Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Camelbak  (gelezen 2698 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Camelbak
« Gepost op: 29-06-2016, 15:52 »
Ik rij regelmatig langere stukken (voornamelijk weg) en ik ben niet zo van het stoppen. Ik heb mensen al wel eens enthousiast gehoord over Camelbak rugzakken om wat te drinken bij je te hebben onderweg.
Nou was ik gisteren even naar de Decathlon in Antwerpen gereden om te testen hoe de Alp zijn snelwegkilometers maakt. (Onthulling; een Mitas C-02 zorgt ervoor dat dat ding bij 120 kwispelt.) Maar goed, daar zag ik van die simpele versies hangen voor €20 voor fietsers. Kun je die gebruiken op de motor, of waaien die gewoon van je rug af?

(Overigens zag ik ook een 2 liter versie in de airmilesshop staan, dus die zou ook interessant kunnen zijn, want die is dan 'gratis'.)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Camelbak
« Reactie #1 Gepost op: 29-06-2016, 16:09 »
Heb het oude model camelbak.
3ltr.
Neem ze tegenwoordig mee in een rugzakje van de aldi.
En dat rugzakje is prima voor midsummer ritten weegt niks maar d.r kan alleen 3ltr mee en 8 energy repen.
Blijft prima zitten.ook als je goed gas geeft.

Post Merge: 29-06-2016, 16:11
Oja ff over het oude model camelbak .
Die zijn makkelijker schoon te maken omdat ze 1 delig zijn zonder tussenschotje.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Camelbak
« Reactie #2 Gepost op: 29-06-2016, 16:23 »
Ben ook ooit met een cheap-ass nep camelbak begonnen. Nix mis mee, totdat hij gewoon versleten was. Toen the real deal aangeschaft. Kan niet echt verschillen ontdekken... ::)


Kortom, voor dat geld kun je het allicht gewoon eens proberen. Het concept werkt!!!
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Camelbak
« Reactie #3 Gepost op: 30-06-2016, 22:51 »
Ik heb dat ding van de decathlon, werkt prima hoor (zowel op de motor als op de MTB). Vroeger ook eens een echte camelback gehad, ik merk geen verschil

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Camelbak
« Reactie #4 Gepost op: 01-07-2016, 07:59 »
Precies, ik gebruik al jaren Aldi/Lidl en anderen wel betaalbare camelbaks naar tevredenheid. Wat ik wel belangrijk vind is een haaks mondstuk, grote opening van zak (voor schoonmaken/luchten) en stevig genaaide rugbanden (met over je harnas trekken wil daar wel eens wat kracht op komen en af een toe kom je een tak tegen die je probeert op te hangen.)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Camelbak
« Reactie #5 Gepost op: 01-07-2016, 08:50 »
Een tip voor de hygiene, wanneer je de camelback niet gebruikt: eerst even goed schoonspoelen en dan gewoon in de vriezer gooien en daar laten. Dan krijgen bacterieen geen kans!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Camelbak
« Reactie #6 Gepost op: 01-07-2016, 08:57 »
Ik spoel hem om, vul hem daarna met warm water en mik er twee sterident tabletten in. Laat hem een tijdje liggen, spoel hem opnieuw om en laat hem drogen met de grote vulopening naar benende. De andere dag pak ik een tissue en veeg het laatste restje water eruit (als dat er dan nog in zit).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Camelbak
« Reactie #7 Gepost op: 01-07-2016, 09:07 »
ik maak 'm nooit schoon en ben ook nooit ziek ..

Offline member

  • Woestijnrakker
  • *****
  • Berichten: 3744
Re: Camelbak
« Reactie #8 Gepost op: 01-07-2016, 09:50 »
ik maak 'm nooit schoon en ben ook nooit ziek ..
Beetje warm water er door heen soms. Gooi er sowieso alleen water in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Camelbak
« Reactie #9 Gepost op: 01-07-2016, 11:09 »
ik maak 'm nooit schoon en ben ook nooit ziek ..


Je zag er toch wat pipsjes uit hoor 8) ;D
Serieus maak je de slang ook nooit schoon?
en die zwarte klonten die erin groeien die kauw je gewoon stuk tijdens het lurken.?
Vind dat dus het grote voordeel van het oude type camalbak zak 3ltr
Die is 1 delig en kan je dus binnen ste buiten keren en zo schoonmaken en laten drogen.
De slang haal ik wel eens een touwtje door met een stukje katoendoek.
Gedoopt in alcohol.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Camelbak
« Reactie #10 Gepost op: 01-07-2016, 11:26 »
nee, maak het allemaal niet schoon. Leeggooien en weghangen (doet me er aan denken dat ik 'm nog leeg moet gooien ...). Nooit problemen gehad (vind kruistocht tegen bacterien vaak overrated  :-X )

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Camelbak
« Reactie #11 Gepost op: 01-07-2016, 14:02 »
Wat ik wel belangrijk vind is een haaks mondstuk

Tijdens de MS schoot dat mondstukje tijdens drinken eraf. Ik wilde niet stoppen voor zoiets simpels en heb ik maar een tijdje rondgereden met dat ding in m'n mond  ::)


Ik heb een Camelbak 3liter. Ik kon hem indertijd spotgoedkoop krijgen voor 39 euro incl. Camelbak rugzakje. Fijn ding, heb ik al een jaar of zeven. Ligt ook in de vriezert. Maar na 6 weken Marokko is er ook geen hygiene-probleem. Ik doe er alleen water in. Toevoegingen geven heel snel schimmel.

Je kunt ook een losse drinkzak kopen die je al dan niet in je eigen, grotere en reeds voorbereide, rugzak duwt.
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Camelbak
« Reactie #12 Gepost op: 01-07-2016, 14:50 »
ik heb een MSR van 3 liter en maak hem in principe nooit schoon
Hij begon een beetje zwarte aanslag te krijgen
Maar na 8 jaar toch maar eens een steradent er ingedaan
ff schoonspoelen en hij kan weer jaren mee
ik leg hem altijd vol weg