Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 790 Adventure  (gelezen 51552 keer)

Online member

  • *****
  • Berichten: 184
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #330 Gepost op: 03-02-2022, 13:42 »
Voor wat de bagage betreft inderdaad voor zowel dagtrips en langere reizen.
De dagtrips/weekend kan gewoon in een rolbag achterop  en is niet het probleem meer de langere trips



Bij de Husqvarna Norden hebben ze u ook accessoires voor rekken en tassen.
Ik zal eens gaan kijken op de site van de leveranciers die jullie aangeven.


Vraag bij het aangepaste rek met de wings uitlaat blijven de koffers dan binnen de stuurbreedte.


Groet Ap


Ga daar maar zeker niet va uit, ook met de Givi GRT720 niet.
inpakruimte is ook ruimte en wordt niet magisch kleiner. Het volume moet dus ergens heen... Waarom wil je op reis smaller uitkomen dan je stuur? In Europa zit je toch al op flink illegale stukken als je er niet meer door past, in dat geval kun je beter een crosser zonder kenteken achterin een busje gooien.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #331 Gepost op: 03-02-2022, 15:56 »
De kont achter van een 790 zal wat breder zijn als van mijn 500ktm.Maar kan eens opmeten.Maar denk dat ik wel binnen het stuur blijf met Magadan,s
Zal eens meten.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #332 Gepost op: 03-02-2022, 16:39 »
Gewoon hoog genoeg optrekken en de zijplastics er aan laten, lukt best.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space - No Fear

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #333 Gepost op: 03-02-2022, 17:19 »
Het is makkelijk als alles waar je voor door kan ook achter dan automatich geen probleem is ook met het tussen een file doorgaan.


Maar zo te zien lijkt het een beetje een utopie
Ik zal eens met de Enduristan tassen en kriega gaan passen.



Een crosser zonder kenteken is natuurlijk echt fout.  :'(
De Husaberg van mij is incl verlichting, knipperlichten, uitlaat en Dot banden geheel Street legal. ;D
Daar mag je dus gewoon mee off road en dat zou dus ook kunnen met de 790

Alle onderdelen voor de kleine modificaties zijn onderweg en de motor komt als het kenteken er is er ook aan.
Cruiscontrol ga ik later wel bepalen of ik dat nog aanschaf.





Post Merge: 03-02-2022, 17:26
Ik zie dat de helft van de tekst weg is. hierbij de ontbrekende tekst


De tassen/koffers binnen de breedte van de motor hoef je niet na te denken of achter ook lukt dit is gewoon gemakkelijk bij file ed.



De Husaberg is met verlichting,goedgekeurde akra, Dot banden en knipperlichten dus geheel Street legal  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #334 Gepost op: 08-06-2022, 11:09 »
De Kriega OS Base heb ik erop.

Hierbij wat foto's van de setup met 2 * OS-6 (zijkanten) en top een OS-12.
Ik heb nog twee OS-12 liggen voor de zijkanten; de OS-6 kun je dan weer voor de top monteren en ook op elkaar.
OS-18 is slecht leverbaar op dit moment dus Noorwegen over twee weken doe ik met de drie stuks OS-12 en een OS-6.


https://photos.app.goo.gl/Qa42BUw5potCdJQm7


https://photos.app.goo.gl/kaQmGGZzzMEjRo53A


https://photos.app.goo.gl/gYSM36tcLZuhN8MK9


Ik heb met Pinksteren in de stomende regen gereden en deze Kriega's zijn echt waterdicht.


Let wel op dat je de voetsteunen achter verwijderen moet (maar ik reed sowieso altijd al zonder).



350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #335 Gepost op: 08-06-2022, 15:15 »
Ik ben aan het pielen met de vers binnengekregen Enduristan Blizzard XL:








Tassen zitten niet helemaal vol en ik ben zowiezo nog niet helemaal tevree, maar het begint ergens op te lijken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: KTM 790 Adventure
« Reactie #336 Gepost op: 10-06-2022, 09:22 »
Ik ben net terug van de wyoa rit (zie reisverslagje in het reistopic) met alleen een roltas en wat spanbanden om vast te zetten, ging prima. Al heb ik wel mijn tas wat gesloopt door het zo vastbinden dus kijk nu naar zo'n brede bagageplaat achter waar je wat makkelijker een roltas op kunt vastbinden met de booster rokstraps, elastische banden die vriend van mij meehad en goed bevielen.
Maar wat ik wilde toevoegen na mijn laatste ervaring: de 790 adventure (R) is echt een geweldige motor, ook als het wat technischer wordt, vooral dankzij de vering. Ik heb op de bedding van een droge rivier een paar kilometer moeiteloos over de (soms echt grote) stenen bodem gereden en de vering volgt dat allemaal moeiteloos (wel snelheid maken en houden). Was geen Carl's dinner van de Erzberg maar dan toch wel een licht breakfast. Ook op de steilere klimmetjes gaat het prima. Hiervoor een 990 gehad die toch wel wat lastiger te controleren was in technisch terrein.