Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?  (gelezen 944 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Gepost op: 05-05-2010, 10:00 »
De Florida State University is bezig met het ontwikkelen van een zeer belangrijke app voor Android. De naam (iFall) van de applicatie verklapt stiekem al wat het exacte doel is. De applicatie leunt sterk op de ingebouwde accelerometer. Door real-time alle accelerometer gegevens uit te lezen is het mogelijk om alarmdiensten in te schakelen wanneer dit nodig is. Zodra je de applicatie installeert zal je weinig merken van deze tool, je ziet of hoort hem niet. Tot je valt! De applicatie zal direct in actie komen omdat het gedetecteerd heeft dat je bent gevallen. Vervolgens zal je telefoon alle toeters en bellen af laten gaan die het in huis heeft, je scherm gaat knipperen en er klinkt een enorm kabaal uit je speaker. Ook de trilfunctie zal proberen je aandacht te trekken. Als je hier binnen een ingestelde periode niet op reageert, zullen de door jou gedefinieerde contacten benaderd worden. De ingestelde contacten ontvangen binnen no time een SMS met de tijd van het ongeluk en de GPS coördinaten. Het is voor de contactpersoon zelfs mogelijk om te proberen door je telefoon-speaker jou op te roepen. Als niks hiervan lukt kan ervoor worden gekozen om een alarmcentrale in te lichten.

Zo kan je dus voorkomen dat er iets met je gebeurt op een afgelegen op stille plek. De ingestelde contacten zullen op de hoogte worden gebracht en kunnen je te hulp schieten. Wij denken dat dit een hele serieuze applicatie kan worden, mits de uitwerking goed is. Mensen die een wat mindere gezondheid hebben kunnen hier daadwerkelijk van profiteren door de juiste contacten in te stellen.

Voor nu is het afwachten wanneer de applicatie precies in de Market van Android komt. De universiteit geeft aan dat dit in de zomer van 2010 zal plaatsvinden.

http://www.androidworld.nl/24225/app-preview-android-kan-levens-redden-ifall/

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #1 Gepost op: 05-05-2010, 10:03 »
Android rules  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #2 Gepost op: 05-05-2010, 10:06 »
als die sensor strax net zo goed werkt als mijn omvalsensor wordt t druk met hulpdiensten in de woestijn in 2011 :)

wel een goed idee natuurlijk. nog beter> een zichzelf uitvouwende robot die je naar het volgend CP draagt :)
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #3 Gepost op: 05-05-2010, 10:18 »
Goed idee, maar dat werkt natuurlijk alleen als je een GSM verbinding hebt ... Wel een goed idee als App op een telefoon (is natuurlijk niet Android specifiek, iedere smartphone heeft toch een accelerometer). Ik zie dat wel zitten op mijn iPhone, ook voor wanneer je gewoon in Nederland rijdt, als je alleen bent (en dan hoeft ie natuurlijk niet meteen 112 te bellen bij iedere keer dat ik val, maar een zelf in te geven telefoon nummer). Alleen jammer dat de batterij natuurlijk snel leeg is (tenminste, bij de iPhone  ;) )

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #4 Gepost op: 05-05-2010, 10:30 »
GPS gaat pas aan nadat je gevallen bent, dus dat kan best 2 dagen duren voordat hij op is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1570
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #5 Gepost op: 05-05-2010, 10:32 »
Staat strax de brandweer voor mijn deur omdat ik mijn telefoon heb laten vallen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #6 Gepost op: 05-05-2010, 10:38 »
Staat strax de brandweer voor mijn deur omdat ik mijn telefoon heb laten vallen...

 :stupid:
 : ;D ;D ;D ;D
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #7 Gepost op: 05-05-2010, 10:42 »
Neuh, eerst hoor je je moeder roepen wat er aan de hand is.

"Jongen, ben je weer onvoorzichtig?  Wat is er nu weer aan de hand? Geef antwoord als ik tegen je praat! Je praat nooit meer met me...etc..."

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2010, 01:35 »
Ik wil nog wel eens een tukkie doen zo tussendoor. Gaat dat problemen opleveren?
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: iFall, Android redt levens in de Dakar van 2011?
« Reactie #9 Gepost op: 15-05-2010, 07:28 »
Als je vrouw je roept en je geeft geen antwoord wel; dat wordt het, als je thuis komt, weer een 'deegrollersessie'.

En wij maar denken dat die blauwe plekken van de takken komen ;D