Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: BMW F800 GS  (gelezen 8429 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: BMW F800 GS
« Reactie #15 Gepost op: 29-05-2006, 10:28 »
Volgens Bert D. te A., die volgens mij behoorlijk op de hoogte moet zijn van de toekomstplannen in Beieren, zit er een GS aan te komen op basis van het nieuwe F800 blok en een +/- 150 Kg zware 1-cyl. voor het betere offroadwerk.

Met de 800 GS moet je net als een 1200 GS niet al te ver het asfalt af willen. Fiets zal ook erg in die lijn liggen.

Met de 1-pitter willen de ze met name concurentie aangaan met de Soez DRZ serie. Lichte, wendbare speelfietsen met een prettiger onderhoudsschema dan de hardcore Enduro's. Prestaties zullen dan ook wel wat rustiger zijn.

Introductie 800 GS volgens mij nog dit jaar, die 1-pitter nog voor de zomer 2007.


GS GJ :D

   
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: BMW F800 GS
« Reactie #16 Gepost op: 29-05-2006, 19:35 »
euhm

-1 cylinder
- 800cc
- staande twin

ik kan het niet helemaal meer volgen...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: BMW F800 GS
« Reactie #17 Gepost op: 29-05-2006, 19:40 »
't zijn er twee.
Citaat
zit er een GS aan te komen op basis van het nieuwe F800 blok en een +/- 150 Kg zware 1-cyl. voor het betere offroadwerk

Hoewel je misschien per ongeluk een briljant nieuw motorconcept hebt bedacht, de eencilinder twin  :D.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: BMW F800 GS
« Reactie #18 Gepost op: 29-05-2006, 19:46 »
niet zo gek hoor...
Ducatie haaft een 4 cilinder twin en
Honda heeft ten slotte ook een 5 cilinder twin  ;) (nouja.. twin-en en half ofzo)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: BMW F800 GS
« Reactie #19 Gepost op: 29-05-2006, 19:55 »
BMW zal dan wel met een tweecilinder twin komen waarvan er eentje als balanszuiger dienst gaat doen en er effectief dus maar één cilinder voor de verbranding gaat zorgen.

De soepele loop van een tweecilinder maar het motorkarakter (afgezien van de trillingen/stampen) van een ééncilinder :P

Je rendement zal waarschijnlijk wel dalen, er staat een balanszuiger lucht te pompen en dat kost natuurlijk energie, oliepomp moet groter zijn dan voor éé'n bewegende zuiger, kost dus ook meer vermogen en zo zullen er wel meer dingen te verzinnen zijn........... (extra gewicht??)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW F800 GS
« Reactie #20 Gepost op: 29-05-2006, 20:10 »
Ik denk het ja.

(ach, ze kómen tenminste ergens mee)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: BMW F800 GS
« Reactie #21 Gepost op: 29-05-2006, 20:18 »
Hep ik ut zo onduidelik geschrefe ???

Ik heb willen zeggen (schrijven) dat BMW de komende 12 maanden met 2 nieuwe off/all road machines op de markt gaat komen. Een 800 GS én een 150 kg zware 1-cilinder. Dat staat er volgens mij ook, maar is blijkbaar ook voor andere uitleg vatbaar :-\

En de fantasie van Ferd gaat me ver boven mijn technische pet ::)


GS GJ
(die zal proberen voortaan wat duidelijker te schijven :-\)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW F800 GS
« Reactie #22 Gepost op: 29-05-2006, 20:26 »
Laat je niet gek maken man, Ferd zit weer eens ouderwets "BMW'tje te stangen" (hij denkt zeker dat hij om een kampvuurtje zit).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: BMW F800 GS
« Reactie #23 Gepost op: 29-05-2006, 20:40 »
Aha, een soort "penisnijd" dus :P
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: BMW F800 GS
« Reactie #24 Gepost op: 29-05-2006, 20:42 »
Hé! Dat 800 blok is toch ook maar een driecilinder met twee verbrandingskamers en een balanszuiger :D Ze zeggen het zelf!!



Oké, de vorm is dan misschien wel anders, maar er zitten wel degelijk drie drijfstangen in het blok terwijl er twee het werk doen, en er eentje het weer afremt :P

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: BMW F800 GS
« Reactie #25 Gepost op: 29-05-2006, 20:43 »
(hij denkt zeker dat hij om een kampvuurtje zit).

Was het maar weer zover hè, dat kampvuurtje dan.......

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: BMW F800 GS
« Reactie #26 Gepost op: 29-05-2006, 20:51 »
Citaat
een driecilinder met twee verbrandingskamers
verbrandingskamer = cilinder?
Een triple twin dus! ::) :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: BMW F800 GS
« Reactie #27 Gepost op: 29-05-2006, 21:03 »
K'vin dat Ferd wel verdacht veel van BMW afweet. Zou er liefde aan het ontluiken zijn :P
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW F800 GS
« Reactie #28 Gepost op: 29-05-2006, 21:09 »
Hé! Dat 800 blok is toch ook maar een driecilinder met twee verbrandingskamers en een balanszuiger :D Ze zeggen het zelf!!



Oké, de vorm is dan misschien wel anders, maar er zitten wel degelijk drie drijfstangen in het blok terwijl er twee het werk doen, en er eentje het weer afremt :P

Er zijn verschillende manieren om een motor te balanceren. Of je nou één of twee extra assen aandrijft waaraan je gewichten in de rondte gaat slingeren (a la TDM), of dat je die gewichten direkt heen en weer beweegt aan een balans/schommelarm, ik zie het verschil even niet. Je introduceert een tweede onbalans die de eerste opheft.

En ja, die eencylinder die meneer BMW volgend jaar op de markt brengt heeft vast een of ander balansmechanisme. Net als een DR, DR-Z, LC4, F650, XT 600, KLR, XR 650......

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: BMW F800 GS
« Reactie #29 Gepost op: 29-05-2006, 21:10 »
Tja, als ze nou eens iets lichts, degelijks, betrouwbaar, goed aan te sleutelen, weinig aan te vervangen (kappen??), er redelijk uit ziet en natuurlijk ook nog betaalbaar is dan wil ik het natuurlijk best wel in overweging nemen. Het is niet zo dat ik iets tegen een bmw heb hoor, het heeft alleen niet wat ik zocht/ga zoeken....