Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass  (gelezen 132854 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #300 Gepost op: 19-05-2017, 08:10 »
In ons MT5001 draadje op het motorforum heeft iemand het over deze van 7 tientjes
Ja, dat draadje heb ik gisteravond ook gevonden. En die telefoon ook. Die ziet er wel interessant uit. En Android 7, dat is ook wel lekker.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #301 Gepost op: 24-05-2017, 00:03 »
Ik hen die telefoon van 7 tientjes maar besteld, want voor dat geld kun je niet misgrijpen. Mocht het niets zijn, dan kan hij voor dat geld ook zo MP weer op, want daar staan er nu 3 op en die zijn veel duurder. ;)

Nu nog een X-Grip of zo. Iemand suggesties waar ik die het best kan halen?

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #302 Gepost op: 24-05-2017, 09:06 »
Ik hen die telefoon van 7 tientjes maar besteld, want voor dat geld kun je niet misgrijpen. Mocht het niets zijn, dan kan hij voor dat geld ook zo MP weer op, want daar staan er nu 3 op en die zijn veel duurder. ;)

Nu nog een X-Grip of zo. Iemand suggesties waar ik die het best kan halen?

Ben benieuwd naar je ervaring met deze..
Ziet er leuk uit.. en voor dat geld...
Wat zou de levertijd zijn...?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #303 Gepost op: 24-05-2017, 09:17 »
Tsja, alles tussen de 7 en 28 dagen is mijn ervaring. Meestal gaat het vrij vlot, soms niet. Hij is in ieder geval wel al onderweg. Snelle service. (Het enige dat daar jammer aan is, is dat ik er achter kwam dat ik de gele had besteld en liever zwart had gehad, maar goed, daar kijken we wel doorheen.)

Ik hou jullie wel op de hoogte. De specs zien er goed uit, de rest moeten we maar eens afwachten. Maar voor dat geld koop je nog geen gebruikte XCover 3...

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #304 Gepost op: 24-05-2017, 09:50 »
Tsja, alles tussen de 7 en 28 dagen is mijn ervaring. Meestal gaat het vrij vlot, soms niet. Hij is in ieder geval wel al onderweg. Snelle service. (Het enige dat daar jammer aan is, is dat ik er achter kwam dat ik de gele had besteld en liever zwart had gehad, maar goed, daar kijken we wel doorheen.)

Ik hou jullie wel op de hoogte. De specs zien er goed uit, de rest moeten we maar eens afwachten. Maar voor dat geld koop je nog geen gebruikte XCover 3...

Ik zag dat er (bij de leverancier uit de link) geen andere kleur dan geel leverbaar was,
als je verder zoekt kom je wel andere (dezelfde tegen)
Ik heb ook eea besteld, andere dingen,

waarvan enkele al 6 weken onderweg zijn..
 >:(
dat is ook niet mijn ervaring..
of het komt ineens per schip/ in container..
met de trein:

waar ik werk...  :P

zou tien dagen duren..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #305 Gepost op: 24-05-2017, 13:22 »
Ja, klopt. Ik had met de verkoper zitten mailen via twee verschillende versies van de telefoon. De ene was geel, de andere zwart. Ik heb bij de verkeerde op de "nu kopen" knop gedrukt. Ach ja...

Maar goed, over het algemeen heb ik alleen maar goede ervaringen met kopen via eBay. Nou ja, ik heb wel eens een keertje gehad dat iets kapot aankwam, maar dan was ook duidelijk te zien dat het tijdens transport klem had gezeten. Dat kan altijd gebeuren. Ik heb ook altijd keurig mijn geld teruggehad als dat aan de orde was.

We zullen zien. Volgens eBay zou het er voor eind juni moeten zijn. ;)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #306 Gepost op: 24-05-2017, 13:59 »
Ja, klopt. Ik had met de verkoper zitten mailen via twee verschillende versies van de telefoon. De ene was geel, de andere zwart. Ik heb bij de verkeerde op de "nu kopen" knop gedrukt. Ach ja...

Maar goed, over het algemeen heb ik alleen maar goede ervaringen met kopen via eBay. Nou ja, ik heb wel eens een keertje gehad dat iets kapot aankwam, maar dan was ook duidelijk te zien dat het tijdens transport klem had gezeten. Dat kan altijd gebeuren. Ik heb ook altijd keurig mijn geld teruggehad als dat aan de orde was.

We zullen zien. Volgens eBay zou het er voor eind juni moeten zijn. ;)

begrijp ik,

maar vervelend als je ergens op probeert te rekenen,
ook al hou je dan zes!! weken in je achterhoofd, als het er dan nog steeds niet is..

we wachten weer af..  :confused:
telefoon staat wel bij mijn favo's!
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #307 Gepost op: 24-05-2017, 14:22 »
maar vervelend als je ergens op probeert te rekenen,
ook al hou je dan zes!! weken in je achterhoofd, als het er dan nog steeds niet is..
Ja, dat is zo. Ik probeer ook nooit dingen te bestellen waarbij ik van snelle levering afhankelijk ben of waar een tijdslimiet op zit. Dan hoef ik er ook niet over te balen. (Niet dat ik dit ding nou niet meteen in handen zou willen hebben, maar ja, dan betaal je er via MP gewoon meer voor.)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #309 Gepost op: 05-06-2017, 21:06 »


Donderdag binnengekregen. Vandaag even in elkaar gezet met X-Mount. Leuke combi. Van de week eens proberen en ook eens uitzoeken hoe ik een track maak en in Osmand zet.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #310 Gepost op: 05-06-2017, 21:47 »
Leuk ding! Wbt track maken, gewoon in basecamp, exporteren als .gpx en dan mailen of in google drive droppen. Openen op de foon en Osmand importeerd de track.

Maar met een usb kabel en dan droppen in de tracks map van Osmand (2 plekken mogelijk, moeilijkst te vinden zit in android/data/net.osmand, etc)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #311 Gepost op: 05-06-2017, 22:16 »
gewoon in basecamp, exporteren als .gpx
:) Juist, dat bedoel ik. Eerst dan maar eens basecamp vinden en zo. ;)

#noob-post

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #312 Gepost op: 05-06-2017, 22:22 »
http://www.garmin.com/nl-NL/shop/downloads/basecamp

en dan wsl kaarten downloaden bij http://garmin.openstreetmap.nl/ (kan soms ff overbelast zijn) maar ik kan een windows .exe sturen van de NL-kaart. PM dan ff je mail.

Dan youtube kijken ;-)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #313 Gepost op: 06-06-2017, 08:53 »
Waarom begin je niet hier:  https://www.myrouteapp.com/nl  of hier: https://www.routeyou.com/nl-nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 623
Re: Osmand smartphone track navigatie cheap-ass
« Reactie #314 Gepost op: 07-06-2017, 21:02 »
(kan soms ff overbelast zijn)
Ik heb net een kaart aangevraagd... 7,8 dagen voor hij gereed is.


Tijd genoeg voor YouTube dus.  ;D


(Ik heb een Mac. Is die .exe een ingepakt bestand? Dan kan ik hem eventueel eerst uitpakken op een windows computer en dan alsnog op mijn Mac gebruiken.)