Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ktm 950 sm 2005  (gelezen 488 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 75
ktm 950 sm 2005
« Gepost op: 27-07-2020, 21:44 »
ik weet het! het is geen allroad... maar wel het bekende lc8 blok met cabr's  ;D
iedereen al vast bedankt!


motor heeft nu 38000 km gelopen. een tijdje terug onderhoud gehad waar ook de kleppen zijn gecontroleerd, alles verder prima op 1 ding na...
bij het zeefje zit een soort plastic stukjes gevonden. alles gereinigd en weer rijden.


een aantal keer gereden nu na een 2-3 maanden stil te hebben gestaan start de motor wel. maar klimt heel moeilijk in toeren, veel motor geluid,
ploft uit de uitlaat bij iets hoger toerental..
mijn monteur is bang voor motor schade. ik weet het niet aangezien ik de motor rijdend heb weg gezet..


vandaag de olie afgelaten. en die is zo goed als nieuw.  wel die plastic stukjes!  ( zie foto)
wat kan dit zijn?? is het een bekend lc8 probleem??   is het misschien vervuiling en is het plastic iets anders?






5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: ktm 950 sm 2005
« Reactie #1 Gepost op: 29-07-2020, 11:37 »
1) Check of de oliepomp aangedreven wordt met een setje plastic tandwielen? Die hebben niet het eeuwige leven plus die zijn vaak zwart.

2) Check tijdens dat ploffen met een reservesleuteltje wat er gebeurt indien je heel kort je tankdop open zet. Is het dan weg, dan zit je tankontluchting verstopt met troep!

Suc6! :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: ktm 950 sm 2005
« Reactie #2 Gepost op: 04-08-2020, 10:38 »
Zonder de motor goed te kennen: Het zou ook de nokkenaskettingspanner kunnen zijn. De geleider is meestal van kunststof. En je overige symptomen kunnen veroorzaakt worden door een nokkenas die een tandje versprongen is.
Check dus de timing van de nokkenas(sen).