Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trip door Zuid & Oost Africa  (gelezen 2957 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Trip door Zuid & Oost Africa
« Gepost op: 15-07-2010, 22:18 »
Hi,
Ben van plan om vanaf begin januari 2011 van kaapstad naar Dar es Salaam of nairobi te rijden. Tijdsduur (4/6 weken). kernwoorden: Veel off-road, binnenlanden, geen hoofdwegen, eenvoud (tentje mee), avontuur...
 
Iemand zin om mee te rijden? (Ik heb ervaring met off-road rijden in Africa).
 
Benieuwd naar de reacties.
 
 
Gr. Mathijs

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #1 Gepost op: 15-07-2010, 22:34 »
Ga je je motor verschepen of koop je ter plekke iets?

edit: heb momenteel geen interesse, maar wil over een aantal jaar naar Oeganda

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #2 Gepost op: 15-07-2010, 22:43 »
Verschepen. Wil je terplekke een motor kopen moet je nnet weer mazzel hebben dat het alemal een beetje in orde is en bagage rek oid ook oke is. e.e.a. reisklaar maken kost anders ook weer enkele dagen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #3 Gepost op: 07-08-2010, 10:30 »
Hoi Mathijs,
 
 
Wij zijn ook van plan om in 2011 door Zuid en Oost Afrika te reizen. Het is wel zo dat wij met een auto gaan. Het idee hebben we al een tijd maar we gaan nu echt voorbereiden. Hoe we het doen weten we nu nog niet maar verschepen is natuurlijk een hele goede optie.
Op dit forum is zo'n beetje alles te vinden voor een goede voorbereiding. 18 en 19 september is een Travelmaniacs weekend. Daar kan je veel medereizigers treffen en mensen die zo'n reis al eerder hebben gemaakt en bereid zijn om je tips te geven. Ga er is kijken. Er is een topic over op deze site.
 
Vr.groet, Sanne

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #4 Gepost op: 07-08-2010, 14:38 »
Wij hebben het gedaan in 2000, Kaapstad naar Mombasa (2 op 1 motor). Wel in 4 maanden.
Verschepen naar Kaapstad is makkelijk. Vanuit daar terug verschepen is wat meer ter plekke uitzoeken maar gaat ook. Kan ook vanuit Dar of Djibouti. Nairobi alleen vliegen, en dat willen lang niet alle maatschappijen.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #5 Gepost op: 07-08-2010, 15:55 »
Mocht je gaan verschepen (een brommert kan je ook makkelijk invliegen: soms een snellere en goedkopere optie dan met de boot), doe dat dan naar een zo westers mogelijk land - als je kunt kiezen - waarvan je de taal goed beheerst. Bijvoorbeeld naar Zuid-Afrika (engels) of Namibie (duits).
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #6 Gepost op: 15-08-2010, 19:19 »
Heb al erg lang interesse in motorrit door Afrika,alleen geen tijd .Misschien is het wel in etappes te doen(www.2radkamele.de)en zou dit een eerste etappe kunnen zijn .Kun je mij iets meer over je exacte plannen mailen ?
Groeten Bowen82

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #7 Gepost op: 14-10-2010, 22:24 »
Zelf ben ik ook een motorreis aan het plannen.

het plan is om in mei 2011 te starten in Zuid Afrika. Ik wil daar ter plekke een motor regelen. Verschepen is mij te duur, en dan moet je ook nog eens een carnet hebben. Een carnet is mij teveel geld ophoesten en teveel gedoe via de ADAC. (alleen in Munchen te halen?)

In totaal wil ik 4 maanden de tijd nemen. Rijden tot Tanzania en weer terug.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #8 Gepost op: 14-10-2010, 22:44 »
Leuk plan!

maar een carnet is niet duur en wordt per post naar je opgestuurd, versturen kost wel een boel geld inderdaad.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2012, 13:18 »
Hoi! Het is al een oud topic, maar is deze reis doorgegaan? En zoja, hoe hebben jullie de motoren daarheen verscheept? Ben zelf bezig uit te zoeken hoe ik mijn brommer naar Namibiƫ kan krijgen, maar het is nog niet heeel makkelijk om te vinden met welke bootmaatschappij oid dat het makkelijkste kan. Hebben jullie nog tips/ervaringen? Alvast bedankt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2012, 14:29 »
He Floor
 
Ik ben hetzelfde aan het uitzoeken dus ben benieuwd naar jouw ervaringen.
als je goedemaatschappij gevonden heb laat me eens weten
aubryvanengelenburg@hotmail.com

Post Merge: 26-01-2012, 14:34
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3581
 
staan ook wat ervaringen in

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Trip door Zuid & Oost Africa
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2012, 21:27 »
Oh, dat is een handige link, staat inderdaad best veel informatie in. Als ik wat heb, zal ik het je sturen!