Sommige landen is het verplicht om een verzekering te hebben. Misschien is dit het geval voor beide landen, dat weet ik niet. Stel dat beide landen of één ervan het niet verplicht steld dan zou ik geen verzekering nemen. In het ergste geval wordt je motor gestolen en ben je die kwijt. Je bent ook niet verzekert voor ongevallen. Mocht je een persoon aanrijden dan gelden in zulke landen al snel andere regels dan bij ons in Nederland. Dus wat ik zou doen is geen verzekering nemen maar een relatief goedkope motorfiets nemen en wanneer ik een ongeluk veroorzaak het ter plekke afkopen.
Alle informatie omtrend dit onderwerp kan je in de meeste gevallen bij de ambassade halen.
Ook moet je rekening houden met een invoer verplichting (passé lassé, hoe schrijf je dat?) en daarvoor kan je een Carnet de Passage aanvragen bij de ANWB, dit is de dagwaarde van je motor en die houdt de ANWB als borg (onderpand), dus dat geld moet je ook hebben. Ook nu geld dus hoe goedkoper de motor hoe minder je borg betaald. Het Carnet dien je bij binnenkomst van het land te laten stempelen en zodra je het land verlaat moet je ook een stempel vragen anders krijg je de borg niet terug.
Sommige landen kan je een invoerbewijs kopen, ook dat moet je nagaan.