Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: As T stuk van KTM 690 enduro zonder stuurslot uitsparingen?  (gelezen 894 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Ik wil de as van het T stuk (triple clamp) van een KTM 690 enduro 08-10 vervangen door een as zonder stuurslot uitsparingen. Vork komt in een zwaardere motor en ik heb geen stuurslot. Lijkt me dat de oem as net op de uitsparing misschien voor problemen kan zorgen door het extra gewicht?
Ik kan natuurlijk een as laten draaien en er draad op trekken, maar misschien is er wel een KTM model dat een passende as heeft.
Ik zie dat een lengte van 237mm vrij courant is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: As T stuk van KTM 690 enduro zonder stuurslot uitsparingen?
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2018, 21:02 »
Ik heb nog een KTM T-stuk liggen met beide kroonplaten, zeg maar welke afmetingen ik moet nemen.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: As T stuk van KTM 690 enduro zonder stuurslot uitsparingen?
« Reactie #2 Gepost op: 29-08-2018, 21:19 »
Nee die as is er naar mijn weten niet. Ik betwijfel ook dat dat het zwakke punt is. Ik geloof er eigenlijk niets van.

Dat is veel eerder de montage en kroonplaat passing zelf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: As T stuk van KTM 690 enduro zonder stuurslot uitsparingen?
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2018, 22:22 »
 :stupid:  ^^ met hemmes

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: As T stuk van KTM 690 enduro zonder stuurslot uitsparingen?
« Reactie #4 Gepost op: 29-08-2018, 23:33 »
een zwak punt van dat gat KAN wel zijn dat er vuil door bij je lagers komt.
Dwz als de bovenkant open is, en de onderkant dicht (verstopt) kan er water en vuil bij je balhoofdlagers komen door het stuurslotgat. Zelf wel eens gehad en daarna gat met ductape dicht gemaakt.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 7
Re: As T stuk van KTM 690 enduro zonder stuurslot uitsparingen?
« Reactie #5 Gepost op: 30-08-2018, 13:31 »
Ook snel reactie hier, mooi!

member Ja kan best dat het stevig genoeg is, wil het echter niet in praktijk uittesten, dus ik vermoed toch dat ik een as zonder uitsparingen ga laten draaien.
member bedankt voor het aanbod, maar ik laat gewoon dezelfde afmeting as draaien als er in zit, alleen dus zonder uitsparingen.
member ik heb een bakker frame, dat heeft geen gat voor het stuurslot. Gaat om een BMW R1100GS die ik aan het ombouwen ben, had ik uiteraard moeten vermelden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: As T stuk van KTM 690 enduro zonder stuurslot uitsparingen?
« Reactie #6 Gepost op: 31-08-2018, 15:53 »
Pen wordt alleen op trek belast, daar kun je bij wijze van spreken 25 olifanten aan hangen zonder dat er iets met die pen gebeurt. Schroefdraad is de zwakste schakel. En die veranderd niet .
Wat Erwindob schreef geldt voor de pen. Omdat er boven en onder een gat in zit, kan er ook vuil en water, via het stuurslotgat in de pen bij de lagers komen. Dat stuurslotgat in de pen tape , kit  of las je dicht.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: As T stuk van KTM 690 enduro zonder stuurslot uitsparingen?
« Reactie #7 Gepost op: 31-08-2018, 22:18 »
Let op, de originele as is exentrisch!
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....