Bezig met
- andere vering (TT600R) er onder zetten
- een 20.000km beurt
- luchtfilter vervangen
- remblokjes voor vervangen
Lengte verschil voorvork RE (230mm veerweg) en R (280mm veerweg)


Voorvork is een recht-toe-recht-aan uitwisseling, da's mooi.
Om bij de achterschokdembper te komen moet heel de achterkant er af plus de uitlaat.

Heb van
https://tt600r.eu/technik/tt-allgemein/oehlins/tt_oelins_halterung.pdf een cad-bestand gedonwload voor een Ohlins-expansievaatje-houder. Dit (online) geconverteerd tot een passend 3D bestandsformaat en bij
https://www.hubs.com in kunststof laten uitprinten:2 euro nogwat per stuk. Om aan de minimale ordergrootte van 28 euro te komen heb ik er een stuk of 8 besteld (wat nog altijd goedkoper was dan 1 enkele van metaal)... dus mocht iemand nog eentje nodig hebben... 

Het orginele schuimluchtfilter viel onder mijn vingers uit elkaar...20 jaar oud...
Een TwinAir filter had ik al in huis en wederom op
https://tt600r.eu/technik/tt600r/luftfilter/twinair.htm kan je lezen hoe dit te installeren.

Het oude schuim van het kunststof raampje losweken gaat prima door het 10 minuten in een laagje aceton te leggen. Uit een stuk schuimrubber (geluidsdempend matje) dat ik nog had liggen, strookjes gesneden en deze met bisonkit verlijmd met het raamwerkje.

Het schuim is overmaats en kan je met de schaar bijtrimmen. Wel overmaats houden om zeker te zijn van een goede afdichting met de luchtfilterbak.

Om de luchtfilterbak goed schoon te kunnen maken had ik deze uit elkaar geschroeft. Daarbij viel het me al op dat er kit/lijm gebruikt was om de helften luchtdicht te krijgen.

en i.d.d. een behoorlijke kier

En dat wil je niet (valse lucht, vuil in de motor, slecht lopen). Dus een tube pakkingkit gekocht. Met een spanbandje de helften zo goed als mogelijk tegen elkaar gedrukt.


Ondertussen zit de boel in elkaar. Laagje vet daar waar het schuimfilter de filterbak raakt plus een laagje vet sprayen aan de binnenkant en het moet er weer een 10.000km tegen kunnen...
Ik ben trouwens geen fan van zo'n nat schuimfilter: wat een gesop om hem in te oliƫn! Misschien toch maar een DNA filter aanschaffen. Volgens mij goed genoeg voor het light-enduro rijden dat ik doe. Bovendien ook makkelijker schoon te maken ... ook als je onderweg bent.
De veervoorspanning van de achterschokdemper moet je afstellen voordat je de boel in elkaar zet: je komt er nooit meer bij. Ook de haaksleutel uit het boordgereedschap is niet bruikbaar; geen ruimte. Dus zelf iets moeten fabrieken om dat te doen.
Heb de volgende vuistregels gebruikt:
- rijders sag = 1/4 x hele veerweg
- static sag = 1/3 x rijders sag
Morgen weer verder. Wacht nog op een setje uitlaatpakkingen...