Vanmorgen hebben Frans en ik de twee Dakar motoren getest in de bossen rond Poppel , de BMW met Vodafone nummer is de motor van Frans Verhoeven , de BMW met de witte kuip is de motor van David Fretigne , nieuwe aanpassingen zijn , snellere nokkenas, definitieve langere achterbrug , gewijzigde kroonplaat en extra oliefilter links boven het schakel pedaal , zie de foto's :
Bovenste twee foto's de definitieve verlenging van de achterbrug + 3,5 cm.
Oliefilter , zorgt ervoor dat de olie die tegen de onderkant van de zuiger gespoten wordt nogmaals gefilterd wordt.
Xenon koplamp met daaronder de olie koeler.
De rechtse BMW is voorzien van de snellere nokkenas.
In de bossen rond Poppel , de BMW waar ik opzit is duidelijk veel agresiever dan de motor van Frans , dus de nokkenas geeft een enorm verschil , de top blijft overigens gelijk van beide en vanmorgen op een lang zandpad gestest , maar liefst 161 km per uur.
Jac maakt wheelie op de motor van David Fretigne ( Frans kan beter rijden dan fotograferen

)