Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Marokko Tour Onderweg!!!  (gelezen 13504 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Marokko Tour Onderweg!!!
« Gepost op: 11-04-2006, 23:41 »
Nou daaaaaaaaaaaag tot over 2 1/2 weken (of morgen ;))

We hopen jullie hier wat op de hoogte te houden van onze belevenissen :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2006, 11:35 »
Hoi allemaal,

zitten er hier ook achterblijvers op het forum? Dan kunnen we elkaar misschien van evt. nieuws op de hoogte houden.

groetjes, Inge

En in het geval Bas dit ook een keer leest:
Bellen vanuit Marokko naar Europa en de rest van de wereld kost 1.95 per minuut exclusief BTW
Gebeld worden kost 1.50 per minuut exclusief BTW
sms-en kost 0.55 excl BTW, sms ontvangen kost niets ???
Dit geldt dus ook voor andere Vodafone-Marokko-tourders (als jullie dat wilden weten).

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2006, 14:59 »
Hoi Inge, welkom in het gesticht van (echte) allroaders ;)

Wat betreft achterblijvers: er zijn er hier zat, helaas :-[ :-[

We zijn erg benieuwd naar de belevenissen van de groep, helaas hebben ze nog geen tijd gehad om ons even realtime op de hoogte te brengen.

Offline member

  • bmw R1100 S
  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2006, 17:29 »
Hoi allemaal,

zitten er hier ook achterblijvers op het forum? Dan kunnen we elkaar misschien van evt. nieuws op de hoogte houden.

groetjes, Inge

En in het geval Bas dit ook een keer leest:
Bellen vanuit Marokko naar Europa en de rest van de wereld kost 1.95 per minuut exclusief BTW
Gebeld worden kost 1.50 per minuut exclusief BTW
sms-en kost 0.55 excl BTW, sms ontvangen kost niets ???
Dit geldt dus ook voor andere Vodafone-Marokko-tourders (als jullie dat wilden weten).

hallo inge,

ik ben ook een achterblijver. Er is net 10 minuten een sms - je binnen gekomen van mijn marokko ganger. Ze hebben de afgelopen nacht in de woestijn doorgebracht omdat ze 'verdwaald'!?!? waren. Gelukkig zijn ze nu weer in de bewoonde wereld. Het is er lekker warm maar verschrikkelijk armoedig. Dat is alles wat ik tot nu toe weet.
Hoor ook graag van jullie e.e.a.
gr elise

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2006, 21:07 »
Hoi Inge, welkom in het gesticht van (echte) allroaders ;)

Wat betreft achterblijvers: er zijn er hier zat, helaas :-[ :-[

We zijn erg benieuwd naar de belevenissen van de groep, helaas hebben ze nog geen tijd gehad om ons even realtime op de hoogte te brengen.

Hé Ferd,

dank je wel voor het welkom, ik bedenk me dat ik me helemaal niet voorgesteld heb, is dat wel gewoonte hier?
Nou, bij deze dan, voor degenen die het nog niet begrepen hadden: ik ben Inge, achterblijver van Bas, rij Transalp maar hoor eigenlijk niet op dit forum thuis want ben nog geen offroader, vandaar dus ook dat ik nog in NL zit :-[.

Elise,
dank je wel voor je info, ik heb dus nog niets te melden, behalve dat er een paar fraaie afschrijvingen waren van Bas' bankrekening, ik hoop maar dat ze door hem gedaan zijn, maar ga er vooralsnog maar vanuit dat het klopt. Als ik berichten uit het arme maar warme Marokko binnen krijg zal ik het hier natuurlijk laten weten.

groetjes, Inge


Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2006, 14:59 »
berichtje van margrieta:
Citaat
alles ok, dag 1 alle groepen uit elkaar. mooie routes.
vandaag komt iedereen weer samen spelen in de duinen.
peter kik zit knetters vast.
laatste groep moet nog aankomen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2006, 17:44 »
Citaat
rij Transalp maar hoor eigenlijk niet op dit forum thuis want ben nog geen offroader, vandaar dus ook dat ik nog in NL zit

tis hier een ALLroad forum hoor, geen OFFroad only: dus je bent gewoon hartstikke welkom, net als de rest.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2006, 18:16 »
Mailtje van Maarten:

Auberge du Sud 16/4/06
Einpunt etappe 2

Vandaag om 1400 is iedereen eindelijk binnen van de eerste 2 etappes op 14 & 15 april! De eerste dag was moeilijk, sommige teams verkeken zich de  benzine  intake en moesten een heel stuk weer terug. Anderen hadden qua navigeren en GPS de nodige problemen.

Aan het eind vd dag stond iedereen verspreid door de woestijn ipv op het afgesproken waypoint.

Daarom heeft niet ieder team op de 2de dag alle offroad tracks gereden maar voor asfalt gekozen. Alleen het Thee & Foto team a.k.a.  de Watjes slaagde erin de hele route te rijden. Mede dankzij het motto vd Vonkjes: als er geen spoor loopt, dan maken we er toch 1! Zij waren gisteren samen met Margrieta en Maarten om 1630 al binnen. Waar waren alle KTM's? :-)

Vanochtend hier een beetje in de duinen gespeeld. Nu staat er een zware zandstorm dus voor de laatkomers weinig kans meer!

En wat nog meer? De motorpapieren van Pierre zijn zoek maar mbv de Gardia Civil toch Marokko in gekregen. Peter v. Dijk snee zich in zijn vinger en moest naar het ziekenhuis.

Verder zijn er op de ferry naar Malilla 2 helmen gejat maar werden met hulp vd kapitein  terug gevonden.

Bijna iedereen is wel een keertje gevallen maar geen gewonden.

Morgen onderlangs naar Zagora, 250 km offroad! Maar eerst sterke verhalen uitwlsselen, met cola en muntthee! Over bivakkeren in een geitenstal tot het Hilton zwembad! Over verbogen bodemplaten, verloren, terug gevonden bagage en over lanceringen in qued-geulen.

Binnenkort meer...

En nog een (beetje vage ) foto erbij:

Offline member

  • bmw R1100 S
  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2006, 21:32 »
pieter heeft net gebeld vanuit de woestijn ( zijn riante onderkomen achterin de Nissan is vergeven van zand maar alla......
Op het moment dat hij belde woedde er een flinke zandstorm, een ruit van het hotel was al gesneuveld maar de hele groep was daar ( gezond en wel) bij elkaar.
Wanneer hij weer belt met nieuws zal ik dit direct melden.
elise ( een achterblijver).

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2006, 23:15 »
Leuk om al die berichtjes van jullie te horen hoor! Ik geloof natuurlijk best dat het allemaal wel goed gaat (hoewel, als ik zo lees wat er allemaal mis kan gaan :o :-\ :-X), maar toch...

@ Dr_Bean: ok, als mijn beetje hard zand met paar stukjes gravel en mijn fantasie mee mogen tellen ben ik wel all-roader, dus dan zitten jullie hier nu aan me vast :P.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #10 Gepost op: 17-04-2006, 21:42 »
blijf de berichtjes posten: 't is altijd leuk om de lezen hoe het ze vergaat!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #11 Gepost op: 19-04-2006, 01:55 »
ff een update van eerder vanavond (had daar geen mail :o, vandaar de vertraging):

iedereen was weer binnen, de één wat gehavender dan de ander, maar het valt allemaal nog reuze mee. Maarten heeft een fors blauwe enkel, maar kan daar gelukkig nog wel mee rijden. Margrieta had wat last van de warmte, maar ook zij is heelhuids in het Bikers Home aangekomen. Bas heeft een schrammetje, en heeft daarmee ook de eindstreep van vandaag kunnen bereiken.

Een paar mensen hebben vliegles genomen: Maarten met motor en al - de weg vervolgde zichzelf ineens een paar meter lager - hij heeft er een keurige sprong van gemaakt; Bas heeft kortstondig afscheid genomen van zijn motor toen hij met 70 km/h in een sleuf raakte, maar ze hebben toch besloten weer samen verder te gaan :P, alleen de kuip is iets beschadigd (herkenbaar Ferd? :P :-X).

Een Varadero-eigenaar heeft zijn stepje afgebroken, dat kon gelukkig gerepareerd worden, dus ook hij kan gewoon verder rijden.

De korte en de lange groep scheiden hun wegen een dagje eerder dan gepland, zodat de korte groep er zeker van is dat ze de boot zullen halen.

De zandstorm waarover al geschreven werd was zo hevig dat zelfs degenen die in een hotel overnachtten volledig verzand ontwaakten.

Er zijn al volop foto's gemaakt en zo af en toe is er 220 beschikbaar, zodat de batterijen ook nog opgeladen kunnen worden, dus er zullen nog veel meer foto's gemaakt gaan worden (heb je je forum-grootte al aangepast Ferd? ;D).

Het is een pittige tocht, maar iedereen heeft het enorm naar zijn zin, gelukkig zijn de tickets voor de terugreis al geboekt, anders zou ik het ergste vrezen ... ;D

groetjes, Inge

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #12 Gepost op: 20-04-2006, 14:32 »
Hallo allemaal, hier een berichtje van een marrokkaans toetsenbord sorry voor de eventuele type foutjes.
We zitten met de lange tour nu toeristisch te doen in Marakech. Alles is ok met iedereen op wat kleine pech dingetjes na. Hier wat indrukken:










Een klein brommertje doet het erg goed in d e duinen. ;D

Groeten uit Marokko
Bas Steven Harold Maarten Margrieta



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #13 Gepost op: 20-04-2006, 14:53 »



Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Marokko Tour Onderweg!!!
« Reactie #14 Gepost op: 20-04-2006, 14:56 »
Gaaf man!! Jullie zullen daar wel genieten!

En Peter was ook blij met zijn zandbakje?? :-X ;D

Hele leuke foto's zo! Ben benieuwd naar de rest ;)