Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: help ik ga kamperen.  (gelezen 2783 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
help ik ga kamperen.
« Gepost op: 01-09-2009, 19:42 »
na dit jaar weer eens bij Appie gekampeerd te hebben ( na 25 jaar) heb ik mijn vriendin overgehaald het ook eens te proberen. Dus: wij gaan volgende week een paar dagen kamperen in friesland. Moet lukken.

maar nu staat er bij de camping dat ik max 10 ampere stroom mag gebruiken. nu vraag ik em af: hoeveel is dat?  ik heb werkelijk geen idee. stel: ik wil mijn senseo meenemen? of erger: mijn broodbakmachine?  kan ik mijn laptop hier op aansluiten? Zal ik een koelkast meenemen? Vriezer? mijn Aerobed?  stofzuiger?   ::) :P

offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #1 Gepost op: 01-09-2009, 19:52 »
10 Ampere bij 230 Volt kan dus 2300 Watt leveren zonder de camping in het donker te zetten. Op je Senseo staat hoeveel Watt die maximaal verbruikt. Tel als je apparatuur die je tegelijkertijd aan wil zetten bij elkaar op en je weet of het wil lukken of niet. Laptop is zowieso geen probleem, koelkast waarschijnlijk ook niet. Broodmachine denk ik ook niet. Meestal zijn apparaten met verwarmingselementen erin wel stroomvreters.

In ieder geval veel plezier en ik hoop op een beetje droog weer voor jullie, dat maakt het toch wel een stuk aangenamer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #2 Gepost op: 01-09-2009, 20:07 »
JW olie radiateur maakt geen geluid en warm dat het is ik kan niet meer zonder
bij de bouwmarkt 25 euro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #3 Gepost op: 01-09-2009, 20:08 »
10 ampere is voor een camping best veel, lees luxe, lees meestal duurder  :o. Standaard is 6 ampere.

Moet je wel zorgen dat je op een plekkie komt waar stroom aanwezig. Als je met een klein tentje komt willen ze je nog wel eens op een trekkersveldje zetten. Zonder stroom dus :confused:
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #4 Gepost op: 01-09-2009, 21:05 »
je mag onze camping koelbox wel lenen hoor ... die gaat ook op gas (en 220 en 12v)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #5 Gepost op: 02-09-2009, 16:54 »
weet je wat ik nou zo lekker vind aan kamperen.......
dat je eens lekker helemaal uit je gewone doen bent. Dus geen stroom, geen luxe, soms zelfs geen douche (das na een paar dagen wel minder aangenaam trouwens). Koken op 1 pitje, wat betekent dat als het koud is je vele gangen eet. Lekker een beetje hangen voor de tent en an klooien.
Veel plezier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #6 Gepost op: 02-09-2009, 17:01 »
weet je wat ik nou zo lekker vind aan kamperen.......
dat je eens lekker helemaal uit je gewone doen bent. Dus geen stroom, geen luxe, soms zelfs geen douche (das na een paar dagen wel minder aangenaam trouwens). Koken op 1 pitje, wat betekent dat als het koud is je vele gangen eet. Lekker een beetje hangen voor de tent en an klooien.
Veel plezier!
h'mmm, dat ik heb ik een aantal jaren beroepsmatig gedaan; alleen dat hangen voor de tent zat er toen helaas niet in....:
 

 
Ik zit tegenwoordig liever in een hotel, appartement of huisje, en da's dan ook precies wat ik dit weekend ga doen.
JW, veel sterkte!  ;D
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #7 Gepost op: 02-09-2009, 19:36 »
Dat was wel langer dan een week zonder douche aan die vlekken op je gezicht te zien.  ;)
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #8 Gepost op: 02-09-2009, 19:45 »
mensen, bedankt allemaal voor de warme aanmoedigingen en handige tips. Ik heb er vertrouwen in :)

(want ik neem gewoon elk elektrisch apparaat uit mn huis mee mee dat tot 10 ampere gaat)


Post Merge: 02-09-2009, 19:45
je mag onze camping koelbox wel lenen hoor ... die gaat ook op gas (en 220 en 12v)

en thnx, ik heb zo'n minikoekastje, die neem ik maar mee idd !
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #9 Gepost op: 02-09-2009, 20:36 »
Vergeet ook de föhn niet, want met tien ampere kun bijna alles tegelijk aanzetten. Het moet toch lukken om tenminste een keer de stoppen te laten knallen  :D
 
Geniet ervan! Het kán leuk zijn.  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #10 Gepost op: 02-09-2009, 21:20 »
Citaat
mensen, bedankt allemaal voor de warme aanmoedigingen en handige tips. Ik heb er vertrouwen in :)

(want ik neem gewoon elk elektrisch apparaat uit mn huis mee mee dat tot 10 ampere gaat)

He jw jij had in frankrijk toch ook twee kachels bij je  ;) .


frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #11 Gepost op: 03-09-2009, 08:43 »
nee, ben je gek.

een kachel en een electrische deken.  ;D
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #12 Gepost op: 03-09-2009, 09:01 »
h'mmm, dat ik heb ik een aantal jaren beroepsmatig gedaan; alleen dat hangen voor de tent zat er toen helaas niet in....:
 

 
Ik zit tegenwoordig liever in een hotel, appartement of huisje, en da's dan ook precies wat ik dit weekend ga doen.
JW, veel sterkte!  ;D
Je had je wel even kunnen wassen...... voordat je op de foto werd gezet. :D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: help ik ga kamperen.
« Reactie #13 Gepost op: 03-09-2009, 17:32 »
Citaat
                        nee, ben je gek.

een kachel en een electrische deken.  ;D                                                                                                                                           

 ;D ;D oh ja van action