zijn heb ik overnacht in Hotel's voor de prijs van 18 euro per nacht.Nette kamers niets mis mee.Eerst naar Portugal gereden daar 4 dagen bij vrienden gebleven en toen via de Spaanse Middelandse zeekust naar Frankrijk.Veel plezier:-)!!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: 2011: Spanje + Marokko -> reisgenoten + info gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2011, 20:39 »
Hoi,

Ik wil eind september/oktober naar Marokko gaan, kom dan met de boot aan vanuit Genua-Barcelona in Tanger. Zou daar graag iemand treffen om naar het zuiden van Marokko te rijden, dus wellicht past het. Ik ben flexibel in tijd alleen afhankelijk van de ferrytijden. Tijd in Marokko ruim een week. Heb een XT660Z.

Verneem graag! Gr