Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad cursus KNMV  (gelezen 1771 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Offroad cursus KNMV
« Gepost op: 20-05-2004, 12:58 »
Goedemorgen  ???,

Na de smaak (weer) te pakken hebben gekregen in Goor wil ik toch wat beter voorbereid aan dit soort tochtjes gaan meedoen. Daarom lijkt het mij een goed idee om de offroad cursus van de KNMV te gaan doen.

Volgens mij had Roos deze cursus van Seppewolde ook gedaan? Is dat goed bevallen? Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee of een ander gelijksoortige cursus?

Ik hoor het graag  ;D!

Groet,


Jerry

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Offroad cursus KNMV
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2004, 04:11 »
Seppenwolde was mij erg goed bevallen, veel van geleerd en voor een redelijke prijs.
Een vriend van mij heeft onlangs zelfs een aangepaste  training gevolgd voor zware motoren. Ik had zelf meer crossles gekregen, omdat het merendeel op 400tjes reed. Er zaten toch wel een aantal verschillen in technieken, zoals géén poot uitsteken in een bocht als je op een fiets van over de 200 kilo zit.
Dus als je de keuze hebt, vraag naar die "zware motoren" training.

(Ikzelf heb geen interesse, omdat ik binnenkort de 3 daagse training in Hechtlingen ga volgen en dat kost al genoeg geld.)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Offroad cursus KNMV
« Reactie #2 Gepost op: 24-05-2004, 20:16 »
Wij zijn ook met Seppie wezen rijden, heel aardige vent waar je zeker iets van kan leren. De All-road cursus van de KNMV gaat volgens mij op je eigen motor, maar het lijkt me ook wel gaaf om met die felle crossertjes het een keer te doen.

Zeker doen, en hopen op een goed groepje dat een beetje van je eigen nivo is!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Offroad cursus KNMV
« Reactie #3 Gepost op: 27-05-2004, 17:34 »
Hi die Ferd,

Heb me gister ingeschreven en ga de 22e juni een dag offroad rijden in Rijssen  ;D Heb de knoop maar doorgehakt. Op de eigen motor rijden doe ik dan wel met de TCN in september. Nu eerst dit eens proberen.

Heb jij enig idee of die 'curusus' die jullie hebben gehad vaker wordt gegeven op deze manier? Als ik vragen mag, wat waren de kosten voor die dag?

Ik ben trouwens rond het middaguur in Putten, a.s. zaterdag. Weet jij al wanneer jij daar ongeveer zult zijn? Ik verwacht daar niet de hele dag te kunnen vullen, dus maar even zien of we elkaar daar treffen.

Groet,

Jerry

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Offroad cursus KNMV
« Reactie #4 Gepost op: 27-05-2004, 18:13 »
Hoi Jerry,

Goeie keuze!  :P Wordt wel hard werken denk ik.
Zaterdag zijn wij rond 12 uur ter plaatse, Gisbert komt waarschijnlijk ook. Bel me even mobiel als je er bent, dan spreken we ergens af. 06-48524328

Groet,

Ferd

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Offroad cursus KNMV
« Reactie #5 Gepost op: 23-06-2004, 01:21 »
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nou de dag zit erop! Enorm leuke dag geweest bij Henk Seppenwoolde. Goede combinatie tussen techniek en praktijk. Flinke stukken van het Rondje Goor gereden, ook
de kleine crossbaan weer bezocht.

Maar met zo'n Honda XR400 is het allemaal toch wel even wat anders. Beter te controleren en corrigeren. Maar ja, wat wil je met ca. 120 kg ipv de 190 van de TA. Gaat toch wel een beetje kriebelen zo'n offroad motor!

Ach, wie weet??  :P

Groet,

Jerry

P.S. Voor wat fotootjes: http://home.tiscali.nl/zonderop/