Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: boot naar Marokko  (gelezen 3142 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 273
boot naar Marokko
« Gepost op: 23-10-2019, 20:58 »




heeft iemand een goede website waar eens duidelijk alle tijden en mogelijke opstap plaatsen in Spanje opstaan voor de boot naar Marokko???

thanks

Offline member

  • *****
  • Berichten: 418
Re: boot naar Marokko
« Reactie #1 Gepost op: 23-10-2019, 21:18 »
https://www.directferries.nl/marokko.htm#rtSum

Hier kom je een heel eind denk ik

KTM 990 Adventure R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 121
Re: boot naar Marokko
« Reactie #2 Gepost op: 23-10-2019, 22:36 »
Wij rijden al jaren naar Algeciras en kopen een ticket met open retour.
http://viajesnormandie.net/
Carlos Gutierrez  app 652 80 65 88
GPS: N36"10'46    W5"26'28
Hier spreken ze engels en meestal kun je dezelfde dag mee over.
Het ticket kost al jaren €200 voor een 4x4 campertje.
Vertrekken om 8, 11, 14, 17, 20 uur

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: boot naar Marokko
« Reactie #3 Gepost op: 23-10-2019, 23:35 »
Die verzamelsites (zie ook aferry bijvoorbeeld) zijn handig voor de timetables maar rechtstreeks bij de maatschappij boeken is een stuk voordeliger. Balearia kom ik vaak op uit.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: boot naar Marokko
« Reactie #4 Gepost op: 24-10-2019, 09:10 »
Heel veel ervaring heb ik niet. Slechts 1x tot nu toe (november 2017).
Zijn toen vanuit Malaga naar Melilla over gegaan.

Hebben de motoren met Nord Cargo naar Malaga laten vervoeren (visa versa) en zijn zelf vanuit Amsterdam heen en weer gevlogen. Transporteur zit op 10 minuten rijden vanaf het vliegveld. Had zelf het vliegtuig van 07:00 en hebben de boot van 16:00 genomen. Om 23:00 zaten wij in Nador in ons eerste hotel.

https://www.trasmediterranea.es/en

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: boot naar Marokko
« Reactie #5 Gepost op: 24-10-2019, 09:58 »
Prijzen arie
We willen graag kunnen vergelijken.

Post Merge: 24-10-2019, 10:01
Recent hoorde ik €500 transport motor moerdijk malaga.
Dat is iets van € 200 meer als dat we de 1ste keer betaalden.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: boot naar Marokko
« Reactie #6 Gepost op: 20-11-2019, 06:34 »
Wel wat info over de nachtboot naar Caïro;
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: boot naar Marokko
« Reactie #7 Gepost op: 20-11-2019, 10:34 »
Heel veel ervaring heb ik niet. Slechts 1x tot nu toe (november 2017).
Zijn toen vanuit Malaga naar Melilla over gegaan.

Hebben de motoren met Nord Cargo naar Malaga laten vervoeren (visa versa) en zijn zelf vanuit Amsterdam heen en weer gevlogen. Transporteur zit op 10 minuten rijden vanaf het vliegveld. Had zelf het vliegtuig van 07:00 en hebben de boot van 16:00 genomen. Om 23:00 zaten wij in Nador in ons eerste hotel.

https://www.trasmediterranea.es/en


Tussen Malaga en Melilla kan je ook de nachtboot nemen, aanrader wat mij betreft. Vertrekt om 23:00 en om 7:00 ben je in Melilla. Douane en zo doen, als je wilt sta je om 11:00 al op de piste.
Terug dezelfde tijden ongeveer. Bespaart je een hotel en een verloren dag.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: boot naar Marokko
« Reactie #8 Gepost op: 20-11-2019, 10:39 »

Tussen Malaga en Melilla kan je ook de nachtboot nemen, aanrader wat mij betreft. Vertrekt om 23:00 en om 7:00 ben je in Melilla. Douane en zo doen, als je wilt sta je om 11:00 al op de piste.
Terug dezelfde tijden ongeveer. Bespaart je een hotel en een verloren dag.


Helemaal mee eens. De grens is sinds kort ook een makkie geworden. Je paspoort wordt gescand ipv die stomme briefjes invullen en overtypen door douane beambte met PC uit 1997. En je krijgt een kaartje met QRcode (!) mee voor je auto/motor. Ook ipv stom briefje invullen etc.. Weg wachtrijen, weg "gids"mannetjes. Het wordt bijna een normaal land  :o
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: boot naar Marokko
« Reactie #9 Gepost op: 20-11-2019, 11:14 »

Helemaal mee eens. De grens is sinds kort ook een makkie geworden. Je paspoort wordt gescand ipv die stomme briefjes invullen en overtypen door douane beambte met PC uit 1997. En je krijgt een kaartje met QRcode (!) mee voor je auto/motor. Ook ipv stom briefje invullen etc.. Weg wachtrijen, weg "gids"mannetjes. Het wordt bijna een normaal land  :o
Nou, weg "gids mannetjes" weg is niet helemaal waar hoor. Maar nodig zijn ze niet meer.
Ik zie wel grote veranderingen in marokko (was er dus vorige maand en 9 jaar geleden). Veel nieuwe wegen aangelegd, dorpen worden ontsloten. Overal 4G en busjes voor school, krijg de indruk dat toch vrijwel iedereen op z'n minst naar de lagere school gaat, ook in de afgelegen gebieden. Dus veel verbeteringen (nou ja, dat asfalt overal is wel jammer  ;D )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: boot naar Marokko
« Reactie #10 Gepost op: 20-11-2019, 11:45 »
Marokko heeft enorme move gemaakt.
Economie groeit als een speer.

Maar wat waren jullie nu kwijt voor Ticket boot.
Wil aanstaand voorjaar weer.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: boot naar Marokko
« Reactie #11 Gepost op: 20-11-2019, 12:14 »
80 enkele reis met stoel, 110 (dacht ik) met hut, ook enkele reis natuurlijk. Gewoon paar uur voor vertrek bij de haven gekocht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 444
Re: boot naar Marokko
« Reactie #12 Gepost op: 21-11-2019, 07:11 »
inderdaad, Mallaga Mellila tussen de 75 en  80 enkel, incl motor voor cabine komt er ongeveer max 80 euro bij per overvaart prijs varieert met de beschikbaarheid

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: boot naar Marokko
« Reactie #13 Gepost op: 21-11-2019, 16:15 »
We zijn net terug uit Marokko (met broer Loek en mijn 2 zoons), prachtige trip weer (3e keer met motor in Marokko).Heenreis om rond 12 uur 'snachts van Malaga naar Mellila, aankomst rond 7 uur: € 64,- per persoon inclusief motor en geboekt bij bootmaatschappij zelf ter plekke, enkele uren van te voren).
We dachten die korte tijd wel even in een slaapstoel door te kunnen brengen maar dat viel tegen, erg koud.
Als je geen hut wilt of te duur vindt voor die korte periode die je dan kun je beter een slaapmatje+slaapzak meenemen (zoals we gedaan hebben van Marseille naar Tunis) en ergens in een hoekje slapen !
Op de terugweg hebben we overdag de boot gepakt, lekker in het zonnetje gezeten op het dek en €74 betaald pp betaald (bij een agentschap/reisbureau ter plekke) en vertrokken rond 14.00 uur en rond 20.000 in Malaga aangekomen en een hotelletje gepakt en daags erna motoren bij NordCargo ingeleverd.

Het gaat inderdaad hard in Marokko met de ontsluiting van het achterland en inderdaad overal WIFI.

Gelukkig is Marokko een groot land en nog zeer veel te ontdekken !

Groet,
Toine

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: boot naar Marokko
« Reactie #14 Gepost op: 23-11-2019, 10:03 »
Heel veel ervaring heb ik niet. Slechts 1x tot nu toe (november 2017).
Zijn toen vanuit Malaga naar Melilla over gegaan.

Hebben de motoren met Nord Cargo naar Malaga laten vervoeren (visa versa) en zijn zelf vanuit Amsterdam heen en weer gevlogen. Transporteur zit op 10 minuten rijden vanaf het vliegveld. Had zelf het vliegtuig van 07:00 en hebben de boot van 16:00 genomen. Om 23:00 zaten wij in Nador in ons eerste hotel.

https://www.trasmediterranea.es/en


Mag ik vragen wat je voor transport van de motoren van en naar Malaga kwijt was?
950 Adv