AllRoad-Forum > All-road algemeen

KTM 690 enduro (R) ervaringen

(1/922) > >>

zandkorrel:
Hallo

Rijd hier al iemand op dit type KTM ?

Ik heb er zelf op gereden, een uurje op de KTM dag.

Zat goed, reed goed.

Wat mij opviel is dat hij heel stil is,

Gasrespons vond ik minder uit de lagere toerentallen.

Ik heb nog gevraagd op wat voor mapping instelling hij stond, misschien met een andere stand dat de respons dan wat directer word..
Bovenin was vermogen zat.

Ik zit nog te twijfelen welke het word 530 of 690R

Greetz

cornepol:

--- Citaat van: zandkorrel op 04-10-2008, 13:23 ---Ik zit nog te twijfelen welke het word 530 of 690R

--- Einde van citaat ---

Problemen, problemen als die keuzes  :D

krijn_jj:
Ik heb met een demo motor van Verpalen in Krommenie de MS1000 gereden.
Dat was de 690 enduro (zonder R)
Ik vond hem een beetje klein aandoen, dus ik ben wel benieuwd naar die R.
Hebben ze je niet gezegd in welke stand de mapping stond dan? Ik heb geen klagen gehad en bij mij stond ie op standaard (en dan heb je nog de 'sport' stand die een nóg betere gasrespons zou moeten hebben)

Voor gebruik op de weg vond ik het zadel een kwelling en de plaats van de benzinedop niet erg handig, maar dat zijn metteen ook de enige minpunten die ik me voor de geest kan halen.
Er zou van mij nog wel iets van een kuipje op mogen (690 adv??) om de roadbook spulletjes kwijt te kunnen enzo.

Maar als jij twijfelt tussen een 690 of een 530 dan denk ik niet dat je hem op de weg gaat gebruiken (dan hoef je nl geen 530 te overwegen).


sandman:
Vier clubgenoten van me hebben zo'n 690 gekocht en zijn zeer tevreden. Op het moment van aanschaf wisten ze niet dat er een R aan zat te komen anders hadden ze die gekocht.
Aardige bjikomstigheid in deze dure benzinetijd is dat de 690 zeer zuinig omgaat met benzine. Met gemak 1 op 20 maar nog zuiniger kan ook.

Erik...:
Nu heb ik een hele berg fantasie maar zou iemand me kunnen vertellen wat die R inhoud?
Het enige verschil wat ik op de KTM site bij motorvergelijking kan vinden is dat er bij de R andere olie in mag, de zithoogte 20mm meer is en het uiterlijk iets anders.  :confused:

OK, na het naarbenedenladen van de Enduro 2009 folder lees ik dat er toch de zelfde olie in gaat.
Maar... de veerweg is 25mm meer, waardoor de zithoogte waarschijnlijk 20mm meer wordt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie